Hulp nodig bij netwerk programma te maken

Pagina: 1
Acties:

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:43

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil een netwerk applicatie maken waarmee zeeslag gespeeld kan worden over 2 computers. Ik heb een werkende versie die gebruik maakt van een file over het netwerk te sturen.

Maar nu wil ik het zo maken dat er gecommuniceerd wordt zonder tussenkomst van een file.

Weet iemand in welke taal dit het best kan? En met welke commando's?

Vr. Groeten

Hu9o

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 07:37
Op donderdag 25 oktober 2001 13:10 schreef Hu9o het volgende:
Hallo allemaal,

Ik wil een netwerk applicatie maken waarmee zeeslag gespeeld kan worden over 2 computers. Ik heb een werkende versie die gebruik maakt van een file over het netwerk te sturen.

Maar nu wil ik het zo maken dat er gecommuniceerd wordt zonder tussenkomst van een file.

Vr. Groeten

Hu9o
> visual basic
> Zie msdn docs (winsock control)

(kan bijna in elke taal)

Verwijderd

Hu9o: Ik wil een netwerk applicatie maken waarmee zeeslag gespeeld kan worden over 2 computers.
Dat kan. :)
Ik heb een werkende versie die gebruik maakt van een file die over het netwerk gestuurd wordt.
Mooi.
Even je code veranderen?
:o Vergeet die andere antwoorden maar... :D

Kan je eignelijk programmeren? :?

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 13:12 schreef razor-x het volgende:

[..]

> visual basic
> Zie msdn docs (winsock control)

(kan bijna in elke taal)
Ik heb die msdn docs niet, waar kan ik die krijgen. Of kan je anders even een voorbeeld posten?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 13:14 schreef Arien het volgende:
Even je code veranderen?
[..]

:o Vergeet die andere antwoorden maar... :D

Kan je eignelijk programmeren? :?
|:(

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:06
* Remenic opens up his magic book.... it reads: go to google, and enter msdn. then click on the first hit.

damn, i can't believe i needed the magic book for that... *sigh*

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:06
Oh, en om de volgende domme (zei ik domme? sorry, dat bedoelde ik niet..) vraag te ontwijken, als je op de msdn site bent, type je in de search: winsock control

ik heb altijd al gezegd, het internet is voor oude mensen gemaakt. Niet alleen omdat 't zo super traag is, maar ook omdat het zo verrukte sim-pel is. Tenminste, als je weet hoe je text in een invul boxje kan typen...

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 13:17 schreef Hu9o het volgende:
Ik heb die msdn docs niet, waar kan ik die krijgen. Of kan je anders even een voorbeeld posten?
Wat gek!? Die hoor je gewoon bij je visual basic te krijgen.

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 13:26 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Wat gek!? Die hoor je gewoon bij je visual basic te krijgen.
Ja maar niet bij VBA

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Op donderdag 25 oktober 2001 13:29 schreef Hu9o het volgende:
Ja maar niet bij VBA
Sinds wanneer kun je daar stand-alone progs mee maken? Of wil je zeggen dat je zeeslag helemaal in Word/Excel/Access geprogd hebt?

Ik dat geval: *zucht* *aaaaaaarggggghhhhhhhh*

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op donderdag 25 oktober 2001 13:22 schreef Hu9o het volgende:

[..]

|:(
Beste Hu9o, een beetje meer respect voor /14-er is wel op z'n plaats. Zeker als het iemand met zo'n staat van dienst als arien is ;)

Je vraag lijkt mij ook teveel op een scriptrequest. Je geeft niet aan wat je kunt etc, wat je al geprobeerd hebt etc..

/14 is er niet om je problemen op te lossen maar om je verder te helpen

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 14:40
Had je hier niet al een topic over?

[topic=295419/1/100]

En had ik daar al niet geantwoord:
Als je niet voldoende antwoord hebt op je vraag schop dan het topic weer omhoog door er zelf in te replien. Niet echt netjes om er opnieuw een topic over te openen.

(Wasigh: Het antwoord van Arien was lame... hoe veel respect deze jongen ook mag hebben hier. Typisch voorbeeld vna newbie pesten)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 08:43

Bergen

Spellingscontroleur

Lekker bijdehand >:)

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 13:31 schreef Gerco het volgende:

[..]

Sinds wanneer kun je daar stand-alone progs mee maken? Of wil je zeggen dat je zeeslag helemaal in Word/Excel/Access geprogd hebt?

