Norton Ghost: *FOUT AARG*

Pagina: 1
Acties:

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 09:52

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Nadat ik gedeeltes van mijn raid stripe set had gebackuped op een hdd moest ik deze hdd zelf letterlijk kopieeren naar een andere hdd. (zon 20gb)

Ik dacht nou dat doeik simpel! ik dump met ghost gewoon de ene disk naar de andere disk!

Dus ik dat doen, met in achterhoofd houdend dat ik GOED MOET KIJKEN welke nar welke ie doet... Dus ik gestart en geselecteerd, en gecontroleerd.. voor de zekerheid zelfs even er weer uit gegaan om tekijken naar de volume naam van beide hdd. Conclusie : goed...

dus ik start weer en zeg weer dumpen van disk naar disk..

zegt ie : source HDD2 target : HDD 1 (dat waren de labels 8-) Dus ik denk dat is OK.. ik verder gaan ..ging dat verdacht snel.. en poef! JA hoor! #@$*@**#@%!%!!!@%%! G*D!!! heeft ie dus de lege over de volle gezet!!

Ik onwijs balen.. Maar meteen lost & found geprobeerd en recoveren! Daar is ie nu al zon 10 uur meebezig, en is voorlopig ook nog wel even bezig :)

Maar mijn vraag is nu, is het niet mogelijk zon ghost dump te recoveren??? aangezien er in de source geen enkel filetje stond heeft ie zeg maar 0kb over 17gig gechreven.. mij lijkt dat ie nu alleen maar de partitie info verandert heeft of iets dergelijks.. Iemand een id over hoe je dit evt "makkelijk" kan terug halen???

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:37

pistole

Frutter

hmm erg lastig.
In het gunstigste geval heeft ie alleen een lege FAT over de volle gekopieerd. Dat betekend dat je data nog aanwezig is.

Probleem is dan "hoe krijg ik mijn FAT terug". Neem aan dat je daar geen backup van hebt (kan dat uberhaupt?)
Waar je nu mee bezig bent zou kunnen werken, maar de kans is groot dat je straks allemaal bestanden hebt waarvan de eerste letter willekeurig is (verwijderen van bestand op een FAT partitie houdt o.a. in het resetten van het eerste karakter van de bestandsnaam) - als ie uberhaupt iets kan restoren natuurlijk.

Mijn conclusie: sorrie, pech gehad.

Ik frut, dus ik epibreer

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Lost & Found is ee nbest geavanceerd programma dat veel terug haalt, en oopk nog eens rekening kan houden met lange bestandsnamen....

Maar vanwege het feit dat idd alleen waarschijnlijk mn partitie tabel is overschreven (omdat de rest toch nit hoefde 0kb op 18gb is niet veel :) ) dacht ik dat er misschien wel iets was om het terug te krijgen..

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:37

pistole

Frutter

als het alleen je partitie tabel is kan je proberen met het handje je tabel in te gaan vullen.

Geloof dat er in Partition Magic ergens een (dos-)tool verstop is die dat voor je kan. Nadeel is wel dat je alles zelf moet intypen

Ik frut, dus ik epibreer

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Maar er staat dus nu al een nieuwe ptable overheen...

het lijk me dat ik dan geen files terug krijg ofzo :(

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 23:08

Ronnie_T

Shangri-La

voordat je een ghost-image terugzet over een "belangrijke" partitie, zou ik het bootrecord backuppen, daar zijn verschillende utities voor, de bekendste is wel "diskedit" van norton :7. Dan had je deze problemen snel kunnen herstellen.

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Ik zette juist nix over een belangrijke partitie!

het was de bedoeling dat de belangrijke schijf gecopyeerd werd op een onbelangrijke schijf zodat ik 2 belangrijke schijven had...

en ghost ging et toen omdraaien en de onbelangrijke over de belangrijke zetten....

maar aan dingen als "je HAD dat en dat moeten doen" heb ik nix aan want ik heb de hele nacht al die scenarios bedacht..

ALS ik dit had gedaan ipv dat dan had ik niet geghost..
ALS ik pmagic had laten gaan dan hoefde ghost niet..
ALS ik....... enz enz

Verwijderd

Ehh.. Correctie. Ghost ging het niet omdraaien, jij deed het verkeert.

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

gek genoeg kan norton diskdocter soms heel goed een FAT tabel reconstrueren, zeker als de kopie van de FAT nog te achterhalen is. Dit heeft mij ook al eens uit de brand geholpen, daar waar ik L&F al had klaarliggen :)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 16:23

Sick Nick

Drop the top!

Op vrijdag 26 oktober 2001 10:20 schreef Succeed het volgende:
Ehh.. Correctie. Ghost ging het niet omdraaien, jij deed het verkeert.
*ding ding ding* *flash flash flash*
Dat is correct, U gaat door voor de koelkast :D

Best makkelijk, de software de schuld geven terwijl ghost juist heel simpel is. Jij hebt dus fout geklikt ;(

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:50

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Op donderdag 25 oktober 2001 13:09 schreef pistole het volgende:
als het alleen je partitie tabel is kan je proberen met het handje je tabel in te gaan vullen.

Geloof dat er in Partition Magic ergens een (dos-)tool verstop is die dat voor je kan. Nadeel is wel dat je alles zelf moet intypen
Ik heb ook eens zo'n probleem gehad en heb het opgelost met de rescue/emergency diskette van PM. Werkte perfect maar je moet natuurlijk wel weten wat voor getallen je in de Table gaat invullen.

• EXCalibur_EeK

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Ik heb ook eens zo'n probleem gehad en heb het opgelost met de rescue/emergency diskette van PM. Werkte perfect maar je moet natuurlijk wel weten wat voor getallen je in de Table gaat invullen.

• EXCalibur_EeK

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

• EXCalibur_EeK

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Ik heb ook eens zo'n probleem gehad en toen heb ik die rescue/emergency diskette van PM gebruikt en wat getallen veranderd in de Table, maar je moet natuurlijk wel weten wat je in moet vullen.

• EXCalibur_EeK

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Sorry maar het posten was weer eens aan het LAGGEN :(
Pagina: 1