Topic illegaal?

Pagina: 1
Acties:

• Cyberjunkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2024
In de laatste reactie op
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/297148 suggereert Grrrrrene dat de airguns die besproken worden in dat topic illegaal zouden zijn. Dat is niet het geval. Met een verwijzing naar nieuwe FAQ die nog niet online staan, ging het topic dicht. De exacte reden is me dus nog niet helemaal duidelijk.

Verwijderd

Wat is er niet duidelijk aan :
:? Soft-air guns ook niet?

Nope. De wet in Nederland is daar vrij duidelijk in, en stelt dat op echte wapens gelijkende apparatuur net zo verboden is als het hebben van een echt wapen zonder vergunning. Het maakt daarbij niet uit of het nepwapen felroze is of knalblauw met een goud randje; het blijft een op een echt wapen gelijkend apparaat, en mag dus niet.

Verwijderd

Legaal of illegaal, we hebben liever geen discussies überhaupt over dit soort wapens :{

Het kunnen best interressante discussies zijn, maar ze horen niet thuis op een computer-gerelateerd forum imo.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 09:40 schreef HlpDsK het volgende:
Legaal of illegaal, we hebben liever geen discussies überhaupt over dit soort wapens :{

Het kunnen best interressante discussies zijn, maar ze horen niet thuis op een computer-gerelateerd forum imo.
Hm, de Fok! database maareens gaan koppelen dan? ;) heb je daar ook geen last meer van.
Gewoon: Move -> Fok! -> Onzin :)

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 09:48 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Hm, de Fok! database maareens gaan koppelen dan? ;) heb je daar ook geen last meer van.
Gewoon: Move -> Fok! -> Onzin :)
Dat zou voor veel meer opgaan. De hele HK kun je in principe zo naar Fok dumpen.

Maar Fok! en GoT zijn 2 aparte communities.

• Cyberjunkie
Okay, snap ik. En het geeft ook niet dat de topic gesloten is. Uiteindelijk is er ook een speciaal luchtgeweerforum om over airguns te babbelen.

Wat ik alleen jammer vind is dat deze actie suggereert dat airguns illegaal zouden zijn of dat het bijvoorbeeld een beetje onguur volk is dat zich met airguns bezig houd.

Aangezien airgunning in Nederland op een legale, veilige en gezellige manier wordt beoefend, vind ik het jammer wanneer mensen daar een scheef beeld van zouden hebben. Mocht dat bij de GoT crew het geval zijn, dan hoop ik dat men eens op een leuke manier kennis kan maken met deze sport.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 01:17
ehhhm mag ik U erop wijzen dat het bezit van een airSOFTgun is weldegelijk strafbaar, zeker asl het zo'n op een echt wapen gelijkend apparaat is. Check o.a. hier lijst 1 WWM en hier voor het Overdragen en verhandelen met betrekking tot de in lijst 1 genoemde wapens

Voorhanden hebben, opslaan, vervoeren en verkrijgen met betrekking tot de in lijst 1 genoemde wapens en als laatste
Dragen, overdragen zonder inontvangstneming verlof tot verkrijging, wijziging bestemming zonder consent, als hobbyist bewerken, herstellen, transformeren met betrekking tot de wapens, genoemd in lijst 1.

Wat betreft de luchtdruk buksen (airgun), idd is er een toegestane categorie luchtdruk wapens, alleen kwamen in het betreffende topic weer plaatjes en links naar NIET toegestane varianten voor.

Overigens staan in je lucdrukforum zo op het eerste gezicht OOK wapens die niet toegestaan zijn C02 en perslucht wapens. (Behoudens een vergunning natuurlijk)

• Cyberjunkie
Op donderdag 25 oktober 2001 16:42 schreef zeef het volgende:
ehhhm mag ik U erop wijzen dat het bezit van een airSOFTgun is weldegelijk strafbaar, zeker asl het zo'n op een echt wapen gelijkend apparaat is. Check o.a. hier lijst 1 WWM en hier voor het Overdragen en verhandelen met betrekking tot de in lijst 1 genoemde wapens

[knip]

Overigens staan in je lucdrukforum zo op het eerste gezicht OOK wapens die niet toegestaan zijn C02 en perslucht wapens. (Behoudens een vergunning natuurlijk)
goed, het zou een discussie op zich worden, maar ik heb het volste vertrouwen in de voorzitter van het NFTI die ook het forum modereert en scherp in de gaten houdt dat er op het forum geen illegale praktijken worden uitgedragen. Wat die regels op het OM betreft, ik weet niet hoe die geinterpreteerd moeten worden. Feit is dat iedere onbenul in de winkelstraat in Zwolle al een zware luchtbuks kan kopen zonder registratie of verlof. Als dat illegaal zou zijn, zou die zaak allang dicht zijn.

Aangezien dit een erg lange discussie zou kunnen worden, laat ik het hier maar bij, want ik heb eerlijk gezegd zelf de regels nooit nageslagen hierop.
Pagina: 1