Toon posts:

WIN XP - netwerk doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf win xp en op de andere pc staat win 98.
ik probeer een netwerkje te leggen tussen deze twee computers maar tot zover zonder succes. op de win xp computer heb ik mijn kabel verbindingen. (chello)...

ik heb twee ethernet kaartjes, 2x 8m kabel. en een hub.
zat samen in zo'n home networking pack van Sitecom.
Moet ik de wizard van win xp gebruiken om een netwerk te leggen of moet ik van die progjes gebruiken.
wingate of sygate of what ever :?....

als ik progjes moet gebruiken wat is dan het beste programma. ?????

HELP...

Verwijderd

Je hebt geen proggie nodig als Wingate of Sygate, want jouw Windows XP heeft deze functie zelf al (netwerk -> properties -> ethernet connection -> share). Je zou de wizard kunnen gebruiken, maar misschien waarom zou je 't niet gewoon handmatig doen? Let er wel op dat je de juiste netwerkkaart kiest wanneer je de share functie inschakelt (de kaart aangesloten op chello).

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 09:28 schreef nicodr88 het volgende:
ik heb zelf win xp en op de andere pc staat win 98.
ik probeer een netwerkje te leggen tussen deze twee computers maar tot zover zonder succes. op de win xp computer heb ik mijn kabel verbindingen. (chello)...

ik heb twee ethernet kaartjes, 2x 8m kabel. en een hub.
zat samen in zo'n home networking pack van Sitecom.
Moet ik de wizard van win xp gebruiken om een netwerk te leggen of moet ik van die progjes gebruiken.
wingate of sygate of what ever :?....

als ik progjes moet gebruiken wat is dan het beste programma. ?????

hmmm ik heb het hier thuis ook maar dan omgekeert dus de win 98 bak als server (van me pa) ik draai xp ik wil internet hoe te handelen in deze situatie????

ik heb pentium III 667mhz met 384 mb ram dus dat is geen probleem d8 ik :)

HELP...