Philips Toucam Pro - Hoge resoluties = bullshit?

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
Gisteren een Philips Toucam Pro gekocht. Gaaf ding, maakt best mooie plaatjes. Er wordt gezegd dat dat ding stilstaande beelden kan maken met een max. resolutie van 1280x960. Tenminste het staat op de Philips site en op de doos. In mijn ogen is dat bullshit, want het is gewoon 640x480 opgeblazen. Je ziet dan gewoon de pixels!
:(

Doe ik misschien iets verkeerd of is dit gewoon een smerig verkooppraatje? Volksverlakkerij dus.

Let wel ik gebruik dat ding onder winXP. Ik heb dus de drivers via een soort van improvisatie moeten installeren, omdat de drivers officieel XP nog niet ondersteunen.

Heeft iemand anders dezelfde ervaring met de resoluties?

Kan iemand wat plaatjes hier posten, zodat ik kan vergelijken? (In plaatjes topics over deze webcam staan ipv plaatjes aleen rode kruisjes, dus begin ajb niet over utfs enzo.)

Wat filmpjes betreft ben ik dik tevreden: 60 fps! En mooie scherpe beelden bij lager aantal fps.

Detail: ik heb de camera nog niet bij daglicht gebruikt!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:13

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heeej, ik zat toendetijd ook te zoeken waar ik die optie kon aanvinken...

Maar tevergeefs.... * Harmen is er niet uitgekomen. |:(

Whatever.

• Masselink
  • Laatst online: 12-03 18:30

Masselink

Voor de dorst

Is dat die webcam die je bij de AH nu kunt oppikken ??

Koffie en meer...

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 12:27

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

HAHA en het mooiste is dat Molybdenum zelf bij Philips werkt.. >:) >:)

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

• Molybdenum
Op donderdag 25 oktober 2001 16:08 schreef McBoldy het volgende:
HAHA en het mooiste is dat Molybdenum zelf bij Philips werkt.. >:) >:)
Hee Mc.Boldy!
Lekker de sapcentrifuge aan het uithangen met je icon?
>:)

Ik werk idd bij Philips, maar (helaas?) niet aan ccd's/software van het webcamgebeuren!
Lampen is mijn business!!

Maarrehh?? Niemand ideeën?
Ik zal vanavond eens wat voorbeelden posten!

:)

• Harmen
  • Laatst online: 11:13

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

We wachten af.... :z

Whatever.

• Molybdenum
Op vrijdag 26 oktober 2001 22:42 schreef meendering het volgende:
We wachten af.... :z
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.nieuwland/images/webcam.jpg

huidige webcam plaatje, 640x480. ziet er aardig goed uit, ook bij slecht licht, maar hoger dan deze reolutie kan de webcam volgens mij niet.

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:37
was op zich wel te verwachten natuurlijk dat 1280x960 niet echt van kwaliteit zou zijn

het is gewoon een 640x480 camera
en dat doet ie perfect

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Volgens mij had Philips een patch uitgebracht voor dit probleem..

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Wat is dat rode lichtje dat muntje? >:)

• LeonT
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
http://www.pc-cameras.philips.com/drivers/PCVC740K_Still_Image_Fix.exe

This update improves the performance of your Philips ToUcam Pro Camera (PCVC740K) in case it produces bluish still images.

Ik heb trouwens het probleem dat mijn "fun" als een "pro" wordt herkent door philips drivers en windows 98/XP/Me

Iemand drivers gevonden voor XP, want met de standaard drivers is de kwaliteit :r
De webinstaller werkt namelijk niet, zegt dat er geen drivers zijn voor dit OS.

• monkel
  • Laatst online: 12:37
Op zaterdag 27 oktober 2001 14:43 schreef LeonT het volgende:
...