Ik dat geval: *zucht* *aaaaaaarggggghhhhhhhh*
Wie zegt dat het een stand alone prog is??
En ja ik heb het in Excel/VBA gemaakt. Er wordt door 1 partij een bestand gemaakt met een coordinaat er in. En de andere partij wacht totdat dat bestand bestaat. Hij leest het coordinaat uit en vult een resultaat in. Dit proces herhaald zich steeds totdat alle boten kapot zijn.

Maar zoals ik al zei, nu wil ik de communicatie niet meer via bestanden laten lopen, maar via een andere manier. Omdat ik geen ervaring heb op dit gebied, wou ik even de hulp van een aantal tweakers inschakelen. Maar er wordt me hier toch een potje moeilijk gedaan..... GoT is toch bedoel om vragen te stellen als je vast zit, en om andere die vast zitten te helpen als jij een oplossing weet?? of zie ik dat nou helemaal verkeerd??

Het is niet de bedoeling dat iemand een compleet voorgekouwde source neerpleurt van een zeeslag spel. Nee, ik vraag alleen hoe ik communcatie tussen twee computers totstand breng...

• Mart!
He, ik wil je niet lopen afzeiken (ik heb je zelfs lopen verdedigen hierboven), maar als je kijkt naar de links die ik je gegeven heb (vooral de eerste) dan zou je ZELF een heel eind kunnen komen. Kom je er dan nog niet uit, schop dan dit topic omhoog met de tot dan toe behaalde resultaten.
DAN willen mensen je best wel verder helpen. Succes...

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 13:33 schreef Mart! het volgende:
En had ik daar al niet geantwoord:
[..]
Ja dat had je ook, en dat was een mooi voorbeeld. Alleen het systeem maakt gebruik van een database. De server staat in verbinding met een database. En die client stelt vragen aan de server en die stelt ze weer door aan de database. Ik heb in mijn geval niet te maken met een database. Daarom dat ik het nog eens probeer met een nieuw topic, met een wat algemenere naam...

• Mart!
Ow, en als er dus een stukje teveel code in zit, kun je dat niet schrappen. Logisch dat de anderen hiero niet zo'n hoge pet van je op hebben. Coden is nou eenmaal geen cut'n'paste werk maar vereist ook enige creativiteit. Als je niet de moeite neemt om het gegeven voorbeeld goed te bekijken en die stukken eruit te halen die je nodig hebt, dan kun je net zo goed nix vragen hiero, want dan ben je dus WEL opzoek naar hapklare brokken code. Of ik moet het helemaal verkeerd zien.
Het artikel op 15seconds is echt een oplossing voor jou probleem, in ieder geval als je van VB gebruik maakt. En of je de te verzenden data nou uit een DB, een tekstfile of uit het werkgeheugen haalt, het principe van communicatie tussen twee computers blijft hetzelfde.

Beetje creatief(er) zijn dus.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

* chem ruikt een slotje

hu9o: doe even wat meer je best; arien: wees wat liever :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 07:37
Op donderdag 25 oktober 2001 16:35 schreef chem het volgende:
* chem ruikt een slotje

hu9o: doe even wat meer je best; arien: wees wat liever :)
Ja chem je stinkt naar een slotje :+

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Op donderdag 25 oktober 2001 13:40 schreef Hu9o het volgende:

[..]

Omdat ik geen ervaring heb op dit gebied, wou ik even de hulp van een aantal tweakers inschakelen. Maar er wordt me hier toch een potje moeilijk gedaan..... GoT is toch bedoel om vragen te stellen als je vast zit, en om andere die vast zitten te helpen als jij een oplossing weet?? of zie ik dat nou helemaal verkeerd??
Dat klopt wel, maar GoT is bedoeld om over dingen te discussieren, het is geen helpdesk. Alhoewel hier veel vragen beantwoord worden, is het idd wel zo dat er een FAQ is, lees die dus!

En de gouden regel: seeketh afore thee asketh.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Op donderdag 25 oktober 2001 13:10 schreef Hu9o het volgende:
Hallo allemaal,

Vr. Groeten

Hu9o
Gebruik Java en RMI, ik heb daarmee zeeslag gemaakt voor school (HTS Informatica) en dat werkte prima. Ik ben over het algemeen geen Java fan, maar in dit geval was Java DE oplossing...

Koop bijvoorkeur Netwerkprogrammeren in Java en leer eerst de taal Java.

Andere mogelijkheid (werkt minder goed en mooi) is het gebruik van een andere taal/omgeving en sockets... (Bijvoorbeeld Delphi)

Cogito Ergo Credo

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:47

The End

!Beginning

Kan in Visual C++ erg simpel met CSocket. Hele MSDN staat trouwens op msdn.microsoft.com DUH
Pagina: 1