random crc errors bij bestanden op ibm schijf

Pagina: 1
Acties:

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Het gaat hier om een ibm 40gb schijf (60gxp if i'm right), met win2k sp2 icm. NTFS. Het test tooltje van ibm wees iig uit dat er niets aan de hand is.

Het is een vrij typisch verhaal, maar sinds korte tijd geven bestanden om de beurt crc errors (like, ik heb 50 rar bestanden, 6,10 en 20 zijn gaar, deze opnieuw gedownd en er zijn 4 anderen corrupt)

Een groot deel van dit probleem was wel opgelost nadat norton antivirus was geuninstalled, maar toch blijft het probleem, in mindere mate.

Heeft dit misschien te maken met NTFS icm. crc checks oid?

Heeft iemand een idee ?

Verwijderd

Komt mij bekend voor (heb toevallig ook een ibm schijf, maar daar lag 't bij mij niet aan).
Ik had 't probleem dat na het kopieren (over een netwerk) van rar files sommigen ineens crc errors kregen.
Heb wat dimmetjes verwisseld en nu heb ik dat probleem niet meer. Wellicht dat tijdens het kopieren van grote bestanden deze eerst in geheugen worden geladen alvorens ze op schijf worden gezet.

misschien heb je hier wat aan.

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ik ga het gelijk even proberen !

Thanks!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-04 13:59
Er is ook een bug, ik dacht een bepaalde Via chipset in combinatie met een SB Live geluidskaart, die tot dergelijke data corruptie kan leiden.

Haal de IBM test tool eens over de schijf heen, dat heb je in elk geval inzicht of de schijf OK is.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...