Toon posts:

@home + netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
moi iedereen. dit is vast een vaakgestelde vraag maar ik heb er toch nog niet echt het antwoord op.

ik wil graag mijn netwerk van 2 pc'tjes aan de praat krijgen maar dat lukt niet sinds @home langs is geweest om er een netwerkkaart in te stouwen. ik wil nu graag het netwerk weer aan de praat krijgen maar weet niet hoe!!! Ik wil geen router of zoiets gebruiken!!! alvast bedankt

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 16:22
Begrijp ik het goed:

Je had eerst een werkend netwerk.
Toen kreeg je kabel.
Toen werkte het niet meer??

Heeft @home een extra NIC (netwerkkaart) in een van de systemen gestopt??
Zo ja, dan werkt het netwerk weer, als je de instellingen goed insteld en kabels goed installeerd.

Zo nee, dan zul je een extra NIC moeten aanschaffen en die in het systeem met de @home aansluiting moeten steken.

zie plaatje

|----------|
| N1....N2 |.(systeem 1)
|----------|
...|.....|
|----|...|
| N1 |...@home aansluiting
|----|
(systeem 2)

Tussen N1 (systeem 1) en N2 (systeem 2) moet je zorgen dat je een IP hebt van 192.16.x.x of 10.x.x.x.
Op N2 (systeem 2) heb je het @home IP.

Snap je 't een beetje
(sorry voor m'n vage ASCII tekening)

Verwijderd

Topicstarter
ja @home heeft er een nieuwe netwerkkaart in gedaan.
ik heb (volgens mij) de netwerkkaart die er al inzat al weer goed geinstalleerd en geconfigureerd maar hij werkt nog niet. alle kabels zijn idd goed aangesloten.
welke protocollen moet ik installeren dan?
Kom maar op met jullie topics!!!! *D

Verwijderd

geen route oke. maar toch

bij @home is dat makkelijk. gewoon extra ip aanvragen voor 10 piek extra per maand. dus word het evenduur als een normaal chello account.

dan stop je gewoon allebij je comps in een hub of switch, en de kabel die van je kabelmodem afkomt in de uplink van de hub of switch.

als je echt niet zoiets wilt, dan kan je altijd nog een extra netwerk kaart inbouwen en winroute of zo installeren zodat je ook meteen op allebij de pc's kan inetten

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Keida

wysiwyg

volgens mij zijn hier al draadjes over, maar volgens mij kwam het er op neer dat je je computer moet vertellen dat er nu opeens twee "netwerken" daaien, nl. @home en LAN, hoe je de IP's en DNS moet instellen kun je wel ergens anders vinden in de search. Succes, ik ga er zelf vanaf dinsdag mee aan de gang, zo gauw als @home de boel hier heeft aangelegd, heb trouwens wel het doe het zelf-pakket aangevraagd, want dan zit @home tenminste niet in m'n compu te wroeten :)

IJsdikte op de Elfstedentocht Check of zwemshort mag op camping in Frankrijk

Verwijderd

Topicstarter
ja ik wou eigenlijk ook doe-het-zelf pakket aanvragen, maarja mijn ouders wouden dat @home dat deed. Want die hadden volgens mijn ouders daar veel meer verstand van en ze hadden de juiste materialen etc.

maar uiteindelijk mochten wij alles doen. zij hebben alleen die modem erneer gehangen en netwerkkaart erin geduwd.

@home = :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op donderdag 25 oktober 2001 15:11 schreef luukssss het volgende:
ja @home heeft er een nieuwe netwerkkaart in gedaan.
ik heb (volgens mij) de netwerkkaart die er al inzat al weer goed geinstalleerd en geconfigureerd maar hij werkt nog niet. alle kabels zijn idd goed aangesloten.
welke protocollen moet ik installeren dan?
Kom maar op met jullie topics!!!! *D
kennelijk toch niet goed geconfigureerd anders werkte t wel ;)
maar goed....gewoon effe je tcp/ip installen....ip-tje net subnetmask invullen, en klaar ..... draaien met die handel (niet je proxy vergeten natuurlijk heh)
suc6

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Maaaarrrrehhhhhh...... Weet iemand welke protocollen ik moet instellen????????????? :'(

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 15:20 schreef luukssss het volgende:
@home is echt niet :r @home is veel beter als die klote chello. sneller en goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik automatisch IP-adres verkrijgen aanvinken ofniet?

En bij welke netwerkkaart dan?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 15:28 schreef ScralP het volgende:

[..]

@home is echt niet :r @home is veel beter als die klote chello. sneller en goedkoper.
Ik bedoel de installateurs

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 15:24 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

kennelijk toch niet goed geconfigureerd anders werkte t wel ;)
maar goed....gewoon effe je tcp/ip installen....ip-tje net subnetmask invullen, en klaar ..... draaien met die handel (niet je proxy vergeten natuurlijk heh)
suc6
Hoe kan ik achter mijn subnetmask nummer en IP nummer komen dan????????? Sorry ben af en toe een leek *D

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 19:56

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
Op donderdag 25 oktober 2001 15:20 schreef luukssss het volgende:
ja ik wou eigenlijk ook doe-het-zelf pakket aanvragen, maarja mijn ouders wouden dat @home dat deed. Want die hadden volgens mijn ouders daar veel meer verstand van en ze hadden de juiste materialen etc.

maar uiteindelijk mochten wij alles doen. zij hebben alleen die modem erneer gehangen en netwerkkaart erin geduwd.

lijkt me overdreven, @home gaat ervan uit dat jij geen netwerk mag draaien achten hun kabelmodem. dus daar houden hun ook geen rekening mee tijdens de installatie.

dat jij het nu niet meer aan de praat kunt krijgen op die andere pc's is weer iets anders.

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 19:56

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

en nog een:
[topic=301129/1/25]

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
Op donderdag 25 oktober 2001 15:26 schreef luukssss het volgende:
Maaaarrrrehhhhhh...... Weet iemand welke protocollen ik moet instellen????????????? :'(
NeTBioS.... LOL

Verwijderd

win 98 he

in pc 1 2 netwerkkaarten erin
vervolgens installeren, controleren of er bij config.scherm, systeem, apparaat beheer 2 "netwerkadapters staan".

vervolgens naar netwerk toe, zie je 2 adapters, en ook 2 x tcp/ip, 1 x voor @home (afblijven met je vingers) en 1 x voor die andere netwerkkaart (zo niet, installeren die hap dmv toevoegen). De vrije netwerkkaart zetten op 192.168.1.1 met subnetmask 255.255.255.0 wins niet gebruiken.

volgende pc bij tcp/ip voor netwerkkaart 192.168.1.2 noemen

bijde pc's file & printsharing installen

winroute op pc 1, klaar is luukssss

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb je advies opgevolgd. De computers vinden zichzelf wel maar elkaar niet.
- dus we zijn nog 1 stap verwijderd van LE BIG PRIMEUR (voor mij dan) :P

Verwijderd

Topicstarter
MOI IEDEREEN. MIJN NETWERK DOET HET. VOORAL JIJ BEDANKT: arjo_kamp EN ThaNetRunner. Vet BEDANKT. ik hoop dat ik voor jullie ook nog een x wat goeds kan doen...

Iedereen.......... De Ballen

:P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P
Pagina: 1