Is AMD heet?

Pagina: 1
Acties:

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Ik heb zojuist m'n 3e AMD Athlon (1.2GHz) bij MyCom aangeschaft en het verkopertje deelde mij mede dat die bakken nogal eens heet willen worden. Hij zei er bij dat ze niet garant kunnen staan voor het feit dat ze door kunnen branden en dat ik dan niet hoef aan te kloppen omdat ik nu gewaarschuwd ben!?

Vreemde service, maar dat ter zijde. Is dit bij iemand bekend? Bij mijn weten zijn die AMD's wel oke tegenwoordig. Volgens die verkoper staat er een artikeltje op Toms Hardware Guide. Ik zal dat nog even nakijken, maar ik blijf het een sterk verhaal vinden.

De 1GHz AMD die ik thuis heb staan performed perfect!

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zonder fan fikken ze idd af ja, maar goed daar zijn fans voor :) En anders hitte-detectie op je mobo dat je PC automagisch uitgaat als het te heet wordt.

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:49
Gewoon ervoor zorgen dat er een redelijk koelertje op zit en goed monteren en er is niets aan het handje...

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:58
Op TomsHardware staat inderdaad ergens zo'n filmpje dat toont wat er gebeurt als je je heatsink en fan van je processor afhaalt. AMD processoren branden dan door, (nieuwe) intels vallen uit, maar gaan niet stuk.

Zolang je zorgt dat je heatsink niet van je proc afvalt, en je ventilator draait, is er dus niets aan de hand.

En als je processor doorbrandt door het ontbreken van een koeler, kan ik de verkoper geen ongelijk geven dat hij je dan geen nieuwe wilt geven.

Verwijderd

ik had een amd 1400 en die werd mar 38 graden en zette ik hem op 1600 mhz dan werd hij 43 graden een goeie cooler is wel aan te raden ik heb de dragon orb 3 en die bevalt zeer goed ik heb nu de amd xp 1700+ maar die word niet zo warm meer.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Dat filmpje bij ome Tom is zonder Heatsink dus echt gewoon kale cpu en ja dan wil die wel door fikken...
Zonder fan loopt die slechts vast omdat die dan te warm wordt en niet echt wil booten meer dus heb je gewoon pc die hangt en dan doet je cpu niet zoveel dus wordt die ook niet zo warm...
Hij zei er bij dat ze niet garant kunnen staan voor het feit dat ze door kunnen branden en dat ik dan niet hoef aan te kloppen omdat ik nu gewaarschuwd ben!?
Is het een kant en klaar systeem? Zo ja dan moeten ze zelfs gewoon garantie geven staat in de wet...
Bouw je hem zelf en hij fikt door door je eigen onkunde tja dan kan ik ze geen ongelijk geven je bent immers zelf verantwoordelijk voor je eigen spullen in zo'n gevaal dit ivm eventuele onkunde. Verder als je cpu zou door fikken doordat het door hun verschafde cooler onvoldoende zou blijken of defect zou zijn dan moeten ze niet zeuren en gewoon een nieuwe geven.
BTW voor alle mensen die dat filmpje hebben gezien kijk nog maar es goed dat kan alleen gebeuren door jullie eigen lompheid want cpu's fikken niet door als je heatsink erop blijft zitten, hetzij ze zwaar oc zijn en ook dan is het jullie eigen stomme schuld...

greetzz

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:13

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Mightymouse:
Is het een kant en klaar systeem? Zo ja dan moeten ze zelfs gewoon garantie geven staat in de wet...
Bouw je hem zelf en hij fikt door door je eigen onkunde tja dan kan ik ze geen ongelijk geven je bent immers zelf verantwoordelijk voor je eigen spullen in zo'n gevaal dit ivm eventuele onkunde. Verder als je cpu zou door fikken doordat het door hun verschafde cooler onvoldoende zou blijken of defect zou zijn dan moeten ze niet zeuren en gewoon een nieuwe geven.
Het is een uitbreiding op zo'n basissysteempje. Ze assembleren 'm zelf in elkaar en schijnbaar zitten er een door AMD zelf voorgestelde cooling op. Dus inderdaad: ALS het ding zou doorfikken is het HUN eigen onkunde. :)
BTW voor alle mensen die dat filmpje hebben gezien kijk nog maar es goed dat kan alleen gebeuren door jullie eigen lompheid want cpu's fikken niet door als je heatsink erop blijft zitten, hetzij ze zwaar oc zijn en ook dan is het jullie eigen stomme schuld...
Ik zit nog te zoeken op THG, maar zie dat filmpje nog niet staan. URL?

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Op donderdag 25 oktober 2001 12:47 schreef Explore het volgende:
Volgens die verkoper staat er een artikeltje op Toms Hardware Guide.
Echt weer zo iemand (die verkoper) die even een filmpje heeft gezien en het dan wel allemaal denkt te weten. Voor het geval het je nu nog niet duidelijk is: ja, een AMD Athlon (MP/XP) / Duron gaat kaputt als je vergeet je fan te gebruiken. Veel moederborden bieden hier tegenwoordig ook een bescherming voor (niet starten als fan niet is aangesloten / als fan niet werkt). Laat je dus niet afschrikken.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Verwijderd

Mijn 1400 haalt de 70 graden met gemak!
Volgens de AMD datasheets mag de maximale die-temperature 90 graden voor proc's tot 1000 Mhz, en 95 graden voor proc's van 1100 Mhz en sneller!
zie ook http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/white_papers_and_tech_docs/23792.pdf

Japio

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Datasheets! :9
Bedankt allemaal, 'k had al zo'n vermoeden dat die gozer uit z'n nek zat te lullen. 'k Zal de fan checken voor de zekerheid...

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik denk dat ze bij MyCom meer prutsers terug krijgen die hun core gesloopt hebben dan doorbranders.

Dat lijkt me ook de reden dat ze altijd zelf de koelers willen monteren. Ik geef ze daarin geen ongelijk.

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
mn athlon 1.4 word nie heter dan 50 graden (heb m alleen heter gezien toen het draadje van een van mn casefans tussen de fan op de koeler zat, toen werdtie best wel heet en ik heb m ook best wel snel uitgezet...

maar met een goeie koeler doen die dingen het perfect

Ik heb echt een hele goeie PC.

Pagina: 1