Toon posts:

ide of master en slave op udma 66

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik draai win2k en ik heb t volgende probleem:

ik heb een bp6 mobo en een van de udma 'stopcontacten' doet t niet. dus ik kan maar 1 van de 2 udma connectoren gebruiken.

verder heb ik nog 2 ide connectoren op het mobo. mijn vraag luidt als volgt: ten eerste waarom doet die 2e udma connector het niet? ligt dat aan het mobo? of aan win (in win98se doet ie t ook niet) ik heb wel de juiste driver Highpoint 366.

en de udma die het nog wel doet doet t ook goed.
maar misschien heeft iemand anders een idee hoe ik die 2e kan laten werken want ik heb namelijk 2 harde schijven waarvan er eentje op udma 66 zit en de ander op ide maar ik wil ze graag allebei op udma 66. (ze kunnen allebei op UDMA 66 en ze werken allebei ook op die ene connector die t wel doet)

Als je geen verklaring hebt voor het aankrijgen van de 2e udma connector dan zou ik graag willen weten wat beter/sneller is: 1 HD op udma en de andere op IDE of...: allebei de HD op udma 66 mbv master en slave.

op allebei de vragen zijn antw van harte welkom alvast bedankt!!

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Loop eens ff de BIOS settings door of deze controller toevallig niet op Diabled staat :)

My software never has bugs, it just develops random features...

Verwijderd

Topicstarter
weet je misschien waar ik precies moet kijken dan in het bios? :? alvast bedankt voor de tip ik ga daar ff zoeken. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ff gekeken in mn bios en ze staan allebei op auto... dus ik neem aan dat dat gedeelt wel goed zit.....
toch bedankt

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wanneer je een Harddisk aan de tweede controller hangt, wordt deze dan wel gezien door de Highpoint Bios ?

Invoegen doe je zo!

Verwijderd

Topicstarter
als ik aan me 2e connector hang wordt hij NIET gezien door mn HP controller.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik ze allebei aan me udma hang wordt het systeem dan langzamer? want ik heb een seagate op 7200 toeren en een maxtor op 5400 toeren?

En kan ik verder nog iets doen om die 2e udma connector uit te krijgen of is ie misschien wel gewoon kapot?
Pagina: 1