Toon posts:

Wat is een *.PAR file?

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een paar files met een extentie die ik niet ken.

xxxx.par (2.84 Kb)
xxxx.p01 (14.6 Mb)
xxxx.p02 (14.6 Mb)
xxxx.p03 (14.6 Mb)

Ik heb er nog nooit van gehoord. Wat is een *.PAR file?

Nee, het is geen gerenamede RAR oid. De header van de file begint ook met PAR.

Nou horen deze files bij een set RAR-files. In de PAR-files komen ook vermeldingen van de RAR-files voor.

Nou zou het een vorm van Parity kunnen zijn. Maar het zijn losse files. Van 15 MB! En een SFV file is ook aanwezig.
Het moet iets anders zijn, maar wat?

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

ik heb thuis een hele uitleg liggen van wat PAR files zijn en doen

uit me hoofd weet ik het ook niet

weet alleen dat het part files zijn van rar files die je uit de newsgroups trekt, al sje bijv wat parts missed kan je deze weer toevoegen, zal vanavond wel ff posten als iemand anders me dan niet voor is geweest.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Topicstarter
hmm, klink wel aannemelijk. Maar ik heb ze nog nooit van me leven eerder gezien, terwijl ik al wel langer dan vandaag door nieuwsgroepen snuffel.

Is dat nieuw of zo?

Verwijderd

HlpDsK: Is dat nieuw of zo?
Nee:
26/04/1998 : Compress has changed to PAR because there were programs with the same name.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 08:29 schreef Arien het volgende:

[..]

Nee:
[..]
Ja, maar is dit wel dat programma? Misschien is het wel iets heel anders. Tenminste .. als dit een compressie-programma is, waarom zijn het dan maar een paar files die een set RAR files vergezellen.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 22:08

Ook

Yes I can!

Kan je ze niet gewoon extracten met winrar???

Toen ik ff keek op http://extsearch.com/ (extension search) kwam er 3 mogelijkheden uit:

You searched for file extension: .par

-Memory swap fileProgram: MS Windows 3

-Parameter fileProgram: FRACTINT

-Parameter fileProgram: Hai-Basic

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 08:32 schreef Ook het volgende:
Kan je ze niet gewoon extracten met winrar???
Nee, RAR heeft er nog nooit van gehoord.

Als het compressed files zijn, vraag ik me af waarom dat niet gewoon ook in RAR is gedaan. Vaag dit.

Ze komen wel uit een nieuwsgroup, dus dat 1e wat is gesuggereerd lijkt me nog het aannemelijkst.

Verwijderd

HlpDsK: Is dit wel dat programma?
Waarschijnlijk niet maar maakt dat uit? In 1998 bestond het fileformaat dat PAR genoemd werd en voor compressie gebruikt wordt (dus: wat je zoekt). Het is dus niet nieuw.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 08:43 schreef Arien het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet maar maakt dat uit? In 1998 bestond het fileformaat dat PAR genoemd werd en voor compressie gebruikt wordt (dus: wat je zoekt). Het is dus niet nieuw.
Ja dat snap ik wel, maar ik denk niet dat die dat soort files zijn. Waarschijnlijk is het iets anders dat dezelfde extentie hanteert.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op donderdag 25 oktober 2001 08:45 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Ja dat snap ik wel, maar ik denk niet dat die dat soort files zijn. Waarschijnlijk is het iets anders dat dezelfde extentie hanteert.
op welke newsgroups zit je??

ik heb mijn handleiding uit ABMA gehaald als het goed is staat ie daar nog wel een paar keer in, als je thuis bent kan je even in een van de newsgroups zoeken naar het subject "How par files work"

ik heb ze gezien in

Alt.Binaries.Anime
Alt.Binaries.Multimedia.Anime
Alt.Binaries.Multimedia.Repost

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Zo dan, klik, scroll en lees.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb nog even verder gezocht .. misschien dat het dit is, alhoewel de term .PAR er iet echt voorkomt:
Q: What is this for...?
A: The primary intention of the Parity Volume Set is to release binary newsgroups of some repost traffic.
Example: You post 10 rar volumes into a binary group. But some people don't get all of them. One is missing r01, another one is missing r06 and a third one is missing r04. Usually, you have to repost these 3 files now. But now you can create a parity volume for your post (one is enough here). Everyone can download it and recover his missing file with it. It doesn't matter, which file is missing, as long you have as much parity volumes as missing files. (Which parity volumes of the set these are doesn't matter too.) In this case, the posting of 1 file will avoid the posting of 3 files...
Dat zou verklaren waarom het zoveel data is, en waarom de namen van de RAR-delen er in voorkomen.

Bron

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 08:50 schreef Arien het volgende:
Zo dan, klik, scroll en lees.
Ja , die link had ik dus ook net gevonden. (wehlus)

Verwijderd

Topicstarter
Nou .. ik heb het net ook kunnen bevestigen. De RAR-set mistte 3 delen van 15 MB. Ik heb met behulp van de PARity-files in 7 minuten op een Tb@1 Ghz de 3 delen terugberekend uit de rest van de RAR-delen.

En het werkt :)

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:56
PAR roelt zwaar.
Als je RAID 5 snapt, snap je t PAR-principe.
Of ook wel: tis wiskunde; als je van de 3 variabelen er 2 weet, kan je met de formule de 3e vinden.

Maar nu hoorde ik dat die gast is met een shareware versie bezig van Mirror waar je met 1 PAR file van 5 mb alle binaries die je maar wilt kan fixen.

't Lijkt mij onwaarschijnlijk; weet iemand er iets van?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:46
Op vrijdag 16 november 2001 20:38 schreef Sjah het volgende:
Maar nu hoorde ik dat die gast is met een shareware versie bezig van Mirror waar je met 1 PAR file van 5 mb alle binaries die je maar wilt kan fixen.

't Lijkt mij onwaarschijnlijk; weet iemand er iets van?
Nee, niets van gehoort. Maar als't waar is... zou't erg fijn zijn. Stel (Ik zou het nooooit doen hoor >:)) dat je 1 MB van Windows XP heb gedownd, kun je dus de rest er weer aan compileren. :9~ :9~ :9~ Klikt idd erg onwaarschijnlijk, maar tis wel reuze interessant :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Ga naar deze computer (of een andere willekeurige map)
Klik bovenaan op beeld
Dan map opties
Dan laatste tabblad: bestandstypen
En dan bij de P van PAR zoeken en kijken of er iets nuttigs bijstaat...

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 11:20 schreef HlpDsK het volgende:
Nou .. ik heb het net ook kunnen bevestigen. De RAR-set mistte 3 delen van 15 MB. Ik heb met behulp van de PARity-files in 7 minuten op een Tb@1 Ghz de 3 delen terugberekend uit de rest van de RAR-delen.

En het werkt :)
en hoe doe je dat? met welk progje?

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12 13:53
Mirror of smartpar.

Do as I say, don't do as I do.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:46
oude }:O

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos