-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net
1) Stabieler
2) Veiliger (security etc)
3) Efficienter ruimtegebruik
4) Veel snellere chkdsk
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
NTFS rules,
efficienter met hd ruimte (GROOT VOORDEEL)
beter te beveiligen (op file niveau) voor particulier gebruik niet zo ontzettend belangrijk.
DUS WAT KIES IK
Ik heb al gekozen W2k blijft rulen onder ntfs
MSX 2 rulez more
Pardon? NTFS niet veiliger dan FAT32? Mwoehahaha, mag ik ff hard lachen? (no offence hoor)Op donderdag 25 oktober 2001 13:34 schreef Hielkej het volgende:
veiliger is het niet hoor
wel handiger (vind ik)
Virussen? Scan ze hier!
Zijn tooltjes voor, zie ook NTFS for Windows 98 op www.sysinternals.comOp donderdag 25 oktober 2001 13:35 schreef Greyfox het volgende:
Ik heb NTFS, maar vanaf Win98 kun je daar dus mooi niets van lezen.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Verdiepen doe je oa met de search
Verwijderd
2 logische partities, ook FAT32. Is het niet zo dat als je
bijv een primaire NTFS partitie hebt, met Win2k, en een logische
FAT32 partitie, de boel niet gaat werken? Of is dit bullshit?
Want dan ga ik Win2k en XP ff overzetten op NTFS
Hee, dawissiknie!Op donderdag 25 oktober 2001 13:36 schreef wildhagen het volgende:
[..]
Zijn tooltjes voor, zie ook NTFS for Windows 98 op www.sysinternals.com
Thanx!
MSX 2 rulez more
Voor belangrijke data neem jij FAT32? Da's niet bepaald slim te noemen zeg!Op donderdag 25 oktober 2001 13:47 schreef mickgreen het volgende:
Voor data die echt belangrijk is FAT32, dan kan ik altijd met een bootflop bij m'n gegevens.
Neem gewoon NTFS. Je komt er toch altijd op met tooltjes als ERD, NTFSdos of Recovery Console.
Virussen? Scan ze hier!
Voor data die echt belangrijk is gebruik ik een Raid5 volume met NTFS.. En mocht het os corrupt raken, dan gewoon reinstall, en je kunt er weer bij!Op donderdag 25 oktober 2001 13:47 schreef mickgreen het volgende:
Voor data die echt belangrijk is FAT32, dan kan ik altijd met een bootflop bij m'n gegevens.
Als je veel wisseld van besturingssysteem is het misschien makkelijker om FAT 32 te gebruiken.Op donderdag 25 oktober 2001 13:31 schreef mr._Anderson het volgende:
wat kun je nu eigenlijk het beste kiezen, ntfs of fat32
wat gebruik jij
ik heb maar fat 32 gekozen, leek me veiliger, goed keuze?
mr._Anderson
Gebruik je bijv. alleen Win 2000 is NTFS aan te raden.
NTFS is veiliger dan FAT 32.
Suc6 met je keuze.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
zoals al gezegd, is het veiliger en gewoon beter, ook handig als je bepaalde files in je bezit hebt die niet voor jan en alleman bedoeld zijn, die kan je dan met NTFS heel goed beveiligen
[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]
/dev/null
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Ik heb Win2k,WinXP, win98 ( op ouwe HDD ) en linux runnenOp vrijdag 26 oktober 2001 09:53 schreef GHOst. het volgende:
Dat NTFS veiliger is dan FAT32 zou ik niet te snel roepen. NTFS is veiliger als je gevoelige data hebt die niet iedereen mag bekijken, maar onder veilig kun je ook verstaan dat je er nog makkelijk bij kunt als het systeem dood gaat. En dan is FAT32 veiliger...
als er iets verkeerd gaat kan ik altijd nog aan mijn files
en btw wat ga jij je systeem fixen vanuit dos
lol
Mijn win2k staat wel nog in FAT32 omdat ik toen nog veel game'de in win98. Als ik die herinstall gaat die zeker in NTFS.
FAT32 is fresh geformat een tikkelte ( heel weinig ) sneller dan NTFS. Maar als die eenmaal begint te defragmenteren levert ie dat beetje+nog meer direct in tegen NTFS.
En FAT32 defraggen is een regelrechte ramp.
NTFS is gewoon een superieur file systeem tov van FAT32.
Waarom denk je dat de NT-windows serie al eeuwen op NTFS zit.
Omdat FAT32 veiliger,sneller en beter is ?
Yea right
sweet dreams
Verwijderd
(zoals vrijwel iedere thuis-machine)
Op een zakelijke machine die in een domein hangt waar ook nog eens zéér gevoelige data op kan staan --> NTFS..
Neem van mij aan als er iets goed verziekt wordt op die NTFS partitie dat je dan mag hopen dat de gebruiker zijn data op een server opslaat...
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085