Toon posts:

CTX 17' wegvallend beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na drie jaar trouwe dienst vertoont mijn monitor kuren. Om het kwartier (ongeveer) wordt het beeld een fractie van zwart. Bij terugkomst is het beeld enkele seconden vergroot en vervormt, waarna het zijn oorspronkelijk vorm weer aanneemt. Bij het aan- en uitzetten hoor ik enkele korte tikjes die ik voorheen niet hoorde.

Bij het aansluiten van een andere monitor treedt dit probleem niet op. Bij het vervangen van het netsnoer blijft het probleem aanwezig.

Nou heb ik contact opgenomen met de leverancier en die denkt dat het ongeveer 75 gaat kosten om het probleem te achterhalen, daarna volgen de reparatiekosten. Tevens is er een kleine kans dat er geen probleem gevonden wordt. In dat geval ben ik mijn monitor minimaal een week kwijt en fl 75 gulden lichter.

Wat moet ik doen? De monitor ter reparatie aanbieden of afwachten totdat hij het helemaal begeeft? Is een reparatie dan duurder? Heeft iemand misschien een idee wat de oorzaak kan zijn van dit probleem?

• Buck Danny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Buck Danny

flying ace

Op donderdag 25 oktober 2001 12:52 schreef Syscrash het volgende:
Bij het aansluiten van een andere monitor treedt dit probleem niet op. Bij het vervangen van het netsnoer blijft het probleem aanwezig.
Gebruik je dan ook een andere VGA kabel? Zo niet, probeer dat dan eerst ff.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 13:10 schreef PiNDa.CoM het volgende:

[..]

Gebruik je dan ook een andere VGA kabel? Zo niet, probeer dat dan eerst ff.
De VGA kabel zit vast aan de monitor en is dus niet vervangbaar.

• Buck Danny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Buck Danny

flying ace

Op donderdag 25 oktober 2001 13:16 schreef Syscrash het volgende:

[..]

De VGA kabel zit vast aan de monitor en is dus niet vervangbaar.
Dan weet ik het niet :)

Ik zelf zou geen geld meer investeren in een 3 jaar oude monitor, maar lekker een nieuwe kopen. Er zijn in de tussentijd best veel nieuwe technieken in monitoren verwerkt die zeker het geld waard zijn. Aan de andere kant, na reparatie kan je monitor misschien nog wel enkele jaren meegaan, maar misschien ook niet...

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Hou je geld in je zak, en spaar maar voor een andere monitor. Ik heb hetzelfde probleem ook met een CTX 17", en bij een vrijblijvend onderzoek (fl 50,00 onderzoekskosten) kwam er uit dat het ca, fl 300,00 gaat kosten. :( (een of ander printplaatje van de buis moet vervangen worden)

[Off-topic]
Te koop, CTX 17" monitor, defect, voor onderdelen, t.e.a.b.
[/Off-topic]

Verwijderd

Topicstarter
/Oftopic ofzoiets

Nu begin ik me af te vragen of mijn volgende monitor weer een CTX wordt. Ik geloof dat de 19" enigszins betaalbaar lijkt. Voor drie jaar is het toch veel geld.

Mijn eerste monitor was een 14" Highscreen van VOBIS en dat ding doet het nog steeds, terwijl ik helemaal niet zo dol ben op het huismerk van VOBIS

Verwijderd

Ik herken dit probleem

Ik heb een CTX PR711 17 inch (dik 2 jaar oud), en zeer sporadisch treedt dat fenomeen op wat jij beschrijft (vreemd geluidje, beeld valt weg en komt weer vergroot terug, en is na een paar seconden weer normaal). Het kom dus maar heel weinig voor en vaak alleen als de monitor heel erg lang heeft aangestaan.

Ik zou niet investeren in reparatie kosten

Nieuwe kopen en deze erbij houden als 2e/lan monitor, of proberen te verkopen ;)

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Er zit toch drie jaar garantie op CTX-monitoren?
Na drie jaar en drie maanden kreeg ik dezelfde problemen met m'n monitor. Ik heb toen gewoon contact opgenomen met de servicedesk van CTX.
Na enig doorzeuren kreeg ik alsnog een RMA-nummer toegewezen en kon ik m'n monitor opsturen. Na een kleine maand wachten heb ik m'n monitor weer in nieuwstaat terug. :9

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 10:49 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
Ik herken dit probleem

Ik heb een CTX PR711 17 inch (dik 2 jaar oud), en zeer sporadisch treedt dat fenomeen op wat jij beschrijft (vreemd geluidje, beeld valt weg en komt weer vergroot terug, en is na een paar seconden weer normaal). Het kom dus maar heel weinig voor en vaak alleen als de monitor heel erg lang heeft aangestaan.

Ik zou niet investeren in reparatie kosten

Nieuwe kopen en deze erbij houden als 2e/lan monitor, of proberen te verkopen ;)
Helemaal mee eens. Ik heb ook een CTX PR711F en bij mij gebeurt precies hetzelfde. Ik zou me eigen niet druk maken.

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

is een bekend probleem bij CTX monitoren
Heeft te maken met een hoogfrequente gedeelte.
Mijn monitor had het ook na 3 jaar. Heb evengoed een RMA aangevraagd. Uiteindelijk alleen de verzendkosten moeten betalen. Aangezien het een bekend probleem is, kan je zowat eisen dat het kostenloos gerepareerd moet worden.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op donderdag 25 oktober 2001 17:07 schreef Syscrash het volgende:
/Oftopic ofzoiets

Nu begin ik me af te vragen of mijn volgende monitor weer een CTX wordt. Ik geloof dat de 19" enigszins betaalbaar lijkt. Voor drie jaar is het toch veel geld.
CTX geef tegenwoordig ook 3 jaar (on site) garantie op hun spullen.

de betaler vervuilt

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 18:31
Welcome to the CTX HOLLAND systems you've been totally fucked up with our monitor and now you have to pay us 75 piek

ik weet het ik heb het zelfde probleem alle bezoekers van dit topic bezoek ook even
[topic=310810/1/25]
ook een topic hierover

Thank You and Goodbye :)
Pagina: 1