Toon posts:

pc blijft maar door ratelen na de opstart

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs win2000pro op het onderstaande systeem geinstalleerd en nu ratelt de pc nogal wanneer hij opgestart is. Na een tijdje wordt het wel minder, maar zo af en toe hoor je hem weer werken.

Met Win98se was er geen enkel probleeem. Op de achtergrond draait alleen een virusscanner (niet bij startup en daarvoor deed hij het ook) en als ik online ben MSN. De hardeschijf is gedefragmenteerd(via windows) en het geheugen geoptimaliseerd (via M-power). Hoe kan dit en vooral, wat kan ik er aan doen?

-Moederbord: Chaintech CT-6ASV
-Processor: Pentium II 350@392
-Geheugen: 384mb (Hyunday 128mb pc133 / Dane Elec(Mosel Vitelic)128mb pc100 / PQI 128mb pc 100)
-Harddisk: Maxtor 5,7 gb (gepartitioneerd in twee ongeveer gelijke delen)
-Videokaart: Creative TNT2 Vanta 32mb (core/memory: 100/125@150/160)
-Geluidskaart: ESS Maestro 2 (onboard) (wordt SB64pci)
-Cd-rom: A-open 36x
-Besturingssysteem: Windows 2000pro
-Modem: Diamond SupraExpress 56k (extern)

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-12 14:57
ik dacht dat dat hoorde bij windows :P

heb je unload dlls from memory en conservativeswapfile al aangezet?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, waar kan ik dat doen?

Verwijderd

Aanlopend Fannetje mischien, van de CPU of videokaart. Heb ik ook met mijn Hercules GFpro.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is echt de harde schijf die je bezig hoort en het lijkt wel of hij met het geheugen bezig is (geheugen zelf kan natuurlijk geen geluid maken). Het lijkt mij dat hij wel genoeg geheugen heeft. Dus wat hij nou aan het doen is, ik weet het niet. :?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12 18:54
Wat we hier hebben is een Root virus SUC6 met het verwijderen :)
Of een worm dat kan ook draai maar es je virus scaner.

• beest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 11:39
gewoon een klap geven.

Verwijderd

Topicstarter
Slaan helpt niet (al geprobeert ;) ) en een virus is het ook niet, want hij deed het al direct na een cleane instalatie waarbij alleen (orginele) win2000 [edit] en office 2000 [edit] er op stonden.

Iemand nog sugesties waar ik wel iets mee kan?

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 15:33 schreef Raampie het volgende:
een virus is het ook niet, want hij deed het al direct na een cleane instalatie waarbij alleen (orginele) win2000 er op stond.
Win2000 = virus?

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12 16:47
Snelzoeken van Microsoft Office uitschakelen, misschien :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 18:07 schreef TheJackal het volgende:
Snelzoeken van Microsoft Office uitschakelen, misschien :?
Bedoel je dat office automatisch mee opstart, want dat heb ik al uit gezet. Als je iets anders bedoel, waar kan ik dat dan uit zetten?

Verwijderd

probeer er eens wat meer geheugen in te proppen
128 is namelijk minimaal in w2k

Hiij vind het wel fijn als er 256 in zit

en waar maak je druk 128mb koop je al voor 5 tientjes

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 18:14 schreef the_executor het volgende:

en waar maak je druk 128mb koop je al voor 5 tientjes
Je bedoelt, 256MB koop je al voor 50 tientjes ;)

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 18:16 schreef warp het volgende:

[..]

ook goed

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 19:51

DeMoN

Pastafari

Op donderdag 25 oktober 2001 18:16 schreef warp het volgende:

[..]

50 :?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Beste Executor, zoals je in mijn vraag kunt zien zit er 384mb geheugen in. Dat zou toch voldoende moeten zijn dacht ik zo.

Verwijderd

Het kan zijn dat je computer netwerk verbindingen gaat aanmaken na het opstarten

In je lijstje zie ik echter geen netwerk kaart staan, maar misschien heb je die wel en staan er ook netwerk verbindingen op je computer. Verder zou ik het niet zo een twee, drie kunnen weten.

Suc6 verder 8-)

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 19:21
Een 7200 rpm harddisk komen en zorgen dat je c-schijf geen 2 en een halve gig is zoals nu wel het geval is bij jouw maxtor, maar iets van 15 a 20 gig ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry geen netwerkkaart aanwezig. Dat laatse is helaas ook geen optie. Als ik in de toekomst mijn oude Quantum er bij gooi hebben m'n ouders meer dan voldoende HD ruimte. Zij zitten dus niet te wachten op kosten voor een nieuwe HD.

Inmiddels heb ik m'n swapfile op 140 gezet (begin grote was 576, maximale grote was 1152), maar de computer wordt er niet rustiger door. Hij blijft op de achtergrond maar bezig met de harde schijf of zo. Het scheelt natuurlijk wel veel ruimte dus dat is wel weer mee genomen.

Heeft er nu echt niemand ervaring met wat er hier aan de hand kan zijn? :'(

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 00:20
Probeer eens je Swapfile vast te zetten, dat scheelt een beetje. Dus minimale waarde is gelijk aan maximale waarde.
Hoeft Windows niet de hele tijd de groottte van de swapfile aan te passen. Gaat ook defragmentatie tegen.

Verwijderd

ik had ook problemen met het ratelen van mijn pctje, vooral na verwijderen van grote bestanden.na het installen van via 4.35 final was mijn prob foetsie :? ??
Weet niet of dat bij jou kan helpen maar wie weet

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 04:48 schreef Raampie het volgende:Inmiddels heb ik m'n swapfile op 140 gezet (begin grote was 576, maximale grote was 1152).
Bedoel je niet dit met het swapfile vast zetten? Het minimum kan ik niet wijzigen hoor. Verder weet ik niet precies welke versie van 2000pro ik heb, maar het was een orginele cd en op mijn eigen pc(zie sig.) loopt hij als een zonnetje.
Pagina: 1