Toon posts:

HQ08 + flatcables

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Hoe kan ik in een HQ08 mijn flat cables van HD's en cdrom etc beter verwerken tbv de airflow? Zijn er mensen met ervaringen (eventueel foto's) ? Het liefst met de cabels in originele staat, dus niet geround.

Om zo min mogelijk kabels door dat nauwe gat te loodsen heb ik de HD's onderin zitten maar ik krijg ze niet netjes. Wat nog es versterkt wordt door die enorme bundel stekkers die uit de voeding komen. Mijn moederbord heb ik helemaal vrij nu, de toevoer van prik naar het mobo is netjes weggewerkt maar de rest is een ramp.
Ik wil namelijk de kast isoleren en om eventuele tempverhogingen tegen te gaan in eerste instantie mijn kast van binnen zo 'netjes' mogelijk maken voordat ik allerlei fans ga toevoegen.
Overigens is mijn casetemp nu tussen de 28 en 31 graden (PIII-800 niet overclocked) en mijn cpu meestal rond de 36 graden dus ik hoop het zonder extra fans af te kunnen ;(.

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik zat eerst ook met hetzelfde probleem en ik wilde eigenlijk ook mijn kabels niet rounden maar dat heb ik later toch gedaan. je kunt wel dat gat waar de kabels doorheen gaan groter maken. ook kun je d.m.v. wikkel pvc (te verkrijgen bij elke electrozaak) dat is een stuk plastic die je zo om een aantal draden kunt wikkelen je voedingskabels in de kast mooi weg werken en daardoor nemen je draden minder ruimte in in je kast dit is weer beter voor je airflow.

Verder ik de enigste andere oplossing je flat cabels toch rond te maken en je harde schijven naar boven plaatsen dit kan met een bracket of in de daarvoor bedoelde plaatsen maar dan is je flatcabel snel te kort...

suc-7

\0/

Verwijderd

Ik heb er een hele tijd problemen mee gehad en toen heb ik op een gegeven moment m'n voeding eruit gehaald en het geheel er helemaal netjes ingegooid. Ik ben er zelf nu enorm tevreden over! De draden steken nergens meer uit, en als je wilt dat de temp. zo laag mogelijk blijft stop dan je HD bovenin, scheelt weer 3 graden.

Ik ga wel even klooien met m'n digicam voor foto's, moet ik alleen eerst weer doorkrijgen hoe ik dat voor elkaar krijg.

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Ik heb de IDE&floppy kabels (5 stuks) samengeklemd als een platte bundel door het gat geloodst, geen probleem, en de voedings kabels, zoals hiervoor al genoemd, samen gebonden met wikkel pvc (ook wel wire-wrap ofzo).

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 16:24

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
de flatcables van mij werken als een soort spoiler (heb ze niet geround) waardoor een groot deel van de lucht van mijn 12cm intake fan direcht over mijn dimmetjes en chipset heen blaast :P

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."