Toon posts:

DivX /PAL/NTSC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een DivX op de TV bekijk met
'23,976 frames/sec' schokt het beeld iets.
Een DivX met '25,000 frames/sec' is echter glad.
Op de monitor is het altijd glad.

Als ik de videokaart in NTSC (ipv PAL) instel, is het beeld zwart-wit maar wel glad. (bij '23,976 frames/sec')

Hoe krijg ik de DivX movies van '23,976 frames/sec' in PAL glad?

Ik gebruik een Matrox G550.
-------------
early

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 21:15

Paladin

Play Ball!

ehmz volgens mij is een divx die met dat aantal fps werkt nooit goed te krijgen op normale manier er moet dan iets speciaal toegepast worden. wat weet ik nmiet precies maar heb het wel gelezen

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Volgens mij kan dat niet omdat dan de fps veranderd moet worden en dan krijg je inderdaad schokkingen omdat ie telkens een frame mist. Maar volgens mij zo dat als je via je pc op je tv afspeelt geen problemen moeten geven

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Gebruik je de DVD Max instelling?
Zo ja, probeer dan eens de extended desktop instelling en sleep de window naar je tv en druk dan op alt-enter.

Bij mijn G400 Max daaien sommige divxjes ook niet goed met DVD-Max.

Ik ben dan ook op zoek naar een tv met NTSC ondersteuning...

Verwijderd

moved V&B >> AVH

• cosmoOo
  • Laatst online: 18:22

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

24fps is toch niet ntsc ? 30fps is ntsc.
24fps is film. (volgens mij)

je tv zal altijd 25fps blijven geven door de 50hz die we hier hebben. ik denk niet dat er tv's zijn die 24 of 30 fps kunnen weergeven.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:31
Op donderdag 25 oktober 2001 21:04 schreef cosmoOo het volgende:
24fps is toch niet ntsc ? 30fps is ntsc.
24fps is film. (volgens mij)

je tv zal altijd 25fps blijven geven door de 50hz die we hier hebben. ik denk niet dat er tv's zijn die 24 of 30 fps kunnen weergeven.
Ik heb de G450, en nooit problemen bij divxjes.. of t nou NTSC is, PAL, of whatever, let er nieteens op, 't speelt allemaal.

Misschien ff DivXG400 downloaden en installeren?

http://www.tac.ee/~prr/videoutils/divxg400.html

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:05
als ik mijn G400 Max tv out op PAL zet en het is een NTSC Rip (30 fps) gaan ie beetje haperen (net dat het irritant is...)
als ik tv-out op NTSC zet is dit probleem weg (ook geen zwart/wit beeld ofzo...

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Defreezer en DivX G400 helpen wellicht via www.matroxusers.com

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47
23.97 is NTSC FILM (tijdens het rippen kan je FILM forcen, het voordeel is zelfde hoeveelheid data, verdeeld over minder frames, en dus betere kwaliteit van de rip)

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-03 08:47
Als je hem 'glad' wil bekijken dan zul je de film moeten converteren naar 25 fps (dit is de pal-standaard).

Met dit programma kun je hem converteren: http://www.divx-digest.tv/software/edit/avifrate101.zip

Verwijderd

Ik heb hier een divx die een fps heeft van 29,97. De source was een NTSC DVD (29.97 fps). Dus hij is letterlijk zo geript. Als ik de divx afspeel op mijn monitor zie ik dus ook verschoven beelden (interlaced).
Ik wil hem in elk geval goed op mijn monitor kunnen bekijken, tv is niet zo belangrijk voor me. Wat kan ik hieraan doen?

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 10:18 schreef Fred_Perry het volgende:
Als je hem 'glad' wil bekijken dan zul je de film moeten converteren naar 25 fps (dit is de pal-standaard).

Met dit programma kun je hem converteren: *
maar dan kom je met je audio in de knoop, die loopt dan out-of-sync. trust me, i tried... :(

ik heb ook bij een aantal films, de audio met cooledit iets laten versneld, zodat hij bij de video van 25Fps pcies in sync loopt. :) en dan looptie wel vloeiend over m'n TV'tje :D

Verwijderd

Dit had ik ook met m'n G400, niks aan te doen, behalve een tv aanschaffen met NTSC ondersteuning ;)

Maar bijvoorbeeld mijn DXR3, als ik daarmee NTSC divx kijk op mijn pal tv, dan gaat het wel goed
Pagina: 1