Toon posts:

Nieuwe Firmware Liteon 24/10/32

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De firmware (5S0F) kan je downloaden vanaf onderstaande link: http://www.liteonit.com.tw/webfw/LTR-24102B/USER/5S0F.zip

Datum van plaatsing is 23 oktober 2001.
Er zijn geen features bekend.

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-04 19:34

Copyman

Dode muis

Mooi... ;)

Gister gedownload en geinstalleerd, nog niet mee gebrand, maar een kameraad van me zegt dat die van hem iets sneller is geworden. We zien 't wel. :)

En het is niet Nieuwe Firmware Liteon 24/10/32, maar Nieuwe Firmware Liteon 24/10/40. ;)

Features: Improve playability. ;)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Copyman

Copyman

Dode muis

Aars, verkeerd knoppie. |:(
Kan @min deze reply ff deleten? :P

Verwijderd

En zijn er inmiddels reeds ervaringen met deze firmware met name op het negatieve vlak daar de fikker naar mijn idee toch vrij probleemloos werkt.

RGZ

MASH

Verwijderd

Deze firmware is in zoverre een verbetering dat met meer verschillende merken CDR's op 24x gebrand kan worden. Het nadeel is dat met name TDK en Taiyo Yuden, type 1 CDR's soms coasters geven bij 24x branden. Brandt men deze op 20x dat heb je geen problemen. Met de 5S07 firmware kreeg je nooit coasters want als je dan op 24x instelde en de CDR was niet van goede kwaliteit dan stelde de CDRW zich zelf op 20x in.

Verwijderd

maar voor de rest behoud de writer al z'n fuctionalitijd, ik bedoel niet zo als plextor upgraden en weg is je sd2 copieer mogenlijkheid.

THANX

MASH
Op vrijdag 26 oktober 2001 10:40 schreef Nicowico het volgende:
Deze firmware is in zoverre een verbetering dat met meer verschillende merken CDR's op 24x gebrand kan worden. Het nadeel is dat met name TDK en Taiyo Yuden, type 1 CDR's soms coasters geven bij 24x branden. Brandt men deze op 20x dat heb je geen problemen. Met de 5S07 firmware kreeg je nooit coasters want als je dan op 24x instelde en de CDR was niet van goede kwaliteit dan stelde de CDRW zich zelf op 20x in.

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01-2025

ijzer7

FORE!!!

Is dat echt zo, dat taiyo's problemen met die 24x Liteon veroorzaken?

Ik stond op het punt een liteon te kopen, maar nu denk ik toch maar niet (ik werk met Taiyo's)

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

Verwijderd

Ik had kort daarvoor toevallig ook Taiyo Yudens gekocht bij Opus Supplies 100 voor f130,-, maar ik ben er nu bijna doorheen. Toch heb ik zeker geen spijt van mijn Liteon. Ik heb de firmware gedowngrade naar 5S07 en ik brand gewoon op 20x en soms op 24x en als ik door mijn Taiyos ben koop ik gewoon een ander merk en brand lekker verder op 24x. Ik kan je de Liteon echt aanraden.

• ijzer7

ijzer7

FORE!!!

Op Friday 26 October 2001 15:58 schreef Nicowico het volgende:
Ik had kort daarvoor toevallig ook Taiyo Yudens gekocht bij Opus Supplies 100 voor f130,-, maar ik ben er nu bijna doorheen. Toch heb ik zeker geen spijt van mijn Liteon. Ik heb de firmware gedowngrade naar 5S07 en ik brand gewoon op 20x en soms op 24x en als ik door mijn Taiyos ben koop ik gewoon een ander merk en brand lekker verder op 24x. Ik kan je de Liteon echt aanraden.
Maar als ie geen taiyo's op 24x fikt, dan komt ie er bij mij niet in. Ik zweer bij Taiyo Yuden (voorheen philips premium, maar dat is hetzelfde), en desnoods koop ik een plex (daar heb ik er hier per slot van rekening al 2 van)

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

• ijzer7

ijzer7

FORE!!!

Op vrijdag 26 oktober 2001 10:40 schreef Nicowico het volgende:
Het nadeel is dat met name TDK en Taiyo Yuden, type 1 CDR's soms coasters geven bij 24x branden. Brandt men deze op 20x dat heb je geen problemen.
Wat bedoel je met [bold]type1?[/bold]

Verwijderd

Als je met CDRidentifier de ATIP van de CD uitleest kijk je naar het laatse cijfer bijvoorbeeld ATIP 97m 24s 01f. De 1 geeft aan dat het dus een type 1 cd is. Zo heb je ook type 04 of 6.

