Toon posts:

Adsl dode connectie

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus het volgende probleem met mijn mxstream connectie.Na ongeveer 1.5 uur gaat mijn connctie dood er staat nog wel dat er verbinding is maar er komt geen data door.

Ik heb dus het volgende geprobeert
(win98se)
- Alle instelingen nagelopen
- Nieuwste driver voor de modem
- Nieuwste dialup drivers
- Netwerkkaart op half duplex
- Windows opnieuw geinstaleert

Ook kan het niet aan mijn hardware liggen want ik heb net een nieuwe computer en ik had het ook al met mijn oude computer.

Ik heb ook (vaak) contact gehad met planet internet en mxstream.Deze wisten het eigenlijk ook niet en zeiden dat het aan de instellingen lag (wat me sterk lijkt want windows staat er pas nieuw op).Hun laatste adviez was even op deze site te kijke : http://www.speedexperience.nl/

Ik weet het dus niet meer wat het kan zijn.Zou mechien mijn modem tweaken helpen?Weet iemand een oplossing hier voor?

Greetz,Rob

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Als je geen data binnen krijgt, en je verbreekt de verbinding, en gaat opnieuw verbinden, werkt het dan wel weer?? of moet je windows opnieuw opstarten ofzo???

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet dan windows weer opnieuw opstarten voor dat ik weer een goede connectie heb.(Hij diconnect dus niet)

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:08

Jerry

Who?

Ik heb hier ook problemen mee. Na een tijdje dan wordt het adsl icoontje rechtsonderin geel en dan heb ik geen verbinding meer. Ik draai trouwens Windows XP Professional Build 2600. Met windows 98 had ik dit niet ligt waarschijnlijk aan windows xp :(.

• kroegtijger
En als je je modem eens reset (even uit zetten...paar minuten wachten om je condensatoren leeg te laten lopen en weer aan zetten) heb je het probleem dan nog???

iRacing Profiel

Verwijderd

ik heb dit probleem ook, maar bij mij duurt t na t installeren van de nieuwe drivers van KPN een uur of 10 voordat ie ermee kapt, daarvoor was t een uur ofzo, maar tis nog steeds zwaar KL*TE

verbinding verbreken en dan opnieuw verbinden werkt niet, modem uit en meteen weer aan werkt ook nie, nog niet geprobeerd om m ff uit te laten staan

k heb ook af en toe dat al mn downloads ongeveer een minuut lang ineens een stuk langzamer gaan, vaak 5x langzamer, soms nog erger, ook erg vaag, lijkt me stug dat t toeval is dat ineens alle servers der half mee kappuh

leve kpn...

WFB

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik dacht ik nog niet geprobeert zal tis doen.

• kroegtijger
Kijk effe welke firmware er in je modem zit...misschien is dat nog een oude versie, en kan een update uitkomst bieden

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus geprobeert hemeen tijdtje uit te laten staan en dan pas weer te connecten maar dit hielp niks.

ao ik heb de laaste drivers.

• kroegtijger
drivers?? drivers waarvan? van NIC?? firmware is toch echt iets anders dan drivers hoor...... kijk dat effe goed na!!

iRacing Profiel

Verwijderd

Hmmmm, duidelijk een time-out error. als de verbinding een tijd lang niets doet (kan windows) de verbinding verbreken, blijkbaar gaat dat niet goed en staat de verbinding nog wel open maar is er geen data.

Dit ligt in de modem, ik weet niet meer precies waar, maar er is ergens een tijdswaard van 600 opgegeven, moet je die hoger zetten.

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 21:19
Had ik ook ALTIJD onder windhoos 98se, vooral als kazaa een uurtje aanstond :(, nu draai ik 2000 en ik heb nergens meer last van. Het beste wat je kan doe is idd zoals eerder genoemd de modem opnieuw aan en uitzetten...

tampert, kriminalpolizei

• kroegtijger
Op donderdag 25 oktober 2001 16:07 schreef Evilernie het volgende:
Had ik ook ALTIJD onder windhoos 98se, vooral als kazaa een uurtje aanstond :(, nu draai ik 2000 en ik heb nergens meer last van. Het beste wat je kan doe is idd zoals eerder genoemd de modem opnieuw aan en uitzetten...
Lijkt me geen slimme actie...... Als je modem uit staat, zoals hier staat, dan werkt het zeker niet....ga je hem aan en uit zetten, dan staat hij dus weer uit uiteindelijk....schiet je niet veel mee op B-)

eerst UIT en dan AAN lijkt me een betere oplossing

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb ff mijn modem bij een vriend met adsl uitgeprobeert en die had dus geen enkel probleem er mee.
Ik heb de driver van de speedtouch modem upgedate en ook van de dialup connectie software maar dit moch niet baten.
Ik weet het dus nog niet maar ik ga nu gewoon win xp er op zetten en hopelijk heb ik er dan geen last meer van.
Oplossingen zijn nog altijd welkom.

