Toon posts:

welke 19" monitor???

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo medetweakers,

Ik ben op zoek naar een 19" monitor... Maar ik weet absoluut niet welke, en ik ben ook een redelijke newbie op dit gebied dus ik zou jullie hulp goed kunnen gebruiken!! Ik heb de search gebruikt, maar ik heb liever wat 'persoonlijker' advies... Ik zit vooral te internetten en af en toe een spelletje spelen en een dvdtje spelen... Ik heb totaal geen zin in een TFT... Ik zat zelf trouwens aan een sony CPD-G 420 te denken (ben een sony fan) ik zou graag willen weten wat jullie oordeel over deze monitor is en of er nog andere monitoren zijn die 'beter' zijn...

grtzzz pjot

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 11:40

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Philips 109P20 :9~

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Topicstarter
klopt het trouwens, dat hoe kleiner de beeld pixel is, hoe groter de ruimte daartussen??

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 01:04 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:
Philips 109P20 :9~
jah, ik heb ff gekeken en hij ziet er idd mooi uit!!

• JSI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 09:19

JSI

De 19" Iiyama VMP452 voor FL 903,- is een echte aanrader.
Ook de Sony's en Eizo's zijn prima monitoren alleen weer
een hogere prijsklasse.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 01:08 schreef Jeroen_2002 het volgende:
De 19" Iiyama VMP452 voor FL 903,- is een echte aanrader.
Ook de Sony's en Eizo's zijn prima monitoren alleen weer
een hogere prijsklasse.
sony's en Eizo's zijn dus een hogere prijsklasse, maar is dat eigenlijk wel waard??? Ik bedoel, voor wat ik met mijn comp doe...

Verwijderd

Sony is zekers goed!

Iiyama is wisselend. De goedkope zijn niet altijd zo goed als ze zeggen.

Ik ben zeer gek op Samsung :9~ (en dan niet de platte, iets bol is beter) voor onder de F1000.
Toen ik het beeld zag was het inpakken en wegwezen (terwijl ik op zoek was naar een Iiyama).

Zelfs 2048z1535 is scherp en de kleinste lettertjes zijn nog steeds leesbaar.

Het is de enige monitor die ik gezien heb waar de moire instelling ook echt goed werkt.

Verwijderd

Topicstarter
geld is opzich geen probleem maar ik wil zeker niet boven de 1700 piek uitkomen... Liever natuurlijk goedkoper. Ik wil zeer lang plezier van hebben dus ik moet er zeker van zijn dat het een goede kwaliteit is. Ik bedank alvast iedereen die op dit topic heeft gereageerd!! Enneh het is nu bedtijd voor mij dus ik zie vanmiddag wel wat jullie zeggen!!

• JSI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 09:19

JSI

Op donderdag 25 oktober 2001 01:12 schreef pjot het volgende:

[..]

sony's en Eizo's zijn dus een hogere prijsklasse, maar is dat eigenlijk wel waard??? Ik bedoel, voor wat ik met mijn comp doe...
Als je het geld er voor over hebt wel, dit is erg persoonlijk.
Heb met de Iiyama (VMP452) goede ervaringen.
Als je achter je scherm zit (veel of weinig) is het toch wel
lekker om een mooi beeldje te hebben.

Verwijderd

Wat is je budget?

Ik kan je wel een vette Eizo aanraden maar of je daar het geld vor hebt is het tweede

Verwijderd

Wat iedereen ook over IIYAMA praat! kan best!
Maar ik heb al 2 jaar een :9~ VM Pro 450 :9~ en dat is werkelijk een WERELD ding! Nooit problemen mee! Probeer een VMpro 450 tekrijgen ......niet 451/452/453 dat schijnt klotezooi te zijn!

