-=- erg vreemd probleem -=-

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Er is een andere thread gaande over een onpingbare computer. Nou had ik dit daar ook in gepost, alleen het is wat onbehoorlijk om in iemand anders z'n post je eigen probleem in te gooien, laten we er dus maar ff een nieuw draadje van maken :)

Ik heb een server:
ip: 192.168.1.1
Subnet: 255.255.255.0
gateway: geen
dns: chello instellingen

en een client:
ip: 192.168.1.2
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1
dns: 192.168.1.1

Beide computers draaien onder windows 98. En de server is net geformateerd, en nu ineens doen deze instellingen het niet meer. En de firewall staat volledig uit. De kabels zijn goed, de hub werkt perfect en alle netwerkkaarten zijn ook goed. Drivers zijn up to date en eigelijk zou het moeten werken. Ze zien alleen zichzelf in netwerkomgeving, ook al laat ik beide comps 2 uur aanstaan... Ook ben ik opnieuw ingelogt via het afmelden via start --> afmelden, maar dit werkt ook niet.

Erg vreemde situatie dus, het zou moeten werken, alleen het werkt niet.

Ben heel erg beniewd naar wat hier de oorzaak van kan zijn aangezien ik totaal nix meer kan bedenken om dit te verhelpen. Heb ook al de netwerk kaart uit het systeem gegooit (zelfs al letterlijk) en de drivers opnieuw geinstaleerd (zelfs oudere drivers, werkte ook niet) maar nix blijkt meer te werken. En nee... ze zijn niet kapot, dit probleem heb ik nl. elke x als ik de server formateer... opeens doen ze het dan weer, zomaar plotseling, maar dat kan soms dagen duren. En die tijd heb ik nu ff niet, ben dus benieuwd of dit ook sneller kan :)

Alvast bedankt voor de hulp

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Staan de beide computers in dezelfde werkgroep aangemeld? En kunnen de twee computers elkaar wel pingen?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Ed.
Yep, ze staan in dezelfde werkgroup, en nee, ze kunnen elkaar niet pingen (anders zouden ze elkaar ook wel in netwerkomgeving kunnen zien)

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 00:49 schreef Rolex het volgende:
Yep, ze staan in dezelfde werkgroup, en nee, ze kunnen elkaar niet pingen (anders zouden ze elkaar ook wel in netwerkomgeving kunnen zien)
Hoeft niet perse...

Maar goed... We beginnen bij 't begin:
Branden de LINK lampjes op de netwerkkaarten van beide computers?

en verder: je zegt dat 't niet meer werkte na een format... dan zou het dus aan de instellingen moeten liggen.

Heb je geinstalleerd:
- Client voor MS Netwerken
- Je netwerkadapter
- TCP/IP protocol -> Netwerkadapter
- Bestands en printerdeling voor MS netwerken
?

Je krijgt geen fouten bij Apparaatbeheer bij je netwerkadapters?

• Ed.
ja, op de hub branden ze en achter op de kaart ook.

Ja, ik heb alles geinstalleerd.
Zelfs het NetBEUI protocol, geen IPX
maar voor de format had ik ook NetBEUI en werkte toen ook

En nee, ik heb geen conflicten in m'n apparaatbeheer. 1tje, een usb, host to host bridge. Maar ik heb geen usb apparaten dus dit conflict maakt niet zoveel uit.
(en edit je berichten niet zo snel, nou moet ik die van mij meteen ook weer bijeditten :) )

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 00:59 schreef Rolex het volgende:
(en edit je berichten niet zo snel, nou moet ik die van mij meteen ook weer bijeditten :) )
srry :P

Heb je wel internetverbinding? Misschien dat je per ongeluk 't chello stekkertje heb omgewisseld met 't LAN stekkertje? :? (running out of options here)

• blackd
  • Niet online
Wat voor hardware zit er precies in die server?
Misschien ligt het toch aan dat conflict... Heb je Via 4in1 drivers geinstalleerd? (als je een via chipset hebt tenminste, dat lost misschien USB conflict op)...

