Toon posts:

TCPIP poort vaststellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik er voor zorgen dat een bepaalde poort altijd vrijblijft. Dit in verband van een Database die moet draaien op basis van een TCPIP poort. Ik heb hier problemen mee wanneer er veel modems zoals kabel, ADSL en analoog op dezelfde server als de database connectie maakt met bestanden die van een andere lokatie opgehaald word.
Af en toe wordt door 1 van deze modems een poort gebruikt die hetzelfde is als die van de database. Dit geeft dus conflicten als ik de database wil gaan starten.

Heeft iemand hier een oplossing voor?
De database gebruikt SQL anywhere 5.?? (Niet de nieuwste) ;(

Verwijderd

Voor zover ik weet is er geen manier om poorten te reserveren, anders dan jouw service/app er aan te binden, maar ja, dan moet íe al "op" zijn :-)
Misschien kun je de modem app/service vertellen dat 'ie bepaalde poorten niet mag gebruiken en anders misschien afhankelijkheden instellen bij het starten van services, zodat jouw database altijd eerder start dan de modemzaken?
Wat je verder nog kunt doen zijn hele hoge poortnummers gebruiken, maar dat maakt alleen de kans dat íe vrij is maar hoger, geeft geen garantie.

Bye,
Vincent.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.., zijn er nog andere mensen die dit kunnen bevestigen?
Dus dat er geen poorten vastgesteld kan worden.

Enigszins vind ik dit geen slecht nieuws. Deze klant van ons wil perse deze DB op de PDC hebben staan en geen dedicated server voor de DB (Wat wij dus altijd aanraden). :)

Ik wil het daarentegen wel zeker weten.., commercieel gezien zegt m'n baas (Service verlening e.d.) :r