Text automatisch aan onderkant document

Pagina: 1
Acties:

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Topicstarter
Ik ga hier nu waarschijnlijk een van de meest simepele dingen vragen, maar ik kom er zelf zo 123 even niet meer op. Ik heb een venster en ik wil dat de html pagina een bepaalde regel tekst automatisch helemaal onderin het venster zet. Alleen nu even de vraag hoe. Iemand ideeen ?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 00:43 schreef C44 het volgende:
Ik ga hier nu waarschijnlijk een van de meest simepele dingen vragen, maar ik kom er zelf zo 123 even niet meer op. Ik heb een venster en ik wil dat de html pagina een bepaalde regel tekst automatisch helemaal onderin het venster zet. Alleen nu even de vraag hoe. Iemand ideeen ?
een grote tabel maken en de valign instellen op bottom

Verwijderd

<span style="position: absolute; bottom: 0px; background-color: #ffffff;">Blaat</span>

Vergeet vooral die achtergrondkleur niet, anders loopt je tekst door elkaar als de pagina te lang is.

• C.44

C.44

Topicstarter
Keej ik ga dat met de span tag es proberen vanmiddag, alvast bedankt :) Khad zelf ook al aan een tabel gedacht, maar gezien ik en tabellen niet de meest goede vrienden zijn, is dat geen goede keuze waarschijnlijk

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

ik zou maar goeie vriendjes worden met tabellen, die zijn erug lief als je er goed mee om kan gaan :P

* disjfa gebruikt zelf alleen nog position:absolute;top:200px;left:400px; :7

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• JoeKurr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11-2025

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Je kan natuurlijk ook een frameset maken, met de tekst die je onderin wilt hebben in een aparte pagina.

Dutch Flanker Display Team
You can't be lost if you don't care where you are

• disjfa

disjfa

be

Op donderdag 25 oktober 2001 10:45 schreef JoeKurr het volgende:
Je kan natuurlijk ook een frameset maken, met de tekst die je onderin wilt hebben in een aparte pagina.
--> :r :r :r

disjfa.nl

• JoeKurr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11-2025

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Op donderdag 25 oktober 2001 10:57 schreef disjfa het volgende:

[..]

--> :r :r :r
Wat is daar mis mee? :?

Dutch Flanker Display Team
You can't be lost if you don't care where you are

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 14:00 schreef JoeKurr het volgende:

Wat is daar mis mee? :?
Helemaal niks hoor, maar in sommige gevallen beperken framesets de mogelijkheden. In dit geval niet, je kunt het er heel goed voor gebruiken.

• C.44

C.44

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 10:45 schreef JoeKurr het volgende:
Opzich zou het best wel kunnen, maar ik wil het eerst es zo proberen, als het dan niet goed uitpakt, kan ik het altijd nog met frames doen, kwestie van proberen dus

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 17:27 schreef C44 het volgende:[/b]

[..]

Opzich zou het best wel kunnen, maar ik wil het eerst es zo proberen, als het dan niet goed uitpakt, kan ik het altijd nog met frames doen, kwestie van proberen dus
zal ik nie doen als ik jou was!!
je kan t beter doen met span,
een frame moet groter dan de tekst die daar moet, en wordt daarom iets te groot, (het kan wel, maar dat moet je de zooi in n tabel ofzo en die absoluut postitioneren op top: 0px)

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

wat heeft iedereen toch tegen frames :?
o.a. voor dit doel werkt dat prima.

Je kan dat frame zo smal maken als je wilt, tabelletje erin, uitlijnen zoals je wilt; nix aan het handje hoor...

www.jurgroessen.nl

• disjfa

disjfa

be

om ff mijn vorige bericht te rectviseren [:R woord]

ik heb zeer zeker ook zelf framesets gebruikt. maar daarin liggen de mogelijkheden wat moeilijker dan tables gebruiken.

zeker als je zoals ik asp gebruik en nog wel veel wilt veranderen. moet je weer alle breedtes en hoogtes instellen, nu niet.

ik ben nu ook gestopt met tables zoals ik al zei, en wer nu alleen nog maar met top en left bezig, werkt gewoon nog beter. :9

disjfa.nl

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
* Oefening snapt ook niet helemaal wat iedereen toch tegen frames heeft
Op donderdag 25 oktober 2001 18:19 schreef disjfa het volgende:
ik heb zeer zeker ook zelf framesets gebruikt. maar daarin liggen de mogelijkheden wat moeilijker dan tables gebruiken.
Dat ligt volledig aan de "omstandigheden", in dit geval zou ik ook geen frames gebruiken nee maar om nou te zeggen "frame :r :r :r " gaat me wel wat erg ver :) Frames kunnen uiterst nuttig zijn in bepaalde situaties.
ik ben nu ook gestopt met tables zoals ik al zei, en wer nu alleen nog maar met top en left bezig, werkt gewoon nog beter. :9
lol

Verwijderd

even een "soortgelijk" vraagje

Hoe krijg ik zoiets als hier op GoT is, die laadtijd, ik heb nml in de bron gekeken, maar de bron van een forum is te moeilijk voor mij... ;(

weet iemand hier een scriptje voor??

en dat moet dan ook aan de onderkant van het scherm komen natuurlijk ;)

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 17:50 schreef Hangloozz het volgende:
wat heeft iedereen toch tegen frames :?
o.a. voor dit doel werkt dat prima.

Je kan dat frame zo smal maken als je wilt, tabelletje erin, uitlijnen zoals je wilt; nix aan het handje hoor...
ik heb niks tegen frames echt nie, ik gebruik ze zelf ook, maar af en toe zijn ze gewoon irritant, dit kan ook met n frame ja, maar ik ben van mening dat span iets handiger is...
en frames zorgen wel voor meer pagina's..

Verwijderd

7
Op donderdag 25 oktober 2001 18:54 schreef Type het volgende:
even een "soortgelijk" vraagje

Hoe krijg ik zoiets als hier op GoT is, die laadtijd, ik heb nml in de bron gekeken, maar de bron van een forum is te moeilijk voor mij... ;(

weet iemand hier een scriptje voor??

en dat moet dan ook aan de onderkant van het scherm komen natuurlijk ;)
is server-side gedaan. En het meet hoelang de pagina deed om geparsed te worden niet om voor jou zichtbaar te worden (iemand? javascript? )
Pagina: 1