Iemand drivers gevonden voor XP, want met de standaard drivers is de kwaliteit :r
De webinstaller werkt namelijk niet, zegt dat er geen drivers zijn voor dit OS.
ik heb de win2k drivers gedownlaod van philips
met een beetje klooien werden ze toch wel geinstalleerd

kweet alleen niet hoe :(

• Molybdenum
Op zaterdag 27 oktober 2001 15:04 schreef monkel het volgende:

[..]

ik heb de win2k drivers gedownlaod van philips
met een beetje klooien werden ze toch wel geinstalleerd

kweet alleen niet hoe :(
bij mij hetzelfde.
kijk hier:
[topic=287768/1/25]

beetje klooien en het lukt.

laten we niet mopperen, maar wachten op de XP drivers!
:)

• raas
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 14:22

raas

kies je keuze

ik kan alleen foto's op 1280x960 maken als ik ze via TWAIN invoer in een grafisch programma, photoshop of fireworks.
met de software die bij de webcam zit kan ik dit niet.

An eternity is very, very long, especially towards the end.

Verwijderd

Toucam Pro is en blijft de beste webcam die er is , valt niet over te discussieren . En je kan toch van tevoren denken dat ie zo hoog niet kan maar dat het gewoon een richtlijn is voor de beeldkwaliteit

• roytanck
  • Laatst online: 03-02 12:56
real_raichu70: Deze cam is naar mijn idee zeker niet de beste webcam die er is hoor. Er zijn veel betere, zeker in het professionele circuit. Maar ook de consumentencamera's van Kodak, Intel en 3Com zijn naar mijn idee beter. De philips is zeker beter dan alle logitech-dingetjes, dat wel, mar de beste, nee, d8 het niet...

Met andere woorden, er kan zeker nog wel over gediscussieerd worden :) ...

Verwijderd

Op zondag 28 oktober 2001 08:07 schreef Weefselkweekje het volgende:
real_raichu70: Deze cam is naar mijn idee zeker niet de beste webcam die er is hoor. Er zijn veel betere, zeker in het professionele circuit. Maar ook de consumentencamera's van Kodak, Intel en 3Com zijn naar mijn idee beter. De philips is zeker beter dan alle logitech-dingetjes, dat wel, mar de beste, nee, d8 het niet...

Met andere woorden, er kan zeker nog wel over gediscussieerd worden :) ...
ligt er id aan over welke prijs klasse we praten.
Toch de To u cam pro is niet duur! en heeft naar mijn mening zeker een goeie kwaliteit!!

Verwijderd

jullie hoeven helemaal niks te doen bij XP. Je frot hem in de USB poort en hij is klaar. Mijn pa was projectleider van het toUcamproject >:) dus die zal het wel weten. (hij werkt nu ergens anders btw , want Philips stopt met de productie van webcams en geloof ook andere camera's)

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 11:51
zal wel aan je drivers liggen.
ik heb hier een andere philips webcam (oudere) die 800x600 werkt. Dus ik denk wel dat het mogelijk is bij jou.
Alleen de juiste drivers vinden is vaak het probleem.

-- edit --
Post 700 :) :)

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• Molybdenum
Op maandag 29 oktober 2001 11:08 schreef Limited het volgende:
jullie hoeven helemaal niks te doen bij XP. Je frot hem in de USB poort en hij is klaar. Mijn pa was projectleider van het toUcamproject >:) dus die zal het wel weten. (hij werkt nu ergens anders btw , want Philips stopt met de productie van webcams en geloof ook andere camera's)
Dat is niet helemaal waar, althans in XP: hij wordt herkend en ik kan er ook plaatjes mee maken, echter wel in de maximale resolutie van 160x120. Da's een beetje klein he? Na wat geknoei heb ik de drivers kunnen installeren onder WinXP (ik hoop dat je pa er nog wel voor zorgt dat Philips XP drivers voor dit beestje uitbrengt).
Dus als ik hoger wil dat 640x480 (via TWAIN binnengehaald), dan krijg ik gewoon een plaatje met grotere pixels. Zo kan ik natuurlijk wel in elke resolutie plaatjes maken. Ik wacht maar even de XP-drivers af.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik heb hetzelfde probleem met mijn Vesta Pro..

zouden die XP drivers snel uitkomen? weet iemand dit toevallig?

Verwijderd

moved HA >> GT

• TheVMaster
  • Laatst online: 12:55

TheVMaster

Moderator WOS
Op maandag 29 oktober 2001 12:21 schreef G-PHREAK het volgende:
ik heb hetzelfde probleem met mijn Vesta Pro..

zouden die XP drivers snel uitkomen? weet iemand dit toevallig?
Vesta Pro werkt bij mijn zondermeer op WinXP en ook gewoon op 800x600

• Luuk
  • Niet online
Op maandag 29 oktober 2001 17:12 schreef TheVisionMaster het volgende:

[..]

hmm.. en dat knopje bovenop werkt ook gewoon?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Yupz, gewoon vanuit ACDSee bijv:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blofnet/got/Image-05.JPG

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• -Stef-
  • Laatst online: 12-03 20:37

-Stef-

Slainthe!

Bevalt ACDSEE goed met je cam? Ik loop nou te pielen met dat ULead PhotoExpress. Wat een pokkeprogramma is dat. Ik zoek dus nog iets goeds. Waar werkt men hier zoal mee (foto/video/streaming).

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 15:01
Op zondag 28 oktober 2001 02:58 schreef raas het volgende:
ik kan alleen foto's op 1280x960 maken als ik ze via TWAIN invoer in een grafisch programma, photoshop of fireworks.
met de software die bij de webcam zit kan ik dit niet.
Hoe kan je 'm dan invoeren?

De philips proggies kan ik allemaal wel doen, maar ik kan dan alleen 640x480 en dan alleen foto's maken door screencaps te maken en die te plakken in photoshop. als ik in photoshop zelf select twain source doe en de camera selecteer en dan een foto van de camera probeert te halen zegt ie 'twain source not found'? :?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Scanner geinstalleerd? (dit ivm TWAIN support)
Ik heb eigenlijk geen idee of het verschil uitmaakt of je eerst een scannert en daarna pas die 'cam installeert.

[toevoeging]
Streaming doe ik met Windows Media Encoder 7.1, vreet wel wat resources, maar rete-makkelijk.
Films e.d. eerst gewoon .avi met de eigen s/w, daarna editten met Virtualdub/Bink/andere meuk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Luuk
  • Niet online
Op maandag 29 oktober 2001 17:12 schreef TheVisionMaster het volgende:

[..]

ik kan geen snapshots maken.. hij kan de twain driver niet vinden onder xp

Edit: Problem solved .. woeiii! :P

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03-2025

Tentacle1

60% Puur Sap!

Op maandag 29 oktober 2001 11:25 schreef Molybdenum het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar, althans in XP: hij wordt herkend en ik kan er ook plaatjes mee maken, echter wel in de maximale resolutie van 160x120. Da's een beetje klein he? Na wat geknoei heb ik de drivers kunnen installeren onder WinXP (ik hoop dat je pa er nog wel voor zorgt dat Philips XP drivers voor dit beestje uitbrengt).
Dus als ik hoger wil dat 640x480 (via TWAIN binnengehaald), dan krijg ik gewoon een plaatje met grotere pixels. Zo kan ik natuurlijk wel in elke resolutie plaatjes maken. Ik wacht maar even de XP-drivers af.
Ik heb dus ook zo'n Philips ToUcam Pro, en ik heb precies hetzelfde probleem.. Het is me ook in Win98SE nooit gelukt om grote plaatjes te maken zonder gewoon grote pixels te zien. Voor mn gevoel ben ik gewoon genaaid, want ik kon ook cam kopen die max. 640x480 aankon en dan het plaatje vergroten... Hadden ze er net zo goed op kunnen zetten dat je er plaatjes van 1600x1200 mee kan maken, want meer dan het plaatje van 640x480 opblazen doet ie ook niet :(.

Toch vind ik het een hele goede cam, want de gevoeligheid in het donker is zeer goed en de plaatjes zien er op kleine grootte ook goed uit!

