Toon posts:

Linux Newbie!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog nooit Linux gezien of gebruikt. Maar ben nu toch op een punt gekomen waarin ik het op een paar oude bakken en op mijn eigen pc (als dual boot) wil gaan gebruiken.

Mijn vraag: Waar begin ik
Hoe kom ik aan Linux en hoe gaat dit in zijn werk??

Welke Linux fan wil mijn helpen??

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:01

Sjonny

Fratser

hmmz.. misschien is de faq van nos misschien dan wel een goed begin punt?

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:45

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Linux Distro's (Distrobuties) kun je bijna overal van de officiele sites afhalen ik noem een :

RedHat
Mandrake
Beos
*BSD

Hier zijn zo'n beetje allemaal gratis te downloaden versies van, helaas zijn die meestal toch wel 2/3 cd's soms zelfs meer.

Je kan linux ook in de winkel kopen voor ongeveer 100,- dan heb je er wat documentatie bij en software om mee te beginnen.

Andere vragen zul je in de FaQ van dit gedeelte van het forum wel kunnen vinden ;)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 25 oktober 2001 11:33 schreef ShadowBumble het volgende:
Linux Distro's (Distrobuties) kun je bijna overal van de officiele sites afhalen ik noem een :
RedHat
Mandrake
Beos
*BSD
Beos, *BSD zijn GNU/Linux distro's? Dat is nieuw voor mij...

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Als je echt compleet newbie bent zou ik beginnen met Red Hat, SUSE of Mandrake. Dat zijn toch iets newbievriendelijkere distro's. Idd kun je die downen op die sites, ook te koop op www.tienpiek.nl. Ik zou eerst maar eens op een oud bakkie installen en daarna pas dualboot op je eigen pc (je schrijft zelf dat je die mogelijkheid hebt dus waarom zou je dan meteen op al die bakken tegelijkertijd linux installeren).

• Emmer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05-2025
voor newbies zou ik Redhat of mandrake aanraden... heel simpele installatie nextnextnextfinish en dat soort dingen.
die kun je op de meeste uni ftp's wel halen voor nop en rap ook... probeert ftp.student.utwente.nl ... daar staan mandrake en redhat in ieder geval..

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Als ik jou was zou ik nog even een paar daagjes wachten. Dan is SuSE 7.3 te koop. Kost je waarschijnlijk bijna fl100,- maar dan heb je wel alles wat je nodig hebt (7 cd's + DVD) PLUS een heleboel documentatie!
Een super makkelijke installatie/configuratie en zelfs gratis helpdesk ondersteuning.

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Is SUSE nou echt zoveel makkelijker dan RH of Mandrake?
En daarbuiten, wat moet je in godsnaam met 7 cd's + dvd's. Ik zweer je dat je zeker als newbie dan alleen maar onzin installeert die je toch niet nodig hebt.
Pagina: 1