• dhonline
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 12:07
Ik zou gaan voor de LG Flatron 915 Plus 19 inch
Zelf een week of 3 geleden gekocht en zeer tevreden. :)

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 10:31 schreef dhonline het volgende:
Ben blij met deze positieve reactie ik krijg hem namelijk ook >:)

Verwijderd

Ik heb een Dell P991 gekocht bij Kinorama voor 799, en ben er nogal tevreden mee! Er zit een FD Trinitron buis in, en eigenlijk kun je er alles op instellen wat je maar wilt. Alleen geen BNC aansluiting, maar ja, die heeft mijn videokaart ook niet.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik heb de Sony HMD A400. Heerlijk ding. Zit zelf nog een USB hub in.

Ziet er ook goed uit...

http://www.sonystyle.com/vaio/displays/hmd_a400l.shtml

Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/vaio/images/products/product_hmd_a400l.gif

Als mede sony fan kan ik je die wel aanraden. Kost tussen de 1200 en 1300 nu geloof ik.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 10:38 schreef Kabouter het volgende:
Ik heb een Dell P991 gekocht bij Kinorama voor 799, en ben er nogal tevreden mee! Er zit een FD Trinitron buis in, en eigenlijk kun je er alles op instellen wat je maar wilt. Alleen geen BNC aansluiting, maar ja, die heeft mijn videokaart ook niet.
Dat is toch gewoon een sony beeldbuis?? of niej?? En isset wel zo'n platte beeldbuis??

Verwijderd

Ik ben ook sinds gister de eigenaar van een LG Flatron 915FT Plus! Echt een aanrader! Superscherp beeld, echt helemaal plat en geen damper wires :)

Heb toch maar mijn Iiyama VMP450 omgeruild voor een LG omdat die VMP450 ontzettend last had van convergentie problemen die niet weg te werken waren. VMP 452 is ook wel redelijk hoewel ik eentje gekregen had die last had van trillende letters en ook nog zijn OSD settings steeds vergat ;(

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Een mooie NEC misschien. Ik ken de types niet maar ik zit hier naar een geweldige 17" van NEC te staren. (NEC FE700+)
Mijn volgende CRT-monitor wordt een NEC.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

LG 915 FT. vetttttttttttttt

Verwijderd

Ah, das mooi, die ga ik op de HCC halen , zat nog te twijfelen, maar nu weet ik het zeker! Thanx!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:03

Asphyxion

I am, therefor I think

Op donderdag 25 oktober 2001 11:18 schreef pjot het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon een sony beeldbuis?? of niej?? En isset wel zo'n platte beeldbuis??
Ja, Sony beeldbuis en plat...

Verwijderd

EIZO FlexScan T761, 19" TRINITRON, .24 fl 2055.00
EIZO FlexScan F730, 19" fl 1299.00

Ik zou graag willen weten of jullie deze monitoren naast elkaar hebben zien staan omdat ik graag een eizo wil gaan kopen maar nog niet zeker weet welke van deze 2 de prijsverschil is wel aardig groot als ik naar de lijst van informatique kijk en of de T761 monitor damper wires bevat
omdat deze een platte buis heeft of heb ik het verkeerd ...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Op donderdag 25 oktober 2001 01:28 schreef pjot het volgende:
geld is opzich geen probleem maar ik wil zeker niet boven de 1700 piek uitkomen... Liever natuurlijk goedkoper.
Kwam ik vanmiddag in de MediaMarkt die hier vandaag voor het eerst de deuren opende, zag ik daar een Dell P1110 staan voor 1199,-!! Dat is een 21" Trinitron monitor gemaakt bij Sony met een dotpitch van .24 en een enorm goed beeld. We hebben ze op het werk ook staan. Ik geloof dat je nergens, maar dan ook nergens zo'n goede monitor voor zo weinig pegels kunt krijgen. 't is dat ik al een goede 21" heb, anders had ik er absoluut een meegenomen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Ik ga zelf, zo gauw ik geld heb (ofwel wanneer m'n volgende salarisstrook gearriveerd is >:)), voor de 109P20
Lijkt me gewoon een prachtding, en hij is maar iets van 44 cm of zo in de diepte. Als ik me nie vergis is dat zo ongeveer wat mijn 15" nu ook heeft. Daarbij schijnt ie ook prachtig beeld te hebben op extreem hoge resoluties (met hoge refreshrates ook nog es).
Download maar de .pdf file van dit beestje van de Philips site. Daar staan nog wel een aantal specs op.

