[XP] Te langzaam voor mijn PC ??

Pagina: 1
Acties:
  • 792 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 21:10
Ik heb veel problemen met een aantal programma's onder Windows XP

Te weten :

Office 97 Pro
ICQ99B
Dreamweaver 4 en de FTP Client daarin

De performance valt behoorlijk tegen, en het duurt jaren voordat ik op de taakbalk kan omschakelen naar een andere applicatie en soms reageert die niet, en loopt het programma vast De Startbalk reageert ook gigantisch traag.

Hoe kan dit ? Hoe los ik het op ?

Ik wil ICQ99 gebruiken omdat ik dan geen reclame heb en omdat hij lichter is dan de 2000b/2001 die dingen bevat waar ik toch geen moer aan heb.
Office 97 Pro gebruik ik omdat dat bij ons op school gebruikt wordt

XP geinstaleerd over een schone install van windows 2000
Ik heb ook een virusscanner Norton Antivirus 2002
en gebruik het NTFS filesystem,
zou alles defragmenteren helpen ? dat heeft er niks mee te maken toch ?

Systemspecs

ASUS CUSL-2
Intel FCPGA 1GHZ PIII 133MHZ,
512MB PC133 SDRAM Hyuandai,
45 GB IBM 7200RPM,
Matrox G400 MAX,
SB Live 1024
Realtek 10mbit
Realtek 10/100 mbit
Niet het minste dus

ik heb verder geen drivers geinstaleerd alles is out of the box !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
In je systeemeigenschappen (Deze computer) kun je instellen hoe Windows moet lopen, speciaal voor achtergrond applicaties, etc. Daar zou je nog iets kunnen klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
Ja maar juist de voorgrond aplicaties zijn belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:12
Ik denk dat het ligt aan de combi van Office 97 en WinXP.
Er ligt natuurlijk een aantal jaar tussen die twee. Probeer eerst eens te testen zonder office 97 en daarna pas office 97 installeren

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
Ja maar wordt daar het hele systeem traag van ? ik bedoel als word ofzo niet aanstaan heb ik dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:58
KAn zijn hoor, ik had dat ook hoor .

eerst liep hij heel snel .. tot ik wat had geinstalleerd toen was hij niet vooruit tebranden ....

dus ik gekeken waar het an lag .. waren het mijn geluidskaart drivers van de 5.1 die ik er op nieuw had opgezet ( 2k drivers)
en daardoor ging hij ineens heel lanzaam ..
dus kan goed zijn dat er en softwarematig niets niet goed zit.

Loop ff alles na .

en uninstall het ff en laat win dows het zeklf weer ff goed zetten .. ( als het een hardware matig iets was )

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
ik heb een athlon 900 bak maar loopt loei snel!! zelfs op m`n werk met een pIII 500 loopt het perfect.

enige waar winxp erg traag van wordt is de nieuwste nero. al op 2 pc`s gehad.

je oude icq kan ook wel is het probleem zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
Fijn dat het bij jouw lekker loopt, maar dat is niet de vraag. :P Mijn vraag is hoe het komt dat het bij mij zo traag loopt is er geen lijst op inet waar incompatible software staat ?

Ik kan wel ff een lijstje geven van wat ik heb

Photoshop 6
Acrobat 4
GoLive 5
Pagemaker 6.5
Pagemill 3
Indesign

Flash 5
Fireworks 4
Dreamweaver 4

Office 97 Pro
Cyberlink Power DVD 3
Cute FTP 4
Getright 4.5
Kazaa 1.3
Realplayer
Quicktime 5
Powerarchiver 2001
Winamp 2.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 09:46 schreef Artje het volgende:
Ja maar wordt daar het hele systeem traag van ? ik bedoel als word ofzo niet aanstaan heb ik dezelfde problemen.
Office start zichzelf op zodra je inlogt findfast etc. , maar waar je voor moet zorgen is dat Windows XP bijvoorbeeld word97 opstart als een windows 2000 programma, dus: rechtermuisknop op het exe icoontje (vergeet niet "office opstarten.exe" in je opstartmenu) en dan de eigenschappen opvragen, dan heb je een tabblad "compatibility", kijk daar maar eens, je kunt ook een compatibility wizard draaien maar op dat tabblad staat een groot gedeelte uitgelegd met een link naar de helpfiles.
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
traag als in veel cpu usage? kijk dan gewoon met je system monitor welk process veel cpu power vreet..

ik zelf had last van al die gare animaties in winxp dus heb ik in system->advanced->performance adjust for best performance aangezet en alleen use visual styles on ..... aangezet. ook bij display properties -> appearance -> setting heb ik use the following transition effect.... uitgezet.

scheelt erg veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
findfast.exe staat niet aan. ik ga ff naar betere drivers zoeken, en ik heb toch een redelijk modern systeem ?

hier moet XP toch met alles op ze hoogst kunnen draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij mij alle progjes die langzaam draaien in de compatibility mode op windows 2000 gezet en nu draait ook alles goed, ik zou daar toch even naar kijken voordat je met drivers je systeem gaat veranderen

aan je systeem ligt het volgens mij ook niet, het is eerder de config met compatibility mode, want dat progje is uitgekomen jaren voordat windows XP er was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Je topicnaam is een beetje confusing.