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Op vrijdag 26 oktober 2001 10:48 schreef MASH_MAN o.a. het volgende:
maar voor de rest behoud de writer al z'n fuctionalitijd, ik bedoel niet zo als plextor upgraden en weg is je sd2 copieer mogenlijkheid.
ehm wat bedoel je met sd2 ?
En waarom zou een nieuwe firmware d'rvoor kunnen zorgen dat je minder kan branden? :?

Hoi

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:33

Wimo.

Shake and Bake!

safedisc 2 ?!

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

oh okee..

en bij plextor kun je dus beter niet meteen flashen met de nieuwste firmwares begrijp ik?

Hoi

Verwijderd

ik denk zelf dat dat voor alle ongetest firmware voor cd fikkers geld, je weet wat je hebt, en je weet dus niet wat je gaat krijgen, deze topic is om deze rede dus ook gestart, maar inmiddels kan ik je melden dat ik max payne (sd2) perfect heb kunnen backuppen met de nieuwe fw.

RGZ

MASH
Op maandag 29 oktober 2001 23:19 schreef nobody122 het volgende:
oh okee..

en bij plextor kun je dus beter niet meteen flashen met de nieuwste firmwares begrijp ik?

• Copyman

Copyman

Dode muis

Op maandag 29 oktober 2001 22:29 schreef Wimo. het volgende:
safedisc 2 ?!
Na de gewone SafeDisk 1.0 oftewel: SafeDisk, is SafeDisk 2 de bekendste brandbeveiliging op deze aardkloot. ;)

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:33

Wimo.

Shake and Bake!

Waar staat dat ik niet weet wat safedisc 2 is :?

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Op dinsdag 30 oktober 2001 09:25 schreef MASH_MAN het volgende:
ik denk zelf dat dat voor alle ongetest firmware voor cd fikkers geld, je weet wat je hebt, en je weet dus niet wat je gaat krijgen, deze topic is om deze rede dus ook gestart, maar inmiddels kan ik je melden dat ik max payne (sd2) perfect heb kunnen backuppen met de nieuwe fw.
ehm daaruit kan ik opmaken dat ik dus met nero 5.5.5.1 en m'n plextor 16/10/40a met firmware 1.04 gewoon sd2's kan kopiëren :?

sorry dat ik hier zo ongelofelijk dom op doorvraag maar dan heb ik daar even zekerheid over snap je O-)

Hoi

• juanp
  • Laatst online: 22-04 22:00
ik heb dus ook net die nieuwe liteon binnen en nu wilde ik wel de firmware updaten omdat ik nogal veel audio cd's brand en net lees dat audio cd's beter gaan (stond op t.net)

maar kan hij zichzelf dan niet meer automatisch terug zetten als hij een cd te snel brand?

Verwijderd

volgens mij en de site waar ik de info vandaan haal kan je sd2 disk's kopieeren, maar alleen in je writer afspelen.

http://www.sd2.does.it
Op woensdag 31 oktober 2001 02:16 schreef nobody122 het volgende:

[..]

ehm daaruit kan ik opmaken dat ik dus met nero 5.5.5.1 en m'n plextor 16/10/40a met firmware 1.04 gewoon sd2's kan kopiëren :?

sorry dat ik hier zo ongelofelijk dom op doorvraag maar dan heb ik daar even zekerheid over snap je O-)

• juanp
Op woensdag 31 oktober 2001 22:31 schreef juanp het volgende:
ik heb dus ook net die nieuwe liteon binnen en nu wilde ik wel de firmware updaten omdat ik nogal veel audio cd's brand en net lees dat audio cd's beter gaan (stond op t.net)

maar kan hij zichzelf dan niet meer automatisch terug zetten als hij een cd te snel brand?
iemand antwoord? want di beter audio staat me wel aan :) maar cdtjes verneuekn niet. :(

Verwijderd

nee hoor, ik heb zelf de nieuwste firmware, maar geen enkel probleem dus kun je rustig doen, coastersmaken heeft dit apparaat volgens mij nog nooit gedaan zoder aantoonbare oorzaak of defect.

RGZ

MASH
Op donderdag 01 november 2001 13:31 schreef juanp het volgende:

[..]

iemand antwoord? want di beter audio staat me wel aan :) maar cdtjes verneuekn niet. :(

• juanp
Op donderdag 01 november 2001 14:23 schreef MASH_MAN het volgende:
nee hoor, ik heb zelf de nieuwste firmware, maar geen enkel probleem dus kun je rustig doen, coastersmaken heeft dit apparaat volgens mij nog nooit gedaan zoder aantoonbare oorzaak of defect.