(al weer zo vroeg een vraag.. :) )

• Ed.
Op donderdag 25 oktober 2001 01:09 schreef blackd het volgende:
Wat voor hardware zit er precies in die server?
Misschien ligt het toch aan dat conflict... Heb je Via 4in1 drivers geinstalleerd? (als je een via chipset hebt tenminste, dat lost misschien USB conflict op)...

(al weer zo vroeg een vraag.. :) )
voor de hardware: kijk ff naar m'n siggy plz :)

M'n internet doet het ja... anders is het zo moeilijk posten op tweakers :)

Over dat USB conflict. Hoe zou dat de oorzaak kunnen zijn in een PCI kaart aangelegenheid? maar okay, ik zal ze ff instaleren, kijken wat ie doet

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 01:13 schreef Rolex het volgende:

[..]

voor de hardware: kijk ff naar m'n siggy plz :)
Ik wist niet of dat de server of de client was....
M'n internet doet het ja... anders is het zo moeilijk posten op tweakers :)
Er zijn meerdere wegen naar Rome
Over dat USB conflict. Hoe zou dat de oorzaak kunnen zijn in een PCI kaart aangelegenheid? maar okay, ik zal ze ff instaleren, kijken wat ie doet
USB gebruikt een IRQ, een PCI gebruikt ook vaak een IRQ. Soms kunnen ze deze niet delen, en krijg je rare situaties...

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

Op donderdag 25 oktober 2001 00:36 schreef Rolex het volgende:
Er is een andere thread gaande over een onpingbare computer. Nou had ik dit daar ook in gepost, alleen het is wat onbehoorlijk om in iemand anders z'n post je eigen probleem in te gooien, laten we er dus maar ff een nieuw draadje van maken :)

Ik heb een server:
gateway: chello instellingen

en een client:
dns: 192.168.1.1

Beide computers draaien onder windows 98. En de server is net geformateerd, en nu ineens doen deze instellingen het niet meer. En de firewall staat volledig uit. De kabels zijn goed, de hub werkt perfect en alle netwerkkaarten zijn ook goed. Drivers zijn up to date en eigelijk zou het moeten werken. Ze zien alleen zichzelf in netwerkomgeving, ook al laat ik beide comps 2 uur aanstaan... Ook ben ik opnieuw ingelogt via het afmelden via start --> afmelden, maar dit werkt ook niet.

Erg vreemde situatie dus, het zou moeten werken, alleen het werkt niet.

Ben heel erg beniewd naar wat hier de oorzaak van kan zijn aangezien ik totaal nix meer kan bedenken om dit te verhelpen. Heb ook al de netwerk kaart uit het systeem gegooit (zelfs al letterlijk) en de drivers opnieuw geinstaleerd (zelfs oudere drivers, werkte ook niet) maar nix blijkt meer te werken. En nee... ze zijn niet kapot, dit probleem heb ik nl. elke x als ik de server formateer... opeens doen ze het dan weer, zomaar plotseling, maar dat kan soms dagen duren. En die tijd heb ik nu ff niet, ben dus benieuwd of dit ook sneller kan :)

Alvast bedankt voor de hulp
dat probleem had ik ook
ik heb het zo opgelost

Ik heb een server:
gateway: niks

en een client:
gateway: niks
dns: zelfde als bij de server

zo heb ik het opgelost en heb ook chello
:)

• blackd
  • Niet online
Ik heb FAQ Network Troubleshooting nog even doorgelezen. Daar stond nog een goeie in: Kan je vanaf de server en de client de 'localhost' pingen?
Als dat niet werkt, zit er iets fout in je TCP/IP instellingen/software...

• Ed.
Als je bedoelt:

gewoon op de server z'n eigen interne IP pingen... ja dat heb ik al gedaan en dat werkt gewoon. IP pingen onder dos is altijd m'n standaard manier om te checken of het netwerk het wel doet. en ze zien zichzelf wel in netwerkomgeving, maar elkaar alleen niet terwijl ze toch echt in dezelfde werkgroup staan, ik heb ook al van naam veranderd uit pure wanhoop, maar nix blijkt te helpen...

thix sux ;(

• Ed.
Ik heb trouwens net de usb drivers en via chipset stuff erop gezet...

helpt ook nix

• blackd
  • Niet online
In je eerste post zei je dat je de drivers e.d. opnieuw hebt geinstalleerd. Heb je dit op beide computers gedaan?
Als je dat alleen op server hebt gedaan, moet je 't ook ff op client proberen...

en de oplossing van senater?