Xp te langzaam voor je systeem? Denk eerder dat je bedoelt dat je systeem te langzaam is voor XP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
Ja ik denk dat windows XP sneller zou moeten draaien op het systeem dat ik heb !

Alles nu in Compat mode. Werkt al iets beter !

waren er geen drivers voor me nic met minder CPU Load ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs!
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-08 08:37
Schopje..

Ik heb ook een probleem met ongeveer hetzelfde: Word 97 gebruikt, met maar één document geopend toch minimaal 97% van de power van mijn P4. Dit is vast niet de bedoeling en maakt de machine erg traag. Waar kan dit aan liggen? Post even als je meer gegevens nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Thijs! schreef op 19 April 2003 @ 21:14:
Schopje..

Ik heb ook een probleem met ongeveer hetzelfde: Word 97 gebruikt, met maar één document geopend toch minimaal 97% van de power van mijn P4. Dit is vast niet de bedoeling en maakt de machine erg traag. Waar kan dit aan liggen? Post even als je meer gegevens nodig hebt.
Heb je een schone install van Windows draaien? Misschien dat Office 97 niet meer correct overweg kan met nieuwe hardware? :?

Dit topic is overigens al anderhalf jaar oud, misschien verstandig een nieuw te openen? :P

[ Voor 9% gewijzigd door --MeAngry-- op 19-04-2003 21:18 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs!
--MeAngry-- schreef op 19 april 2003 @ 21:17:
[...]

Heb je een schone install van Windows draaien? Misschien dat Office 97 niet meer correct overweg kan met nieuwe hardware? :?

Dit topic is overigens al anderhalf jaar oud, misschien verstandig een nieuw te openen? :P
Op het moment dat de problemen begonnen was de install nog vrijwel schoon. Er is naderhand geen hardware bijgekomen. Ik kan btw weinig 'klooien' aan deze PC, hij is van m'n ouders...

Is dit niet toevallig een bekende bug? Iemand?

En dat nieuwe topic: anders moet ik eerst weer 5 keer uitleggen dat ik de search wel gebruikt heb, nu is dat meteen duidelijk :)

[ Voor 6% gewijzigd door Thijs! op 19-04-2003 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:44
Waarom gebruik je office 97 is niet echt uit deze tijd,update hem gewoon is naar
xp.

[ Voor 3% gewijzigd door michelc85 op 19-04-2003 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs!
michelc85 schreef op 19 April 2003 @ 21:23:
Waarom gebruik je office 97 is niet echt uit deze tijd,update hem gewoon is naar
xp.
Eh.. '97 hebben we 'officieel' en in NL. Ik kan eigenlijk op de p2p-plekken waar ik zoek, slechts engelstalige versies vinden, en dat heb ik één keer geprobeerd, maar toen werd ik bijna gelynchd door m'n broertje en zusje. Daarom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

michelc85 schreef op 19 April 2003 @ 21:23:
xp.
Ja, maar "normaal gesproken" moet je daar behoorlijk wat pleuro's voor neertellen, hoewel het wel voor 100% klopt wat je zegt. Je moet altijd zorgen dat de leeftijd van de hardware een beetje correspondeerd met de software die je erop gebruikt.
Windows 3.1 werkte bijvoorbeeld al niet lekker meer met Pentium II systemen met een flinke hoeveelheid RAM... :+

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs!
Maar ondertussen duurt het nog steeds 10 seconden om m'n cursor 2 regels te verplaatsen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Artje schreef op 25 oktober 2001 @ 09:29:
ik heb verder geen drivers geinstaleerd alles is out of the box !
Geldt dit ook voor jou, Thijs!? Probeer eens de driver voor je videokaart te installeren.

En een discussie over wel of geen Office 97 draaien is niet echt relevant. Het kan zijn dat het licenties betreft, maar er zullen gerust wel redenen te verzinnen zijn waarom er nog steeds Office '97 wordt gebruikt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:33

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Mja, mijn pa draait op zijn k6-2 350 nog vrolijk office 95 :)

Microsoft Office en fast find kun je na een install sowieso uit je opstarten groep verwijderen.

[ Voor 45% gewijzigd door SandsOfArrakis op 19-04-2003 23:50 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:44
--MeAngry-- schreef op 19 April 2003 @ 21:26:
[...]

Ja, maar "normaal gesproken" moet je daar behoorlijk wat pleuro's voor neertellen, hoewel het wel voor 100% klopt wat je zegt. Je moet altijd zorgen dat de leeftijd van de hardware een beetje correspondeerd met de software die je erop gebruikt.
Windows 3.1 werkte bijvoorbeeld al niet lekker meer met Pentium II systemen met een flinke hoeveelheid RAM... :+
Ja maar ik ga echt geen €400 euro ofzo betalen voor een office xp
Dan ken je nog beter die student versie halen
Pagina: 1