Toon posts:

Toshiba Equium 3100M Keybord password shit

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een aantal dektop pc's van het type Toshiba Equium 3100M. Van die celeron 500 typmachientjes. Mijn werk heeft ze met nog wat andere overgenomen van een op de fles gegaan bedrijf. Nu zitten op 4 van die Toshiba's een "keybord power on password". Dit houd in dat je met geen mogelijkheid de pc aankrijgt, mits je de juiste characters intypt (max 5, niet case sensitive).

Nu zou ik graag deze computers opnieuw willen installeren met onze software, maar dan moet ik ze wel aankrijgen. :( Het enige wat op het moederbord zit is een bios-clear password jumper. Hier gaat het dus niet om. Dit werkt trouwens pas als de pc gaat booten. Dat doet hij dus niet omdat ik de keybord-code niet weet. :( Je ziet wel aan de lampjes op de toetsenborden dat er prik op staat. Andere jumpers zitter er niet op.

Ik heb al een vage mannier via de paralelle poort geprobeerd (draaitjes verbinden), en de batterij er 1 1/2 uur uitgehaald, maar niets helpt. Weet iemand hier iets voor of moet ik dan echt de vorige systeembeheerder gaan traceren van die club. Dat kan wel effe duren.

Alvast bedankt voor uw inspanning om dit hele verhaal te lezen :)

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Voor mijn vorige werkgever heb ik regelmatig Toshiba laptops en desktops gerepareerd.
Bij de oudere series waren alle paswoorden te wissen door een lpt wrap plug te gebruiken.
Dit werkt bij pc's ouder dan 3 jaar.
Bij de nieuwe modellen werkt dit niet en moet helaas het moederbord vervangen worden om dit te verhelpen.
Dit is een kostbaar grapje.
Kortom jouw probleem is niet simpel op te lossen.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

Topicstarter
:( Jeetje, wat denken ze daar wel bij Toshiba! Ik heb idd zo'n printerkabel verneukt en draaitjes geknoopt, maar het mocht idd niet helpen. Ik wist dat dit bij sommige laptops wel ging. Bij deze desktops dus niet :( .

Denk je dat je goedkoop wat pc's overneemt van een failliet bedrijf kun je ze gelijk doorsturen naar Toshibagger... |:(

in ieder geval voor je reactie