• dollarman
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 17:09

dollarman

Travel is my game

Ik neem aan dat je wel een hd ofzo hebt gedeeld. Al een ander netwerkaartje geprobeerd of in een ander pci slot? Probeer het anders eens zonder tcp/ip adres en submasker bij de 2 netwerkkaartjes. Doe ik hier ook altijd. Alleen zelfde werkgroep en gewoon windows aanmelding.

Canada, Alaska, Schotland, Scandinavie, IJsland - Als het maar verlaten is!

• Ed.
Op donderdag 25 oktober 2001 01:30 schreef dollarman het volgende:
Ik neem aan dat je wel een hd ofzo hebt gedeeld. Al een ander netwerkaartje geprobeerd of in een ander pci slot? Probeer het anders eens zonder tcp/ip adres en submasker bij de 2 netwerkkaartjes. Doe ik hier ook altijd. Alleen zelfde werkgroep en gewoon windows aanmelding.
Nu je over windows aanmelding begint. Nog zo iets vaags:
bij m'n client pc vraagt ie nooit bij het opstarten om een paswoord, je kent het wel, het standaard loginname/pass schermpje terwijl ie wel op 'client voor microsoft netwerken' staat.

En ik heb op beide pc's drivers zitten verwisselen.

Ja, het koste me 3 netwerkkaarten om uit te vinden (3 dagen geleden) welke ik voor dit netwerk kon gebruiken. Toen had ik nl. exact hetzelfde probleem. En toen opeens, toen ik in windows zat bij de client, kon ik daar internetten (Zat per toeval ff in de mail te sneupen toen ik zag dat hij nieuwe mail aan het downen was.. HUH ... ja, idd, erg vaag, van het een op het andere moment deed ie het weer)

Ook heb ik senator's oplossing geprobeerd... werkt ook niet :(

* Ed. hates his network

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 01:43 schreef Rolex het volgende:

[..]

Nu je over windows aanmelding begint. Nog zo iets vaags:
bij m'n client pc vraagt ie nooit bij het opstarten om een paswoord, je kent het wel, het standaard loginname/pass schermpje terwijl ie wel op 'client voor microsoft netwerken' staat.

En ik heb op beide pc's drivers zitten verwisselen.

Ook heb ik senator's oplossing geprobeerd... werkt ook niet :(

* blackd hates his network
del *.pwl in je windows dir en dan rebooten
waarschijnlijk helpt dat..

anders ALLE netwerkprotocollen en adapters eruit en opnieuw opstarten.

• Ed.
Trouwens, nog iets vaags:

Als ik vanaf client de server ping

dus 192.168.1.1
dan geeft ie time out aan.

terwijl als ik een echt inet ip opgeef, geeft ie aan dat het doel onbereikbaar is.

de client 'voelt' dus wel dat er a.h.w. een verbinding is met de server, alleen hij maakt hem dus blijkbaar niet.

Ik ga nu ff alle pwl files en nog een x alles eruit gooien (moet ik wel weer ff een cdspeler op die comp aansluiten.... kost me weer tijd. en tijd is geld, en geld hebben we niet :) )

• blackd
  • Niet online
Welk programma gebruik je om het internet te delen?

• Ed.
sygate

• blackd
  • Niet online
En als je dat uitzet, werkt de interne verbinding dan wel?

• Ed.
uitzetten van sygate kan niet eens op client :)

en het maakt nix uit als ik de sygate engine stopzet op de server.

