Toon posts:

[css] classes?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze stylesheet:
code:
1
2
3
4
5
td.linksbar {  border-color: black black black #000000; border-left-width: 1px}
td.links_boven {  border-color: #000000 black black #000000; border-top-width: 1px; border-left-width: 1px}
td.rechtsboven {  border-color: #000000 #000000 black black; border-right-width: 1px}
td.rechts {  border-color: black #000000 black black; border-right-width: 1px}
td.links_onder_rechts {  border-color: black #000000 #000000; border-right-width: 1px; border-bottom-width: 1px; border-left-width: 1px}

en als ik gebruikt
code:
1
<td class="linksbar">Blaat</td>

dan geeft ie geen randje..... iemand ervaring hiermee?

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

De syntax is een beetje niet erg netjes. Ik gok dat als je wat meer punt komma's gaat gebruiken in je dagelijkse leven je wat verder komt ;)

|{ brrr }] |

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-09 14:42
code:
1
2
3
4
5
.linksbar {..}
.links_boven {..}
.rechtsboven {..}
.rechts {..}
.links_onder_rechts {..}

Dat td kan je weglaten.

Gebruik trouwens ook geen underscores in je classnames aangezien netscape dat niet leuk vindt.

Wat doet "border-color: #000000 black black #000000" precies :? 4x zwart?

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Op donderdag 25 oktober 2001 14:44 schreef Jasper het volgende:
"border-color: #000000 black black #000000"
Was dus ook mijn syntax probleem :) Ik snap het niet helemaal en een browser ook niet denk ik. IE 9.11 misschien

|{ brrr }] |

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<STYLE>
.eigenstijl {border-color: black;}
</STYLE>

<td class="eigenstijl"></td>

<STYLE>
td {border-color: black;}
</STYLE>

<td></td>

..geeft allebei hetzelfde resultaat. Als je geen punt gebruikt in je style dan moet het een HTML element zijn. Zoals bijvoorbeeld td, img, table, input of textarea. Met punt dan wordt het een eigen class, die je dus ook zult moeten activeren voordat je hem ziet.
Die zonder punt worden automatisch weergegeven, mits het dus html elementen zijn.

/me is niet altijd even duidelijk maar doet zijn best...

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 25 oktober 2001 14:46 schreef Yellow het volgende:

Was dus ook mijn syntax probleem :) Ik snap het niet helemaal en een browser ook niet denk ik. IE 9.11 misschien
border-color: is een shorthand voor vier waardes, de border-color-left, -top -right en -bottom,
je kan dus wel degelijk vier kleurwaardes achter elkaar zetten,
misschien niet zo net om kleur-synoniemen en hexwaardes te vermengen, en 4x zwart vermelden is gelijk aan eenmaal, maar fout is het niet en msie 4 doet dit al goed.
5.5.16    'border-color'

Value: <color>{1,4}
Initial: the value of the 'color' property
Applies to: all elements
http://www.w3.org/TR/REC-CSS1#border-color

qua probleem kan ik niet echt zien wat er mis is, volgens mij niks en er zou met die class aan de linkerkant een zwart lijntje moeten verschijnen

dit genoemde 'verbeteringen' lijken me niet van belang, en kunnen het probleem niet veroorzaken.

het enige dat ik zou kunnen bedenken is dat rendering van styles in tables nog wel eens buggy wil zijn, maar heb juist zo'n border-style onlangs probleemloos in TD-tjes toegepast (msie5.5).
er zou eventueel ook een ander probleem kunnen zijn typfouten in de pagina, anders kan ik niks bedenken

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:34
Op donderdag 25 oktober 2001 14:44 schreef Jasper het volgende:
Dat td kan je weglaten.
|:(
Zeer niet-slimme opmerking, dit is niet voor niets gemaakt hoor. Als je misschien een simpel css filetje gebruikt is het niet zo erg, maar zodra jij met complexe css op level 2 gaat werken, waarbij zelfs de volgorde en ook de document structuur van belang is, zul je het nog wel merken.

Verwijderd

border-style: solid; overal toevoegen, en in alle classes _alle_ border-width's opgeven, óók als ze 0px zijn.
Pagina: 1