• kroegtijger
Ik draai op win98 (zonder problemen) win2k pro, win2k server en linux, en t gaat allemaal goed...... Geen rare time-outs ofzo...... Gaat de rest van je netwerkverkeer wel goed?? anders kan je ook nog wel eens een rotte NIC hebben.
Misschien lopen er wel buffers vol ofzo.....zou ook nog kunnen

iRacing Profiel

Verwijderd

Probeer het eens met het programmaatje dat je vindt op http://www.dslreports.com/faq/tweaks/1.+DRTCP#578 (DrTCP019.exe)

Met een waarde van 290000 in het TCP receive Window en een reboot zou je wat dingen op kunnen lossen. Of probeer wat andere instellingen in dit programma.

Jord.

Verwijderd

Ik heb dat probleem ook gehad. Er schijnt een bugje in het VPN protocol van pre-WinME versies te zitten (win95, 98 , 98SE) dat je modem disconnect als je druk aan het uploaden of een tijd aan het surfen bent geweest.

Ik had het probleem dus ook.. Ik kon alles doen, ging ik uploaden, knalde de DSL connectie eruit en ik moest perse rebooten.

Wat is nou de oplossing (althans voor mij) Ik heb het vpn bestand (ik weet de exacte naam niet meer, ik zit nu niet thuis dus kan het niet even opzoeken voor je, vanavond ben je de eerste :) ) van WinME gecopieerd en die in mn win98 gezet. En ja hoor, vanaf dat moment heb ik nooit meer disconnects.

Je kan het iig proberen of het bij jouw helpt (ik zag dat je win98 draaide) werkt het wel dan mooi zo :), zo niet dan even verder zoeken.

Ik zal vanavond wel even opzoeken hoe dat bestandje heette.

Verwijderd

Topicstarter
Dan zou het dus in xp(een soort ME variant) waarschijnlijk ook opgelost zijn.Ik denk dat ik die er dan maar op zet vandaag en kijk of het dan opgelost is.

Ik weet trouwens bijna wel zeker dat het nit aan de hardware ligt ,want ik heb in de tijd dat ik dit probeem heb ook een nieuwe computer en ik had het ook al met mijn vorige en mijn adsl modem heb ik bij een vriend uitgeprobeert en die had nergens last van.

Wat ik vreemd vind is waar dit probleem van daan komt ik heb altijd een staandaart windows gedraaid en ik heb een een paar keer opnieuw hem voor dit probleem geinstaleerd.

Ik laat het weten of xp mijn probleem heeft opgelost.

Greetz,Rob

Verwijderd

Wat Piet-Jan bedoelt kun je hier downloaden. (278031DUTM.EXE of 278031USAM.EXE, afhankelijk van je Windows taalversie)

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik ook al geprobeert.

• lowland101
  • Laatst online: 16-08 22:43
Als je met win95/98/98se werkt moet je het bestand
netpptp.sys vervangen voor de versie die in windows me zit.

filenaam.: netpptp.sys
directory: c:\windows\system
versie...: 4.90.3000
bytes....: 40.608
datum....: 08-06-2000
tijd.....: 17:00

het bestand is ergens op http://www.adsl-online.net/
te vinden in het adsl downloads gedeelte.. (drivers)

• kroegtijger
Op vrijdag 26 oktober 2001 11:17 schreef lowland101 het volgende:
Als je met win95/98/98se werkt moet je het bestand
netpptp.sys vervangen voor de versie die in windows me zit.

filenaam.: netpptp.sys
directory: c:\windows\system
versie...: 4.90.3000
bytes....: 40.608
datum....: 08-06-2000
tijd.....: 17:00

het bestand is ergens op http://www.adsl-online.net/
te vinden in het adsl downloads gedeelte.. (drivers)
Dit klinkt wel redelijk aannemelijk......dat zou verklaren waarom getweakte modems hier geen probleem kennen....die gebruiken geen pptp meer maar ppp......... Zeker het proberen waard...

iRacing Profiel

Verwijderd

het ligt idd aan t netpptp.sys bestand, k heb die winMe versie gedl'd en geinstalleerd, en k heb op t momemt mn verbinding 26 uur openstaan zonder problemen (jaja tis een wonder, win98 zo lang aan zonder te crashen :P )
Pagina: 1