XBO: Michaël#3318

• sniperz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:09
Hi ik heb hier zelf een IIYAMA Vision Master Pro 450 staan is zeker een goed 19" maar ik heb ook goed verhalen gehoord over 19" ENZO, Phlips en Sony

P@trick

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 18:21 schreef abbadon het volgende:

[..]

Kwam ik vanmiddag in de MediaMarkt die hier vandaag voor het eerst de deuren opende, zag ik daar een Dell P1110 staan voor 1199,-!! Dat is een 21" Trinitron monitor gemaakt bij Sony met een dotpitch van .24 en een enorm goed beeld. We hebben ze op het werk ook staan. Ik geloof dat je nergens, maar dan ook nergens zo'n goede monitor voor zo weinig pegels kunt krijgen. 't is dat ik al een goede 21" heb, anders had ik er absoluut een meegenomen.
WTF!!! 21 inch!!!! VOOR 1199,-!!!! MET PLATTE BEELDBUIS???!!! poe... das super!!!! Ik ga binnenkort wel ff naar den haag of rotterdam... ken ik em ff zien!! Vet bedankt voor deze post trouwens!!!

• Edsger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 17:39
Ik had laatst exact dezelfde vraag gesteld op dit forum en uiteindelijk ben ik gewoon naar de winkel gegaan en ik was meteen verkocht aan de

19" LG 915ft+ :P
voor zo'n fl 1200,--

eigenlijk wilde ik onder de fl 1000,-- blijven maar heb dat maar gewoon opgegeven :D

hier mijn topic:

[topic=285058/1/25]

SUCCES ERMEE!!!

All your quantifications are belong to me!

Verwijderd

mijn theorie over schermen

hoe kleiner de dot-pitch en hoe hoger de resoluties en verversingssnelheid, hoe liever ik het heb ...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Op donderdag 25 oktober 2001 21:47 schreef Mr.ChronoM het volgende:
mijn theorie over schermen

hoe kleiner de dot-pitch en hoe hoger de resoluties en verversingssnelheid, hoe liever ik het heb ...
Ik wil daar nog aan toe voegen: hoe goter, hoe beter :P
Op donderdag 25 oktober 2001 21:24 schreef pjot het volgende:

[..]

WTF!!! 21 inch!!!! VOOR 1199,-!!!! MET PLATTE BEELDBUIS???!!! poe... das super!!!! Ik ga binnenkort wel ff naar den haag of rotterdam... ken ik em ff zien!! Vet bedankt voor deze post trouwens!!!
Serieus, was in Groningen. Ik heb het gevoel dat MediaMarkt een enorme berg van die monitoren voor een prikkie van Dell heeft gekocht omdat Dell aan het overstappen is naar monitoren met de nieuwe Midnight Grey en DualTone Grey behuizingen (de nieuwe Dell look). Echter, het zijn dezelfde buizen die er in zitten. Eigenlijk ben je gek als je voor 1100 piek of zo ergens een 19" koopt terwijl je voor 100,- meer een nieuwe top 21" Trinitron bak kan krijgen.

* Abbadon heeft vanmiddag voor zichzelf nog aan dual 21" gedacht :D

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Let vooral op de maximale refresh rate op 1600x1200. Hoe groter de monitor, hoe hoger de refresh rate moet zijn. Vanaf 19 inch is 85 Hz echt het minimum. Er zijn niet zoveel 19 inchers die 85 op 19x12 aankunnen, dus let op....