K krijg laatst ook foutmeldingen bij het capturen in PSP.. eerst "Camera did not indicate data ready." en als ik dan nog een keer probeer een capture te maken "Internal Error!!!". Hierbij knippert het ledje op de cam erg snel. Ik kan het alleen oplossen door even de usb eruit te halen en weer in te stoppen. K moet nog kijken of het aan de cam ligt of aan de 'geimproviseerde' drivers of aan PSP.

Najah, oplossingen zijn altijd welkom ;)

System specs

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-03 13:18

scorpionv

This space for rent

Als de CCD maar 640x480 pixels is dan kun je natuurlijk nooit hoger in resolutie. Tenzij je het dus idd opblaast, en dat doet de 2UCam dus (hardwarematig, dus wel beter als met software). In zekere zin is het dus gewoon bull, maar ach, 640x480 is nog leuk.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Op maandag 12 november 2001 08:37 schreef scorpionv het volgende:
Als de CCD maar 640x480 pixels is dan kun je natuurlijk nooit hoger in resolutie. Tenzij je het dus idd opblaast, en dat doet de 2UCam dus (hardwarematig, dus wel beter als met software). In zekere zin is het dus gewoon bull, maar ach, 640x480 is nog leuk.
Waar blijft de aangekondigde 1 Mega Pixel dan? Volgens mij is dat meer dan de 'standaard' webcams :?.

System specs

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ik had een tijdje geleden ook een topic over de Toucam in XP (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/287768/1?limit=25)..

Intussen zit ik nogsteeds te hopen dat Philips zo snel mogelijk goede XP TWAIN-drivers voor het beestje released...

#

• a6amt
  • Laatst online: 09-03 21:15

a6amt

Nostalgie

Twain functie onder XP komt er aan! >:) >:)

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Op woensdag 14 november 2001 15:00 schreef a6amt het volgende:
Hey koel, nice 2 hear this! :) Dan kan ik eindelijk snapshotjes maken :P

Maarreh, werk je bij Philips ofzo? :? In mijn twee Toucam topics wist je er ook al vrij veel van, en met dat testsysteem enzo?

#

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Op woensdag 14 november 2001 15:00 schreef a6amt het volgende:
Wanneer, over een week, over een maand, in 2002.. of wordt er nog even gewacht tot 2010 :P

System specs

• Cartman!
  • Niet online
Ik schop hem ff omhoog, heb net zo'n ding gekregen (pro) en zit onder xp, en ik krijg zulke slechte kwaliteit als ik gewoon film :r :r :r

ik heb al 3 progjes geprobeerd, slecht beeld gewoon :( :( :(

en waarmee kan ik het best snapshots maken?? :? ??

• Cartman!
  • Niet online
In dat progje Spotlife wat erbij zit krijg ik nie beter dan dit :

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.slootjes/foto.jpg

ik ben hetzelf btw :D

edit :
nog een erbij, kleiner alleen

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.slootjes/foto2.jpg

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-03 20:00

knakworst

Get more sats!

De lens heeft een autofocus: een gele scherpstelring. Denk dat je een wereld van verschil zult zien :D:D:D:D:D

• -Stef-
  • Laatst online: 12-03 20:37

-Stef-

Slainthe!

Op zaterdag 01 december 2001 18:35 schreef Cartman! het volgende:
Ik schop hem ff omhoog, heb net zo'n ding gekregen (pro) en zit onder xp, en ik krijg zulke slechte kwaliteit als ik gewoon film :r :r :r

ik heb al 3 progjes geprobeerd, slecht beeld gewoon :( :( :(

en waarmee kan ik het best snapshots maken?? :? ??
Draai eens aan je lens en je ziet een hele verbetering. :)

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

hey cam dude's,

heb dus ook zo'n vesta pro aangekocht, maar helaas... weer gezeik met software in XP. als ik een cam chat heb in msn dan reboot mn pc (via chipset) en die software die dr bij word geleverd kan ik dus ook al niet installen, drivers voor xp zijn er blijkbaar nog niet heeft 1 van jullie soms een oplossing... thx bigtime

I WANT CAM CONVERSATIONS!! hehe. bedank voor een reactie mensen.. mzzl
Pagina: 1