Zoals de meeste (in dit spel geïntresserde) mensen wel zullen weten is Advance Wars uitgesteld zeer waarschijnlijk tot 8 Februari 2002 vanwege de US crisis.
Persoonlijk begrijp ik niet waarom wij daar de dupe van moeten worden (in US is 'ie er wel al (lang))
Ik vraag daarom aan u allen om Nintendo te mailen hoe je hier over denkt.
Dit is wat ik hun geschreven heb:
Onderwerp: Boos....erg boos (vanwege uitstelling Advance Wars)!!
Verder wou ik nog even vragen wat jullie van dit spel vinden en of jullie er ook met smacht op wachten.
Persoonlijk begrijp ik niet waarom wij daar de dupe van moeten worden (in US is 'ie er wel al (lang))
Ik vraag daarom aan u allen om Nintendo te mailen hoe je hier over denkt.
Dit is wat ik hun geschreven heb:
Onderwerp: Boos....erg boos (vanwege uitstelling Advance Wars)!!
Hier is een pertitie voor Nintendo dat ze Advance Wars moeten releasen (HINT HINT).Geachte heer/mevrouw,
Na 2 maanden wachten tot Advance Wars eindelijk uit zou komen blijkt mij ineens dat deze is uitgesteld ' i.v.m. de situatie in de USA.' (bron 'Sander' van GBAdome.nl)
Ik, en vele met mij, wachten al maanden op de Europese 'release' van dit spel. Ik snap dan ook niet dat Nintendo besloten heeft om Advance Wars uit te stellen voor Europa en ben daar erg boos over.
Waarom zouden alleen bepaalde mensen, die het zich kunnen veroorloven om het spel te importeren, het mogen spelen? In mijn opzicht is dit regelrechte discriminatie. Ook werkt Nintendo hiermee de zogenaamde 'copy-boxen' in de hand omdat mensen het zat worden dat spellen om onbenullige redenen worden uitgesteld 'voor onbekende tijd'.
Persoonlijk zie ik niet eens het verband tussen de Europese Advance Wars en de US 'crisis'. Ik vind het ziek van Nintendo dat hun dat wel zo zien. Bovendien wordt in Amerika het spel ook nog steeds (zeer goed) verkocht, waarom moeten de Europeanen er dan de dupe van worden?
De veronderstelling dat mensen de 'oorlog na gaan spelen' vind ik helemaal raar omdat Nintendo daar juist de nadruk op zal leggen door het uit te stellen om die reden en dan na een eventuele oorlog uit te brengen. Zo van: Hier 'om het nog eens rustig over te doen'! ????
Ik bedoel, worden alle vliegsims e.d. (F18 en F14 voor de GBA) dan ook uitgesteld om deze reden? Alle First Person Shooters? En "I am an Air Traffic Controller" voor de GameCube wordt dan zeker helemaal gecanceled? Het is een begin zonder einde. Zieke mensen zullen er altijd zijn, maar betekent dat dat je niet mag schaken omdat je een toren kan slaan?
Persoonlijk zie ik Advance Wars niet eens als een oorlgs-spel maar meer als een ge-avanceerd schaakspel.
Ik dacht dat Nintendo een volwassener standpunt had ingenomen met de GBA door de doelgroep te verhogen.....blijkbaar wil Nintendo kinderachtig blijven.
Hoogachtend,
CommDante
Verder wou ik nog even vragen wat jullie van dit spel vinden en of jullie er ook met smacht op wachten.