Toon posts:

Consoles importen > NTSC naar PAL toe.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Als eerste wil ik zeggen dat ik dit ook al heb gevraagd in het audio/video forum, maar omdat hier mensen zitten die ervaring hebben met het consoles importen lijkt mij het beste om het hier te vragen.

Ik ben dus van plan om of een NGC of een Xbox te importen uit Canada/Amerika. Dan zit je met 2 dingen ;

In Amerika gebruiken ze NTSC en hier PAL
In Amerika gebruiken ze een ander voltage dan hier.

Dat laatste is geen probleem want dat gaat gewoon met een step-down gevalletje, toch? Is nie zo moeilijk denk ik..

Maar hoe zit het dan met NTSC > PAL?

Ik heb 2TV's die allebei NTSC aankunnen (1 8jaar oude Sony en een 3 jaar oude JVC breedbeeld).

Ik hoor dingen dat je zwart/wit beeld krijgt, krijg ik dit ook als ik een USA console aansluit op een van bovengenoemde TV's?

Zoja, hoe moet ik dit oplossen? een RGB kabel misschien?

plz help

Verwijderd

De meeste tv's (lees: bijna alle) kunnen wel NTSC aan, alleen het probleem komt kijken bij het kleursignaal.
Het kleursignaal wordt meestal weergegeven in zwart/wit, mits je geluk hebt en een tv hebt die dit signaal wel begrijpt.

Oplossingen:

- VGAbox, dus sluit je console aan op je monitor.
- NTSC=>PAL converter, als je weet waar je die kunt krijgen, ik wil het graag weten.
- Nieuwe tv kopen die het NTSC kleursignaal begrijpt.
- Je console laten modden.

Verwijderd

Als je een import console koopt krijg je er over het algemeen wel een NTSC--->PAL convertre en stroom converter bij.

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Op donderdag 25 oktober 2001 16:40 schreef SilverBolt het volgende:
Als je een import console koopt krijg je er over het algemeen wel een NTSC--->PAL convertre en stroom converter bij.
Dat is toch niet meer dan normaal of wel???

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Die stepdown converter krijg je er idd wel bij, maar een NTSC=>PAL converter krijg je er niet bij hoor.

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

gewoon iso maken, ntsc --> pal spelen. oja wel modden dan ;) maar dan hoef je ook niet meer te fikken. :) lama dan

Modden dus.

Verwijderd

Topicstarter
ik laat mijn console gewoon overvliegen.. dus nie tvan een winkel/bedrijf. waar haal ik dan die step-down convertertjes en NTSC->PAL convertertjes vandaan? En hoe duur zijn die?
Pagina: 1