[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]
Verwijderd
useradd 'Jan Jansen'ZyberTEQ: Is het dus mogelijk om in Linux een username aan te maken met een spatie en zo ja, hoe?
Of het handig is is een tweede.
ok... dankjulliewel, ik heb namelijk SuSE 6.2 met de 2.2.0 kernel (dacht ik) en samba 2.0 (ofzo) en als ik dan in YAST een user wil toevoegen mag ik geen spatie gebruiken 
maar als ik dus in de console useradd ... doe dan wil het wel, isgoe
en is touch een opdracht ofzo? wat doet dat?
maar als ik dus in de console useradd ... doe dan wil het wel, isgoe
en is touch een opdracht ofzo? wat doet dat?
Verwijderd
Hmzz is een user-mapping zoals die met samba mogelijk is niet veel makkelijker? (Zie samba documentatie en website)Op donderdag 25 oktober 2001 14:21 schreef ZyberTEQ het volgende:
ff aparte topic hiervoor...
Is het dus mogelijk om in Linux een username aan te maken met een spatie en zo ja, hoe?
Ik wil namelijk met mijn Win2K gebruiker "Lord Zyber" toegang krijgen tot mijn Samba server.
Usernames met spaties werken niet fijn in Linux.
Spaties! 
Spaties zijn voor lappen tekst, niet voor naamgevingen (in het algemeen), waarom zou je? Daar zijn toch underscores voor? Scheelt heel wat escapen...
Spaties zijn voor lappen tekst, niet voor naamgevingen (in het algemeen), waarom zou je? Daar zijn toch underscores voor? Scheelt heel wat escapen...
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Officieel mogen in UNIX usernames ook geen spaties, maar waarschijnlijk eet de GNU/Linux useradd het wel (ook al zou ik er niet voor kiezen).
Omdat ik dus in Windows 2000 gebruik wil kunnen maken van mijn Samba share zonder dat die share meteen toegankelijk is voor iedereen. (Ik wil mijn Linux bak namelijk instellen als een soort van PDC, omdat ik weet dat het kan.) en aangezien ik inlog met "Lord Zyber" wil ik dat er ook zo'n gebruiker is voor Samba.Op donderdag 25 oktober 2001 15:24 schreef mithalph het volgende:
Spaties!
Ik ga geen andere user gebruiken op mijn 2000 bak (ik gebruik dat ding vrij veel namelijk en alles is gericht op de user Lord Zyber en ik vind het wel een toffe username.
Ik had natuurlijk ook NT4 kunnen installeren maar dat wil ik niet, ik wil het met linux doen omdat ik nu weet dat dat kan.
Hoezo escapen
Maar ik ga het thuis proberen (nu nog stage) en ik post morgen wel of het gelukt is. Als het niet lukt dan is dat gewoon zwaar balen
Lord\ Zybor of 'Lord Zybor' ... dat noemen ze escapen (tochOp donderdag 25 oktober 2001 15:57 schreef ZyberTEQ het volgende:
[..]
Hoezo escapenzoals in escape codes? voor Telnet zeker, dat maakt niet uit want daar log ik toch in als root of als normale user (ligt eraan wat ik ga doen)
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Euh oeps... ff niet opgelet. Ik dacht dat het om filenamen ging 
Usernames met een spatie erin zou ik niet aan beginnen. Misschien lukt het je wel om zo'n user aan te maken, maar vervolgens kan ik me zo voorstellen dat je op de meest onverwachte plaatsen ineens tegen problemen aanloopt omdat de software er niet op ingesteld is.
Usernames met een spatie erin zou ik niet aan beginnen. Misschien lukt het je wel om zo'n user aan te maken, maar vervolgens kan ik me zo voorstellen dat je op de meest onverwachte plaatsen ineens tegen problemen aanloopt omdat de software er niet op ingesteld is.
Pagina: 1