Het gaat om een aantal dektop pc's van het type Toshiba Equium 3100M. Van die celeron 500 typmachientjes. Mijn werk heeft ze met nog wat andere overgenomen van een op de fles gegaan bedrijf. Nu zitten op 4 van die Toshiba's een "keybord power on password". Dit houd in dat je met geen mogelijkheid de pc aankrijgt, mits je de juiste characters intypt (max 5, niet case sensitive).
Nu zou ik graag deze computers opnieuw willen installeren met onze software, maar dan moet ik ze wel aankrijgen.
Het enige wat op het moederbord zit is een bios-clear password jumper. Hier gaat het dus niet om. Dit werkt trouwens pas als de pc gaat booten. Dat doet hij dus niet omdat ik de keybord-code niet weet.
Je ziet wel aan de lampjes op de toetsenborden dat er prik op staat. Andere jumpers zitter er niet op.
Ik heb al een vage mannier via de paralelle poort geprobeerd (draaitjes verbinden), en de batterij er 1 1/2 uur uitgehaald, maar niets helpt. Weet iemand hier iets voor of moet ik dan echt de vorige systeembeheerder gaan traceren van die club. Dat kan wel effe duren.
Alvast bedankt voor uw inspanning om dit hele verhaal te lezen
Nu zou ik graag deze computers opnieuw willen installeren met onze software, maar dan moet ik ze wel aankrijgen.
Ik heb al een vage mannier via de paralelle poort geprobeerd (draaitjes verbinden), en de batterij er 1 1/2 uur uitgehaald, maar niets helpt. Weet iemand hier iets voor of moet ik dan echt de vorige systeembeheerder gaan traceren van die club. Dat kan wel effe duren.
Alvast bedankt voor uw inspanning om dit hele verhaal te lezen