stijl toepassen op frame

Pagina: 1
Acties:

• Ripley
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-09 21:20
Even een verschrikkelijke rookie vraag (ervaring < 4 dagen). In een pagina met verschillende frames wil ik in één van de frames een datatabel laden. De datatabel wordt regelmatig 'geupdate' (in excel) en opgeslagen in 14 verschillende sorteervolgordes en html formaat. Aangezien ik liever niet na elke update alle 14 datatabellen handmatig wil opmaken (achtergrondkleur, scrollbar kleuren, tabel centeren) probeer ik nu al geruime tijd een oplossing te vinden in de vorm van het toepassen van een stylesheet op het frame waarin de tabel geladen wordt. Elke poging loopt echter op niets uit. Ook heb ik het net afgeschuimd en in forums gezocht op zoekwoorden als 'frame' en 'stylesheet'. In de thread: [topic=32210/1/25] las ik dat het wel mogelijk is maar er stond niet bij hoe. Is het inderdaad mogelijk of is er misschien zelfs een oplossing die nog veel eenvoudiger is?

Oh ja, nog even dit. Excel XP bewaard helaas niet de in het html bestand aangebrachte opmaak veranderingen zodat de mogelijkheid helaas vervalt om in de 'moeder tabel' de gewenste opmaak aan te brengen, deze in te lezen in excel, te updaten, en vervolgens op te slaan in 14 verschillende sorteervolgordes met juiste opmaak. Ook beschikt DW4 niet over de vereiste sorteerfuncties zodat het niet mogelijk is om met behoud van opmaak de 'moeder tabel' aan te passen en op te slaan in de verschillende sorteermogelijkheden.

Verwijderd

je ken toch aan de tabel een style meegeven evenals de tr en td in de tabel

Verwijderd

Je kunt per html document een eigen stijl toekennen in de <head> sectie. Door in de <head> een paar <style> tags toe te voegen met hiertussen alle CSS, of door met <link> een externe stylesheet te koppelen.

• Ripley
Kertje: Ik wil juist voorkomen dat ik een paar keer per week 14 tabellen handmatig moet aanpassen alleen zodat ze de juiste achtergrondkleur, gecentered en alternatieve scrollbarkleuren hebben. Hierom wil ik deze opmaakcodes het liefst eenmalig aan het frame hangen waar de tabellen in geladen worden.

• Ripley
Cheatah: Maar dan verwijzen de stijlen toch naar alle frames die binnen deze pagina geladen worden? Is er misschien een manier om te vermelden dat je de stijl alleen wilt toepassen op één bepaalde frame? Ik heb dit al geprobeerd door in de "<frame src= ..." het betreffende frame Class="table" op te nemen en een stylesheet te laten verwijzen naar de frame met bv:

<style>
P.table { font-family : Arial; font-size : 12pt; color : green; background : #006000}
</style>

Maar dit schijnt geen enkel effect te hebben op de in het frame geladen tabel ;(

Verwijderd

Ripley: Dan verwijzen de stijlen toch naar alle frames die binnen deze pagina geladen worden? Is er misschien een manier om te vermelden dat je de stijl alleen wilt toepassen op één bepaalde frame?
Een frame is niet 1 ding, een frame is een manier om een groep HTML documenten tegelijk weer te geven. Elke document kan dus zijn eigen stylesheet hebben.

• Ripley
Arien: Welke syntax moet ik dan gebruiken om één specifiek frame te vergezellen van een stylsheet?

Verwijderd

Ripley: Welke syntax moet ik dan gebruiken om één specifiek frame te vergezellen van een stylsheet?
Je frameset bestaat bijvoorbeeld uit a.html (links), b.html (midden) en c.html (rechts) en je wilt dat het stylesheet aan het rechter frame (c.html) wordt gehangen...

Dan kan je in c.html dit in <head>...</head> toevoegen:
code:
1
<link rel="stylesheet" type="text/css" href"/mystyle.css">

(dan is dus mystyle.css je stylesheet) of
code:
1
2
3
4
5
<style type="text/css">
<!--
  // hier je style
-->
</script>

HTH

• Ripley
Arien: bedankt voor je uitleg. Maar is het echt niet mogelijk om de stijl toe te passen op het frame zelf zonder dat de betreffende 14 datatabellen na elke update handmatig moeten worden bewerkt door er een link remark in te zetten? Ik denk bijvoorbeeld aan een methode waar in het frame een standaard pagina wordt geladen met de juiste stijl settings erin die op zijn beurt niets anders doet dan één van de 14 datatabellen op te roepen. Een soort embedded HTML pagina dus. Ik gebruik deze methode regelmatig tijdens het programmeren maar kan nergens het commando vinden die automatisch een html pagina aanroept zonder dat er gebruiker interactie aan te pas komt.
Pagina: 1