Toon posts:

Geen vertrouwensrelatie?!

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik vanaf mijn NT4 server in netwerkomgeving mijn werkstation (WinXP) dubbelklik dan krijg ik de volgende foutmelding: "Kan geen vertrouwensrelatie leggen tussen dit werkstation en het primaire domein"

Dezelfde melding krijg ik als ik wil inloggen op het domein vanaf het WinXP werkstation.

Met Win2K op mijn werkstation had ik dit probleem niet!

Iemand een idee?! Ik kom er namelijk niet meer uit |:(

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Je moet denk ik die pc nog in het domein plaatsen. Anders word je xs denied.........

iRacing Profiel

Verwijderd

Lijkt er inderdaad op dat je nog geen computeraccount hebt in het betreffende domain.

Verwijderd

Euhm heb je die nt server als primary domain controller geinstalleerd?
In dat geval moet je een trusted domain aanmaken omdat er geen 2 pdcs in een netwerk voor kunnen komen.
Waar je dit precies in XP moet doen heb ik geen idee van. Kheb dr nog nooit mee gewerkt

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
geen 2 pdc's in een netwerk :? echt wel, alleen niet in 1 domain, tikfoutje van je denk ik :)

heb je die win2k machine geupgrade? haal anders eens het computer account uit het domain (servermanager) en maak vervolgens op de client (winxp machine) weer de computer opnieuw lid van het domain (met uiteraard de optie om een computer account aan te maken)

suc6

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

ja sorry ben ff niet helemaal wakker :)
geen 2 pdcs in een domain

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

je machine hebt de trustee sleutel verkeerd

XP heeft geen sleutel waarmee hij zich kan authentiseren.
Ik vermoed dan ook dat je opnieuw hebt geinstalleerd.

gewoon op de server (domain management) het systeem eruit gooien en daarna op de client van domain naar group omschakelen en dan weer naar domain (nieuw machineacount aanmaken).

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Op donderdag 25 oktober 2001 15:25 schreef 1Nismo1 het volgende:
Euhm heb je die nt server als primary domain controller geinstalleerd?
In dat geval moet je een trusted domain aanmaken omdat er geen 2 pdcs in een netwerk voor kunnen komen.
Waar je dit precies in XP moet doen heb ik geen idee van. Kheb dr nog nooit mee gewerkt
<oftopic>
nee, in zo'n geval moet een nieuw domein maken en een trustrelatie maken, alleen moet je dan een open directory gebruiken omdat NT server niet in kan haken op een "gesloten directory" (veiliger) en daar kan je weer clustering op toepassen :9

En anders maak je die bak de secundaire server, haal je de orginele weg en maak je die back primaire (migratie NT naar XP :) ) en installeer je XP op die ander bak haak je in op de active directory enz. voordeel hiervan is dat je dan een gesloten directory kan gebruiken :) die veiliger is omdat personen hem alleen helemaal in kunnen lezen als men geautoriseert is
</oftopic>

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn werkstation verwijderd uit server management op mijn NT4 doos, en met een andere computername het domein gejoined, maar zodra winXP vraagt of er een gebruiker toegevoegd moet worden, en ik doe dat, dat krijg ik weer de melding "kan geen vertrouwensrelatie leggen tussen bla bla bla"

Die Nt4 doos = mijn primaire domeincontroller.

Ik kan op mijn werkstation wel internetten (via de NT4 doos) maar bv niet msn'en en icq'en. ook krijg ik netjes een ip van de DHCP server.
Pagina: 1