Stabiliteit MSI

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik een half jaar geleden aan een AMD begon had ik nog nooit gehoord van MSI.. ja..wel eens gezien, maar zag het meer als B merk. Vandaar dat ik een Abit KT7a had gekocht...die heb ik eigenhandig gemold. Maar hoorde veel goeds over die MSI bordjes.. Dus heb die daarna gehaald, moet zeggen dat de stabiliteit een stuk beter is als het Abit bordje wat ik had. Doet me denken aan de Intel cpu+intel chipset. Rockstable!
Nog meer ervaringen? Goede en slechte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens,
Toen ik net me duron had wou ik perse een moederbord met een isa slot en aangezien asus en msi die niet hadden heb ik maar een abit gekocht, WAT EEN KLOTE ding vergeleken met mijn msi, dies namelijk rockstable.

Die abit wou niet lekker draaien met mijn asus7700 (bekend probleem blijkt later, de oplossing van abit werkt gewoon niet io-voltage op 3.5 zetten)
Steeds problemen met me usb, en kopieren van grote bestanden (met latency patch en laatste via 4-1) was ook uit den boze, na 20 mb was het over en sluiten.

Ben gelukkig nu van me duron/abit kt7 combo af.

Sja het enigste nadeel van deze msi tov de abit zijn de overclock mogelijkheden, dat wil met mijn msi gewoon een tikkie minder.
Heb et btw over een ms7 k7t-turbo (kta 133)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja het grootste nadeel vind ik dat je een 200Mhz fsb Athlon niet normaal op 266kan zetten..of je moet een voltage mod doen. Want 1596Mhz op 1.91V wil hij niet booten.
Maar verder heerlijk bordje.. Wil nu eigenlijk een raid hebben..maarja kan niet alles hebben:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de multiplier wil niet lager dan 12, daar mabe een oplossing voor?
Ik krijg em namelijk niet lager dan 12, mabe als ik em op 11 ofzo kan zetten kan ik het mobo ook op 133 gooien
11*133= 1463?
Naja ik krijg et dus niet lager dan 12*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
euhm..de Msi pakt de default MP als je de jumper verzet voordat je kan switchen in de bios..en dat is 12 bij mij.. dat trekt hij nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tot nu toe alleen nog maar MSI bordjes gehad, dus ik heb eigenlijk geen vergelijkingsmateriaal. Maar het wil denk ik wel zeggen dat ik dik tevreden ben met MSI.

De support is trouwens ook goed. Ik had mijn Bios geflashed (mislukt omdat ik toen een noob was0 en MSI heeft gratis een nieuwe bioschip naar mij opgestuurd. Verder heeft zo'n gast van de email helpdesk my uitstekend geholpen ik hoefde nooit lang te wachten op een reply (meestal een uur ofzo) en die gast wist er in ieder geval veeeeel van af.

Ik ga op de HCC voor de MSI-KT266-a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 13:35
Op donderdag 25 oktober 2001 01:40 schreef Kloeloos het volgende:
Ik krijg em namelijk niet lager dan 12, mabe als ik em op 11 ofzo kan zetten kan ik het mobo ook op 133 gooien
11*133= 1463?
Zelfde probleem als ik had met m'n K7 Master, dus misschien werkt mijn oplossing ook voor jou, zie [topic=296920/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb der wel mee leren leven, vind 1400 wel goed zo en tegen de tijd dat ie te langzaam wordt komt der weer wat nieuws :), vind et alleen jammer, wou et wel is uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
* havana heeft een MSI en is ontzettend tevreden

een K7T Turbo met een TB1400 btw :) en dat je niet kan overklokken met een MSI is gelul >:)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 21:43
Op donderdag 25 oktober 2001 16:57 schreef havana het volgende:
* havana heeft een MSI en is ontzettend tevreden

een K7T Turbo met een TB1400 btw :) en dat je niet kan overklokken met een MSI is gelul >:)
Heej dat heeft me ook :)
Ik ben d'r trouwens ook ontzettend tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xsion
  • Laatst online: 30-08 14:05
zeer slechte ervaringen met verschillende msi bordjes.
ik kon niet de pc 1 dag aan laten staan zonder 5 crashes te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb ook een MSI, loopt al drie jaar rocksolid (is overgens wel een BX/Pentium plankje) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 08-09 21:43
Op donderdag 25 oktober 2001 17:35 schreef Xsion het volgende:
zeer slechte ervaringen met verschillende msi bordjes.
ik kon niet de pc 1 dag aan laten staan zonder 5 crashes te krijgen.
Heb je toch wat fout gedaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSI RULES THE WORLD..
Ik bouw zelf pc's voor een hoop kennissen vrienden etc. het worden er steeds meer maar alles is voorzien van MSI bordjes ik heb er een hoop mee gebouwd en ben er dik tevreden over. Op 1 punt na de ac'97 sound shit onboard zuigt enorm, windows 2000 loopt ermee vast tijdens cd-spelen. Dit geld voor een hoop mobo's van msi. Een los sound kaartje erin problem solved draaid smooth en rete stabiel onder 2000 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:33
Dat superoude overclockBIOS flashen, dan je multiplier op de laagst mogelijke zetten en dan de nieuwste BIOS er weer in. Resultaat: je hele rijtje multipliers terug >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiero ook retetevreden (?)

Dit is m'n eerste MSI maar wil nooit meer iets anders, ben wel op zoek naar de nieuwste met KT266a-chipset..

MSI rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 17:44 schreef _JGC_ het volgende:
Dat superoude overclockBIOS flashen, dan je multiplier op de laagst mogelijke zetten en dan de nieuwste BIOS er weer in. Resultaat: je hele rijtje multipliers terug >:)
Is dat echt zo? Lijkt me een beetje onwaarschijnlijk namelijk, maar het zou wel heel erg kewl zijn als ik nou toch nog kon onderklokken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit trucje werkte bij mij niet (zie search), heb echt wel 10x geprobeerd met verschillende BIOSsen... helaas.

Uiteindelijk heb ik L3 en L4 bruggen aangepast om default mp te veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op donderdag 25 oktober 2001 01:40 schreef Kloeloos het volgende:
11*133= 1463?
Dit lukt niet en gaat nooit lukken ook zonder voltage mod ,of MP mod op de cpu..
De cpu pakt defauld gewoon 12*133 met booten en dat trek hij nooit :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:33
Ik kwam er bij toeval achter. Ik heb gewoon alle mogelijke switches van de award flasher bijelkaar gegooid en ineens had ik een werkende 6,5 multiplier voor mijn Duron :)

* _JGC_ deed dit omdat ie de 8x kwijt was geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Onboard is idd kut. Maar sinds vandaag verleden tijd (SB Live, 99.- ) :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm en dat wou met me abit nu wel, bv 11*110 ofzo, kon em zelfs wel op 5*100 zetten en dat bedoel ik met msi dat ie een tikkie minder goed is in overclocken(mogelijkheden).
Nja ben wel tevreden nu, rockstable enne dat vind ik ietsje belangrijker dan 100mhz extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Ik heb hier al een paar maandjes een k7tpro2a draaien, stabiliteit is niks mis mee. Ook overclocken ging best lekker, een duron750 op 1GHz krijgen met de allergoedkoopste spire-cooler is niet gek d8 ik :P
gewoon 1MHz stapjes voor FSB, what more do you want? Alleen beetje weinig mogelijkheden om je geheugen ook te tweaken, das jammer, maar dat heb je d8 ik met de meeste bordjes van deze generatie. MSI k7t266 pro2 heeft wel weer mogelijkheden mbt geheugen.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Pagina: 1