Toon posts:

3ware Escalade en Seagate Cheetah=no no ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
net 4x Barracuda IV (80GB) en een Escalade 6410 gekocht...

1.
De seagate: Thuis op m'n ata-100 bordje m'n primary-slave DTLA-307075 afgekoppeld (36MB/sec),
en een seagate eraan gehangen.(19MB/sec).

Dus ik denk: Het zal wel...
Bios staat verder goed e.d.

2.
Ik hang 4x80GB aan de escalade,
maak een 320GB array met 64K blocksize,
compile 2.4.13 met 3ware support,
reboot, en krijg maar liefst 14MB/sec, waar ik 103MB verwacht...

De seagates zijn net nieuw, ik ga er niet van uit dat er een hele batch is die 20 i.p.v. 40 MB haalt toch?

off-topic:
welke blocksize moet ik aanhouden?
Array is 320GB ext2, kan kiezen tussen 64K en 1MB.
Er komen grote lappen data op, ongeveer een gig.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Euh... Seagate Cheetah zijn toch SCSI-disks? :?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Damn, ik ben weer niet aan het opletten....

Heb intussen wel een draadje gevonden over RAID-0 problemen met de barracuda's, dus ik heb weer geluk:

Eerst koop ik 2 DTLA's begin dit jaar,
blijken ze stuk te gaan.

Dan koop ik een RAID-controller en 4 Barracuda's,
blijken ze incompatible!!!

Verwijderd

terug sturen en wd1000bb's halen. ik heb er hier 3 van liggen voor een 3ware 7540 en behalve dat ze redelijk warm worden ideale dingen.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:42
Op donderdag 25 oktober 2001 14:11 schreef SiR_pr0zaQ het volgende:
[...]
Dan koop ik een RAID-controller en 4 Barracuda's,
blijken ze incompatible!!!
Hmmja .. dat had ik dus ook ...

dankjewel seagate ! :(

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Euh warm?

Ik heb vandaag net 4 Coolermaster 5,25" bracket's besteld,
want die Seagates hebben niet genoeg aan een passief gekoelde kast...

Weer fl. 200,- excl. kwijt!!!

Verwijderd

tja, ik heb daar dus geen ruimte voor. ik ben net klaar met het knutselen met macano en een sunon 80mm. na 2 uurtjes draaien (extern op een losse voeding) zijn mijn wd1000bb's nog gewoon koud dus de oplossing werkt. ik zal eens een foto maken (als ik ooit eens een camara kan lenen).

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-04 20:09
Er zijn problemen met de Seagate's in RAID.

Het wordt niet onderkent door Seagate, maar iedereen heeft dezelfde problemen, op welke controller dan ook.

En Wkamphuis die Escalade's van de 7000 serie worden toch teruggeroepen? Vraag maar es na bij 3Ware.

Er staat trouwens voor 15okt. een firmware update geplant, om bekende bugs en performance issues op te lossen, voorlopig wel de laatste, tenzij er kritieke bugs opduiken.

Je kan trouwens het beste zo'n groot mogelijke blocksize aanhouden als je alleen maar grote files gebruikt.
Maar 64k zal ook goed en snel werken, mits je dus geschikte schijven ervoor hebt....

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Verwijderd

En Wkamphuis die Escalade's van de 7000 serie worden toch teruggeroepen? Vraag maar es na bij 3Ware.
alleen de 7x50 serie wordt terug geroepen, de "voltage regulator" werkt alleen op acer en supermicro moederborden en niet op andere. ik zit zelf al een maand te wachten tot mijn 7450 uit duitsland aankomt, heb er zelfs al voor betaald... :(
Er staat trouwens voor 15okt. een firmware update geplant, om bekende bugs en performance issues op te lossen, voorlopig wel de laatste, tenzij er kritieke bugs opduiken.
zover ik weet zijn er geen/nauwlijks problemen met de 7xxx serie. het enigste waar men over klaagt is de wat mindere performance in raid5 en dat probeert de 7x50 serie met 2mb cache en "r5 fusion technologie" op te lossen. wat die firmware voor de 7xxx gaat doen weet ik ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus net de 4 Coolermasters binnengekregen,
en 80mm casefans. Tevens stuur ik vandaag 4 cuda's terug,
en krijg daarvoor 4 maxtor's terug. (80GB, 7200rpm.)

De maxtor's zijn wel fl. 35,- p/s duurder, maar enfin.

Tot die tijd hang ik twee DTLA-307075's aan de escalade,
om te kijken hoe hard het gaat.
(en voor hoe lang....)

Dit is trouwens de graph voor de maxtor:

Afbeeldingslocatie: http://www.storagereview.com/articles/200110/images/DiamondMax_Plus_D740X.gif

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-04 20:09
De firmware waar ik het over had, is trouwens NIET voor de 7k, maar voor de 6k serie.

De 7K heeft net weer een nieuwe gekregen, dus die zal voorlopig zeker niet meer aangepast worden.

Ik ben HEEL ERG benieuwt wat die nieuwe Firmware gaat brengen, en OF die ook daadwerkelijk rond 15 november uitkomt....

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Pagina: 1