SuSE 6.2 en Samba 2.0?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 14:09

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
Ik heb SuSE 6.2 draaien (gaat goed ondertussen :)) en daar zit Samba 2.0 ofzo bij (kweet het zo ff niet want ik ben niet thuis) nou vroeg ik mij af of ik die zou kunnen updaten met de samba-rpm van bijvoorbeeld SuSE 7.2 want ik heb wel een tar.gz van Samba 2.2.2 maar ik zou niet weten hoe ik die moet installeren want packages installen in Linux heb ik alleen nog maar gedaan met Yast :z
Misschien een HOWTO over het installen van tar.gz-files? (ik heb hem nog niet gezien)

En dan had ik nog een vraag...
Ik heb op mijn Win2K(SP2) bak een gebruiker "Lord Zyber" :P nou zit hier een spatie in, hoe kan ik in Linux een gebruiker aanmaken met spatie zodat ik die kan gebruiken in Samba ???

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
In principe zou je je sambaserver gewoon moeten kunnen updaten. Ik heb geen SUSE ervaring maar dit lijkt mij onder iedere distro gewoon mogelijk. En verder over die Lord Zyber, daar ben ik ook wel benieuwd naar want ik heb dit probleem ook en die jongen moet nu iedere keer met een aparte login + passwd inloggen op mijn linuxbak ipv zijn windowspasswd + login te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyberteq

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
Nou dan zal ik ff de Samba RPM van SuSE 7.2 downen :P (7.3 is nog niet op FTP?)

En van die spatie: als ik de Windows HD mount en ik wil dan in de "Mijn Documenten" map kijken dan moet ik naar: "/windows/Mijn\ Documenten/" dus dan opeens een backslash met spatie?
En zou misschien de %20 werken (werkt op inet wel) dus dan Lord%20Zyber als username en dat Linux dat dus pikt zodat die user de samba map kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 11:30 schreef ZyberTEQ het volgende:
Nou dan zal ik ff de Samba RPM van SuSE 7.3 downen :P

En van die spatie: als ik de Windows HD mount en ik wil dan in de "Mijn Documenten" map kijken dan moet ik naar: "/windows/Mijn\ Documenten/" dus dan opeens een backslash met spatie?
En zou misschien de %20 werken (werkt op inet wel) dus dan Lord%20Zyber als username en dat Linux dat dus pikt zodat die user de samba map kan zien
Die backslash is een soort van 'noparse' commando, anders gaat hij denken dat je naar /windows/Mijn wilt en als extra optie (als --install e.d.) Documenten. Ik heb er zelf weinig last van want ik gebruik gewoon erg veel de tab-functie, dan plakt ie de rest d'r achteraan (type maar 's cd Mijn*tab*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyberteq

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
dus "Lord\ Zyber" gaat niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een howto over het installeren van een tar.gz file is natuurlijk onzin, aangezien ieder pakket op een andere manier geinstalleerd moet worden. (ok, komt wel vaak neer op .configure; make; make install)
Het is niet zo moeilijk als je de INSTALL leest.
code:
1
2
3
tar xfzv samba-2.2.2.tar.gz
cd samba-2.2.2
lynx docs/htmldocs/UNIX_INSTALL.html

En met wat leeswerk (jaja :)) lukt het je heus wel
Pagina: 1