Toon posts:

Overklokken en Geheugen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje,
ik heb een Celeron 466 mhz.
met een asus p2b-f mobo.
128 MB 66 mhz geheugen erin zitten.

Als ik de FSB op 75 of 83.3 mhz zet. start
hij nog wel goed op. maar krijg ik
in windows 98SE blauwe schermen en Explorer.exe
fouten..
komt het omdat mijn geheugen niet mee kan komen??
of kan het systeem gewoon niet overgeklokt worden? :?

Greetz Remko

Verwijderd

Het kan redelijk veel zijn maar meestal is het je geheugen en misschien zelfs nog je proc, als ie niet verder kan moet je of je geheugen gaan koelen of gewoon accepteren dat ie niet verder kan.

Verwijderd

Topicstarter
mijn proc komt niet boven de 45 graden als ik hem op 582 mhz (FBS 83.3) heb staan dus dat is wel goed..
geheugen temp kan ik zo niet zien..

wat als ik er nou 133mhz geheugen in zet? (kost toch geen rooie cent meer) zou het dan wel goed gaan??

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 11:52
Het kan zeker aan je geheugen liggen, dus het vervangen door PC133 geheugen kan helpen... maar.. de celeron 466 (mendicino core) wil niet veel harder dan 550. Dus het is maar de vraag of het niet toch aan je CPU ligt.
De snelste Celeron I is de 533.. en als je je fbs op 75 zet zit je daar al bijna aan.

Probeer eens een reepje te lenen van iemand.
Anders heb ik nog wel een reepje 128mb pc133 liggen voor f 25,-

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Ik heb een Celly 466@583 met 2* 128PC133 geheugen. Mijn mobo is een P3B-F. In het begin had ik ook 64PC100 geheugen en toen draaide mijn proc op 523, na het kopen van het PC133 geheugen (natuurlijk ook veel meer MB's) kon ik 'm harder overclocken >:)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf nog wel 256 (133mhz) over in mijn andere comp.. kan ik daar wel even uit "lenen" en als dat wel werkt dan koop ik gewoon er iets bij..
Pagina: 1