Toon posts:

Internetdeling win 2000 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee pc's met windows 2000 prof., ze zijn verbonden met een directe kabelverbinding en zijn beide lid van een werkgroep. Ze hebben een goeie lan-verbinding met elkaar. Nu zit in de ene pc alleen een lan-card, en de andere pc een lan-card en een modem. Nu heeft die modem een inbelverbinding naar Hetnet van kpn. Die pc met modem kan gewoon inbellen en dan internetten en emailen, maar nu zou die pc met alleen die lan-card ook gebruik moeten kunnen maken van die inbelverbinding. Nu heb ik die inbel verbinding netjes gedeeld, bellen op verzoek is ook aangevinkt en nu zou als die pc met modem al is ingebeld die andere pc ook probleemloos moeten kunnen inbellen, en als die pc met modem niet is ingebeld die andere pc toch moeten kunnen inbellen met een inbelverzoek naar de pc met modem. Dit krijg ik niet werkende. De pc met modem heeft bij de lan verbinding tcp/ip een vast ip, namelijk 192.168.0.1, dit stelt windows automatisch zo in zodra je de inbelverbinding deelt, voorwaarde is dat de pc zonder modem geen statisch ip heeft. Dit is ook zo ingesteld. Moet op de pc met modem ook bij inbelverbindingen geinstalleerd zijn dat hij inkomende verbindingen accepteerd en moet op de pc zonder modem een aparte inbelverbinding zijn geinstalleerd naar de pc boven (vpn ofzo?)