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 22:18 schreef Roger_l het volgende:
Let vooral op de maximale refresh rate op 1600x1200. Hoe groter de monitor, hoe hoger de refresh rate moet zijn. Vanaf 19 inch is 85 Hz echt het minimum. Er zijn niet zoveel 19 inchers die 85 op 19x12 aankunnen, dus let op....
waarom moet je daar eigenlijk op letten?? Ik wil natuurlijk wel dat het rustig is voor je ogen... Ik zou trouwens toch zo hoog niet willen draaien...

Verwijderd

85 hz aankunnen op 16x12 is gewoon een teken van kwaliteit.
Maar afgezien daarvan is het gewoon prettig om op 85 hz te kunnen werken. Je denkt nu mischien "zo hoog kom ik toch nooit", maar dat weet je niet. Het is een heel fijne resolutie en het is altijd zuur als die nieuwe, dure manitor dat net niet aankan....

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 22:40 schreef Roger_l het volgende:
85 hz aankunnen op 16x12 is gewoon een teken van kwaliteit.
Maar afgezien daarvan is het gewoon prettig om op 85 hz te kunnen werken. Je denkt nu mischien "zo hoog kom ik toch nooit", maar dat weet je niet. Het is een heel fijne resolutie en het is altijd zuur als die nieuwe, dure manitor dat net niet aankan....
ik bedoel 19*14 oid kom ik nooit... Maar het lijkt me vrij logisch dat ze 16*12 bij 85Hz aankunnen of je moet wel een heeeeeele brakke hebben. maar iig bedankt voor reactie!!

Verwijderd

Op een van me pc's staat een Samsung 959 NF, heerlijk ding! Natural Flat met een dotpitch van 0.24mm

• Hein
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-11-2025
Pjot, weet je zeker dat je videokaart ook een mooi beeld geeft bij 1600*1200. Kennis van mij heeft ook een gf 2mx en een dell 21" op 1280*nogwat en dat beeld is wel vrij wazig. Bij hogere resoluties wordt dat nog erger.

Heb sinds een paar dagen eindelijk mijn g420 binnen en het is echt een hele mooie monitor, lekker rustig voor je ogen, en wat een strak beeld. *D
Aanrader!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 oktober 2001 15:22 schreef Hein het volgende:
Pjot, weet je zeker dat je videokaart ook een mooi beeld geeft bij 1600*1200. Kennis van mij heeft ook een gf 2mx en een dell 21" op 1280*nogwat en dat beeld is wel vrij wazig. Bij hogere resoluties wordt dat nog erger.

Heb sinds een paar dagen eindelijk mijn g420 binnen en het is echt een hele mooie monitor, lekker rustig voor je ogen, en wat een strak beeld. *D
Aanrader!
Hein, ik heb hiervoor een Guillemot Maxi Gamer Xentor 32 gehad... (riva TNT2 ultra) en ik moet zeggen, ik ben over mijn Geforce meer tevreden over. M'n 2d is ook weer niet superslecht... Xie eigenlijk niet eens verschil... (die guillemot zit nu in een andere comp...) en al zou het me zwaar tegen vallen, dan koop ik ooit nog wel een ander videokaart... Maar iig Thanx!!!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Sony is inderdaad supermooi maar ook superduur 19" 1400 piek
ik heb vandaag een dell bij kinorama koop ik normaal nooit mijn spullen maar d8 ziet er goed uit en niet duur
:) 799. heeft een sony beeldbuis aangezien dell geen monitoren maakt. De monitor heeft een 0.24 dotpinch dus dat is wel een beetje het laagste wat er nu te krijgen is.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op vrijdag 26 oktober 2001 21:03 schreef cool0 het volgende:
ik heb vandaag een dell bij kinorama koop ik normaal nooit mijn spullen maar d8 ziet er goed uit en niet duur
:) 799.
Waar is dat te vinden? Ga ik na het weekeinde even boodschappen doen namelijk :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1