Toon posts:

Intellisafe Hard Drive Imminent Failure

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft hier ervaring (aangenaam of on-aangenaam) mee?

1720: Intellisafe Hard Drive detects imminent failure.

OK, bij 1 HD geloof ik dit nog maar met 8 (verschillende stations) tegelijker tijd :?

Als ik de HD's 'low-level' format en test zijn deze 100% maar zodra ik een van deze schijven weer in een van de stations stop krijg ik weer dezelfde melding...

Volgens compaq is de oplossing je data opslaan, nieuwe HD kopen in inbouwen :( Ik vind het te sterk dat dit met 8 HD's tegelijk (binnen 12 uur) gebeurt en denk aan een virus of zoiets. Een scan op virussen levert echter geen positief resultaat!

Wie weet meer ?

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
1. Maak maar een backupje.
2. Check rare geluiden, werking in andere machine, mogelijk ander probleem.
3. Kijk het daarna even aan.

Overigens is het zeer wel mogelijk dat alle schijven in een sys in 1x kapot gaan, bijvoorbeeld bij een piekspanning ofzo, of als de machine van een bureau gedonderd is :P

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 09:48

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Deze melding heb ik regelmatig gezien bij Compaq pc's.
Dit is een mechanisme wat op de electronica van je harddisk zit, maar wat tevens je moederbord ook moet ondersteunen.
Het prinipe werkt als volgt:
De electronica op je harddisk merkt dat er een verslechtering heeft plaatsgevonden op je harddisk.
Dit kan zijn dat de tijd nodig om op toeren te komen is toegenomen (duurt langer voordat hij op gang is),
of hij heeft een aantal bad sectors gevonden.

Doel: Het voorspellen van mogelijke vroegtijdige defect raken van je harddisk.
In de praktijk blijkt dat soms je harddisk het toch gewoon goed blijft doen, maar hij kan er ook spontaan mee stoppen.
Advies: Als je nog garantie hebt, kan je hem kosteloos laten vervangen. (geldt in ieder geval voor Compaq)
En anders zou ikzelf deze harddisk als tweede harddisk blijven gebruiken, bijvoorbeeld als tijdelijke
opslag voor divx, mp3, maar niet voor belangrijke data.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB