Ik liep gisterenavond na m'n werk langs de gameszaak waar ik GTA3 gereserveerd had. Ik d8 hey wat the hell ik kijk wel ff binnen mischien hebben ze em al. En ja hoor hij lag in de schappen. Bleek dat ze me net wouden gaan bellen lol
Dus afgerekend (nog 5 piek korting en een audiocd erbij gekregen omdat ik gereserveerd had woohoo!!!

) en nog net op het nippertje m'n bus gehaald lol (moest wel ff een sprintje trekken
Maar gisterenavond flink veel gespeeld (bijna een war gemist lol), en ik ben tot de volgende conclusies gekomen...
Graphics vond ik wel meevallen. Niet dat het zo superbelangrijk is bij dit spel. Maar ik vind de bewegende beelden er zo raar uitzien, is meer mensen die opgevallen? Een beetje lage framerate met een soort van 'blur' effect (net als in bepaalde cutscenes van Metal Gear Solid). Als die nou alleen tijdens de cutscenes was, maar het is overal in het spel, het doet allemaal een beetje wazig en onscherp aan. Ik d8 ff dat ik die speciale texture setting aan had staan in mijn PS2 config maar dat bleek niet zo...
Het geluid is supergaaf! Die radiostations ownen, met van die lache praatprogramma's die nergens over gaan tot phatte R&B, rap en trance (ik hoorde zelfs stukjes van enkele bekende rapnummers voorbijkomen).
Auto's jatten is ouderwets leuk en ze rijden ook realistisch, op hoge snelheid krijg je overstuur en kan je de controle in de bochten verliezen waardoor je gaat slingeren en phatte crashes maakt

. Ook leuk is dat elke wagen die op z'n pan ligt na een tijdje ontploft, dus je moet er snel uitkruipen lol
Het schiet gedeelte vond ik wat minder. Als je op R1 drukt dan zou de gevaarlijkste tegenstander getarged worden. Maar in de praktijk werkt het niet zo goed en ik vond de camerastandpunten niet echt super on foot. Ik had grootse moeite met die aanslag op die chinees. Omdat die gasten als een gek op je afrennen moet je steeds wegrennen. Maar als je dan omdraait om te schieten draait de camera niet mee en het is heel moeilijk om achter je te kijken (snap niet dat ze een soortgelijk systeem als met de auto hebben genomen hebben, of dat de camera altijd achter je mannetje staat). Dus het is moeilijk om te schieten als je wegrent.
Ik ben er dus achter gekomen dat je gewoon recht op die chinees moet afrennen (terwijl de kogels je om de oren vliegen) en em neer moet gunnen, dan snel een sprintje trekken en ervandoor gaan met een auto
Overigens drive by shootings met je uzi roeleren wel
Verder is het verhaal en zijn de opdrachten wel erg goed, de voiceacting is idd zo goed als gezegd wordt. Wat ik ook leuk vind is dat er op straat vecht en schietpartijen plaatsvinden die helemaal niks met jou te maken hebben. Dan gaan er allemaal mensen om dat lijk heen staan lol.
Ook leuk is het om gangs en de mafia lastig te vallen. Bijvoorbeeld zo'n Sentinel van de mafia stelen wordt je niet in dank afgenomen

. Onmiddelijk worden de uzi's tevoorschijn gehaald en rammen er 3 wagens tegen je aan. Als je dan dit soort figuren later weer tegenkomt en ze herkennen je dan twijfelen ze geen moment om hun gun weer te trekken
Al met al wel een gaaf spel en ik denk dat de besturing ff wennen is. Voor het schietsysteem hadden ze niet zo'n autoaim systeem moeten pakken maar meer Tomb Raider of FPS achtige controls imo. Wel zeer onderhoudend, ik ben nu op 5% van het spel lol.
De reden dat ik zo'n lang verhaal post is dat ik op m'n werk zit en 's ochtends geen zin heb om te werken