is het mogelijk om een soort forwarding te maken, dat als je een servlet aanroept, deze bepaalde waarden naar een andere web-pagina stuurt? (asp/php/servlet/jsp/etc..) direct, dus niet een javascript oid sturen naar de client zodat deze de pagina aanvraagt.
Je kan het in cookies stoppen, of een of ander POST/GET formulier maken.
ACM: servlets zijn volgens mij geen -> scripts <-
volledig Java geprogrammeerd. Moet ze zelfs compileren.
Het is niet de bedoeling om het met cookies te doen. Het moet de gebruiker forwarden naar een .asp pagina in ditgeval.
volledig Java geprogrammeerd. Moet ze zelfs compileren.
Het is niet de bedoeling om het met cookies te doen. Het moet de gebruiker forwarden naar een .asp pagina in ditgeval.
Eerst de paramaters uit de request halen:
request.getParameters()
dan daarbij een Get (of post) samenstellen
en dan:
dit in doGet() of doPost() plaatsen..
response.sendRedirect("pagina" + parameters);
[move.back.to/programming
]
request.getParameters()
dan daarbij een Get (of post) samenstellen
en dan:
dit in doGet() of doPost() plaatsen..
response.sendRedirect("pagina" + parameters);
[move.back.to/programming
Hoezo? 't mag dan wel java zijn, maar 't is toch wel heel erg webscripting.Op donderdag 25 oktober 2001 16:10 schreef wasigh het volgende:
[move.back.to/programming]
jsp = webscripting
servlets zijn java applicaties voor het web
imho
wasigh: was er al achter, thnx anyhow! kwam er achter dat het toch niet helemaal de bedoeling was
servlets zijn java applicaties voor het web
imho
wasigh: was er al achter, thnx anyhow! kwam er achter dat het toch niet helemaal de bedoeling was
jsp is een moeilijk punt om op te scheiden.
Het is nl wel java, maar een uitbreiding..
Daarom zou ik (als ik mod was geweest) eenduidige afspraken maken. Een jsp en servlets gewoon in Programming houden. (al het java bij elkaar zeg maar
)
Daarom zou ik (als ik mod was geweest) eenduidige afspraken maken. Een jsp en servlets gewoon in Programming houden. (al het java bij elkaar zeg maar
lijkt mij ook inderdaad.Op vrijdag 26 oktober 2001 09:52 schreef wasigh het volgende:
jsp is een moeilijk punt om op te scheiden.
Daarom zou ik (als ik mod was geweest) eenduidige afspraken maken. Een jsp en servlets gewoon in Programming houden. (al het java bij elkaar zeg maar)
weet je wat, gewoon een apart java forum
Damn da's nog eens een goed ideeOp vrijdag 26 oktober 2001 14:34 schreef Scorpion het volgende:
[..]
lijkt mij ook inderdaad.
weet je wat, gewoon een apart java forum
mmm misschien kan ik daar wel iets mee....
nog ff een leuke naam bedenken...
Omdat jullie zo aandringen.
Dit is een heeel lastig punt.
Want het is voor webscripting/programming.
Daarom stel daar met chem gewoon een duidelijke regel voor op. En publiceer die. Dat mensen het niet met je eens zijn ala. Gewoon duidelijkheid dat is het besteOp vrijdag 26 oktober 2001 22:51 schreef ACM het volgende:
Omdat jullie zo aandringen.
(overigens gaat het hier over de J2EE Application Programming interface
JSP is programming.
Een JSP pagina is namelijk gewoon een servlet.
En hoe ziet een servlet er uit?
Precies, dikke vette java class dus.
Een JSP pagina wordt niet zoals PHP en ASP elke keer als script gedraaid. Het is de resulterende servlet die de afhandeling doet.
On topic... Gebruik een URL om dat geval te openen. Makkelijkste is dan om de inputstream van die URL te pakken en die te verwerken. Want ik neem aan dat je een bepaald iets van die pagina wil jatten overnemen. Met een HttpURL[nog wat], kun je precies instellen welk HTTP commando je wil meegeven (POST, GET, OPTIONS, etc...) Ook kun je met dat ding makkelijker de parameters meegeven.
Geen nare dingetjes doen he, zoals een weerbericht van KNMI gappen.
Mocht je een pagina middels een URL geopende pagina simpel doorpassen, dan moet je de inpustream van de URL doorkoppelen aan de output van de Servlet. Dit is heel erg makkelijk.
Een JSP pagina is namelijk gewoon een servlet.
En hoe ziet een servlet er uit?
Precies, dikke vette java class dus.
Een JSP pagina wordt niet zoals PHP en ASP elke keer als script gedraaid. Het is de resulterende servlet die de afhandeling doet.
On topic... Gebruik een URL om dat geval te openen. Makkelijkste is dan om de inputstream van die URL te pakken en die te verwerken. Want ik neem aan dat je een bepaald iets van die pagina wil jatten overnemen. Met een HttpURL[nog wat], kun je precies instellen welk HTTP commando je wil meegeven (POST, GET, OPTIONS, etc...) Ook kun je met dat ding makkelijker de parameters meegeven.
Geen nare dingetjes doen he, zoals een weerbericht van KNMI gappen.
Mocht je een pagina middels een URL geopende pagina simpel doorpassen, dan moet je de inpustream van de URL doorkoppelen aan de output van de Servlet. Dit is heel erg makkelijk.
Pagina: 1