Toon posts:

CDrom clarkconnect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb gister clarkconnect gedownload, unzipped en op op een CD gebrand. Vervolgens de met de floppy disk wizard een opstartdiskette aangemaakt.

Nu gaat het fout wanneer de CD-rom wordt aangesproken. Moeten we de CD bootable maken? Of is het unzippen van het bestand en branden op de Cd goed?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een tip?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Tja, je zegt net dat je een bootflop hebt gemaakt, dus waarom moet je cd dan bootable zijn???? lijkt me niet logisch...zal wel een driveletter verkeerd verwijzen...... als je D: een hdd is ipv je cdrom, dan werkt t niet als t scriptje van je bootflop naar d: verwijsd...kijk dit eens na...

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk in windows, hoe kan ik die driveletter verwijzing dan opzoeken (heb geen linux draaien hier). Ik kan het ook niet instellen tijdens de installatie van de bootflop.

Het is een hele oude bak: P75, 4spd CD-rom, 64mb ram en 1gig HD

• kroegtijger
als ik het goed begrijp moet je dus een bootdisk maken, en daarmee benader je je cdromspeler....... als je je hdd hebt opgedeeld is je cd dus niet meer D:\ maar E:\ waarschijnlijk staat er op die disk iets van autoexec.bat of config.sys die je cd op d wilt hebben....dat kan niet, dus zal je em naar e moeten zetten (weet t niet zeker hoor, maar lijkt me een mogelijke oorzaak.)
wat je ook kunt doen is je bootdisk op je cd keilen en je cd bootable maken. weet alleen niet of je cdromspeler dat wel ondersteund (booten vanaf cd dus heh)

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Even wat verduidelijking. Ik heb dus de ISO-file gedownload en unzipped in windows en die op de CD gebrand.

Alles gaat oke, totdat ik ERASE ALL moet intikken! Dan stopt de installatie met de opmerking: dat ie geen Clarkconnect CDrom kan vinden??? Wat gaat hier fout.

De CDromspeler is D:\ (toch goed?) Kan niemand mij hier een duidelijke tip over geven?? Please... :?

• kroegtijger
Als je erase all geeft, heb je dan al eerder de cdromspeler benaderd of is dat de 1e keer???
Misschiend dat je met het command erase all ook de cddrivers weg kicked.......dan kun je ze niet benaderen als die niet in je geheugen staan ofzo......(denk ik)

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Je MOET ERASE ALL intikken, heb ik niets aan dus!

Verwijderd

Gebruik een andere cd-rom speler. Makkelijk te vinden in het forum van clarkconnect :)
Pagina: 1