RGZ

MASH
[..]
daar heb ik wat aan dankje dat hda ik even nodig *D

Verwijderd

ok, geen probleem, succes.

RGZ

MASH
Op donderdag 01 november 2001 14:48 schreef juanp het volgende:

[..]

daar heb ik wat aan dankje dat hda ik even nodig *D

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Op donderdag 01 november 2001 11:53 schreef MASH_MAN het volgende:
volgens mij en de site waar ik de info vandaan haal kan je sd2 disk's kopieeren, maar alleen in je writer afspelen.

http://www.sd2.does.it
[..]
ja en volgens mij (athans dat heb ik ook gelezen somewhere op GoT) is dat dus precies waar die SD2 voor is.. Je kan hem na afloop alleen met de brander waarmee je hem hebt gefikt lezen. Als iemand vraagt of het met zijn brander 'wel' wil, dan gaat het er dus even om of je hem dus met een bepaalde brander zo kunt branden dat je hem na afloop ook in andere lezers kunt lezen :)

En of dat op één of andere manier met mijn plex 161040a kan is me nog steeds niet duidelijk (volgens de één wel en volgens de ander niet (ook gezocht in andere topics) |:(

Hoi

Verwijderd

de site zegt dat de 16x fikker van plex hem alleen zelf kan lezen, maar waarom probeer je dat gewoon niet, dan weet je het toch ???

RGZ

MASH
Op maandag 05 november 2001 15:37 schreef nobody122 het volgende:

[..]

ja en volgens mij (athans dat heb ik ook gelezen somewhere op GoT) is dat dus precies waar die SD2 voor is.. Je kan hem na afloop alleen met de brander waarmee je hem hebt gefikt lezen. Als iemand vraagt of het met zijn brander 'wel' wil, dan gaat het er dus even om of je hem dus met een bepaalde brander zo kunt branden dat je hem na afloop ook in andere lezers kunt lezen :)

En of dat op één of andere manier met mijn plex 161040a kan is me nog steeds niet duidelijk (volgens de één wel en volgens de ander niet (ook gezocht in andere topics) |:(

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op maandag 05 november 2001 16:08 schreef MASH_MAN het volgende:
de site zegt dat de 16x fikker van plex hem alleen zelf kan lezen, maar waarom probeer je dat gewoon niet, dan weet je het toch ???

RGZ

MASH
[..]
he mash_man :)
je hoeft niet iedere keer je naam eronder te zetten en te groeten hoor :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Op maandag 05 november 2001 16:08 schreef MASH_MAN het volgende:

RGZ

MASH
nou omdat ik simpelweg geen SD2 cd's hier liggen heb nu... maar als ik er eens ééntje ga lenen van iemand dan is het makkelijk om dat van te voren te weten of het kan (8>

Hoi

Verwijderd

ah, ik vrees dat volgens de peilingen op internet jou writer hem alleen zelf kan lezen.

zie.

sd2.does.it

sorry
Op dinsdag 06 november 2001 00:01 schreef nobody122 het volgende:

[..]

nou omdat ik simpelweg geen SD2 cd's hier liggen heb nu... maar als ik er eens ééntje ga lenen van iemand dan is het makkelijk om dat van te voren te weten of het kan (8>

Verwijderd

jou are right, is inderdaad een beetje dubbel op, bedankt voor de constatering.
Op maandag 05 november 2001 20:32 schreef chucky666 het volgende:

[..]

he mash_man :)
je hoeft niet iedere keer je naam eronder te zetten en te groeten hoor :)

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Op dinsdag 06 november 2001 10:03 schreef MASH_MAN het volgende:
ah, ik vrees dat volgens de peilingen op internet jou writer hem alleen zelf kan lezen.

zie.

sd2.does.it

sorry
[..]
mja daar kan jij natuurlijk ook niets aan doen... ach dan haal ik sd2 cd's wel bij een ander met een plex 24x ofzo >:)

Hoi

Verwijderd

true, but i hate to be the bearer of bad news.

maar ja, das ook een mogenlijkheid, voor de rest is een plex een beest van een fikker.

GOODLUCK
Op dinsdag 06 november 2001 14:57 schreef nobody122 het volgende:

[..]

mja daar kan jij natuurlijk ook niets aan doen... ach dan haal ik sd2 cd's wel bij een ander met een plex 24x ofzo >:)

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

:Y)

Hoi

Pagina: 1