TCP/IP

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• bavara
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 07:44
Ik heb volgende week een tentamen, onder andere over TCP/IP. Ik zit nu een paar oefenopgaven te maken (dikke pret >:) ) en ik snap het aardig maar ik heb nog wel een paar vraagjes. Aangezien jullie me al veel vaker met dit vak hebben geholpen hoop ik dat jullie dat nu nog even een keertje kunnen doen!

Het gaat dus over TCP/IP.

- Hoe kan dan een model worden gemaakt dat kan worden vergeleken met het OSI-model?
- Hoe kan ik een vergelijking maken tussen de lagen van de twee modellen?

• bavara
Ik heb er even aan gezeten en dit heb ik er uit gekregen. Klopt dat of leer ik het op deze manier toch niet echt goed??

- Hoe kan een model worden gemaakt dat kan worden vergeleken met het OSI-model?
Je kan een model opstellen door te kijken welke procedures een bericht doorloopt als je het bericht van de ene naar de andere node in een TCP/IP netwerk verstuurd. Je hebt echter geen naam voor de lagen (tenzij je ze zelf verzint) dus volgens mij is er geen model van een TCP/IP netwerk gedefinieerd maar als je er een zou moeten maken dan zou je dat zo moeten doen.

- Hoe maak ik een vergelijking tussen de lagen van de twee modellen?
Aangezien er geen model gemaakt kan worden kan je geen lagen vergelijken, wel worden enkele lagen van het OSI-referentiemodel beschreven in een TCP/IP netwerk, dit zijn de netwerklaag, de datalink laag en de fysieke laag.

• NetWorker
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 13:47
Kan heel goed hoor. Kijk hier maar eens:
http://www.protocols.com/pbook/tcpip.htm

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Ha, volgens mij doe jij dan IVIT aan de haagse hogeschool....heb t ook gedaan......Dat tentame is appeltje eitje.......Beetje dat osi-model leren en het tcp/ip protocol toe kunnen passen op het osi-model (dus weten wat in welke laag zit ongeveer) en je hebt t gehaald

suc6

iRacing Profiel

• bavara
Op donderdag 25 oktober 2001 14:29 schreef NetWorker het volgende:
Kan heel goed hoor. Kijk hier maar eens:
http://www.protocols.com/pbook/tcpip.htm
Neem me niet kwalijk, maar hier snap ik echt niks van...

Sorry hoor, misschien |:( ...

• bavara
Op donderdag 25 oktober 2001 14:56 schreef kroegtijger het volgende:
Ha, volgens mij doe jij dan IVIT aan de haagse hogeschool....heb t ook gedaan......Dat tentame is appeltje eitje.......Beetje dat osi-model leren en het tcp/ip protocol toe kunnen passen op het osi-model (dus weten wat in welke laag zit ongeveer) en je hebt t gehaald

suc6
Nee, ik doe BI aan de hogeschool van Utrecht. Alleen zijn we proefpersoon van een teleleren-project. Die leraar wil zeker vakantie... We moeten elke week een weekopdracht inleveren, moeten we helemaal zelf uitzoeken en de stof uit het boek is ook nog eens heel vaag.. De leraar is onbereikbaar en er zijn maar weinig mensen die het begrijpen. Vandaar dat ik Tweakers raadpleeg... Het is zeg maar m'n enige kans om het enigszins te begrijpen.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Helaas is Gathering of Tweakers niet bedoeld voor huiswerkhulp.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.