Lekker netwerk heb ik hè?
Hey, iig bedankt voor je hulp, ik denk niet dat het nog op telossen valt, ik heb zelf ook al een hele poos zitten knutselen, ik denk dat ik morgen die client es ff ga formatten, en kijken hoe ie dan reageert

• Ed.
Trouwens, het feit blijft dat op de client pc ik geen login/pass scherm krijg terwijl ie wel op client microsof netwerk staat.

ik heb net wel alle *.pwl files gewist in windir, maar heeft dus ook niet echt veel geholpen bleek het ;(

Verwijderd

Nog zo iets vaags:
hhmmm, dan lijkt het iig erop dat het probleem bij je client ligt, gezien deze opmerking. Maar ik zou het niet weten voor de rest... :?

iig sux6 :)

edit:
[quote]
ik denk dat ik morgen die client es ff ga formatten, en kijken hoe ie dan reageert
[/quote]

My thoughts too >:)

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 02:03 schreef Rolex het volgende:
en het maakt nix uit als ik de sygate engine stopzet op de server.
Die bedoelde ik ook jah :)
Lekker netwerk heb ik hè?
Hey, iig bedankt voor je hulp, ik denk niet dat het nog op telossen valt, ik heb zelf ook al een hele poos zitten knutselen, ik denk dat ik morgen die client es ff ga formatten, en kijken hoe ie dan reageert
Ok veel suc6!

en wat betreft dat inlogscherm:
- als je eerst even de aanmelding op 'Windows aanmelding' zet, dan reboot, dan weer terug op 'Client voor MS..', werkt het dan wel?
- het deleten van alle onderdelen in Config scherm -> Netwerk had ook geen effect?

er blijven idd weinig opties over, misschien dat een format wil helpen... laat het ons ff weten in ieder geval!

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 02:08 schreef Oracle het volgende:

[..]

hhmmm, dan lijkt het iig erop dat het probleem bij je client ligt, gezien deze opmerking. Maar ik zou het niet weten voor de rest... :?

iig sux6 :)
Ja dat lijkt inderdaad zo, maar Rolex zei ook al dat ie zich afgemeld had en opnieuw heeft aangemeld. Dit zou dat probleem met het inlogscherm moeten omzeilen, en zou de computer dus alsnog moeten inloggen...

strange... :?

• Ed.
Het is dus wel zo dat als ik eerst opstart, kan de client pc zichzelf niet eens zien in netwerkomgeving.

Dat kan ie pas nadat ie opnieuw is aangemeld. Dit is ook weer heel erg vreemd aangezien hij 3 dagen geleden het zomaar weer deed toen ie NIET opnieuw aangemeld was.

Ja ik weet het, erg vreemde pc...

~~ spooky ~~ :)

Ik ga nu ff slapen, zometeen formatten en ik zal jullie laten weten hoe dit allemaal afgelopen is.
:z

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 02:10 schreef blackd het volgende:

[..]

Ja dat lijkt inderdaad zo, maar Rolex zei ook al dat ie zich afgemeld had en opnieuw heeft aangemeld. Dit zou dat probleem met het inlogscherm moeten omzeilen, en zou de computer dus alsnog moeten inloggen...

strange... :?
idd is dat vreemd. Maar goed, hij gaat die client formatteren enz.. En ik denk dattie daar goed aan doet, want ik los vaak shit op, op deze manier. :(

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 02:19 schreef Oracle het volgende:

[..]

idd is dat vreemd. Maar goed, hij gaat die client formatteren enz.. En ik denk dattie daar goed aan doet, want ik los vaak shit op, op deze manier. :(
Typisch geval van FART :)

• Ed.
Dan raak je zeker ook vaak shit kwijt bij het vergeten van het backuppen met stuff, like me... gisteren :(

nou ja, kwijt... Ik moest alles backuppen in dos. dus nu zijn alle bestanden maar 8 karakters lang... erg leuk want van die 1300 logfiles van IRC snap je nu ook nix meer nu alles hetzelfde heet met ~1 tot ~99.txt aan het einde.

sometimes even virtual reality can suck... ;(

• blackd
  • Niet online
Ik vergeet altijd wel wat met backuppen e.d. als ik ga formatteren :(
heeeel irritant... Outlook Express stopt zijn files volgens mij bij elke versie in een andere dir... kan ze met moeite vinden (als ik er al aan denk)...
C:\Windows\Application Data\blah
dan is 't weer
C:\Windows\Local Settings\Application data

enz enz

• Ed.
huh? jou pc is nog vager als de mijne :)

outlook express stopt bij mij altijd z'n files in dezelfde dir. En maak gewoon een lijstje aan van welke dingen je allemaal wilt backuppen, print ze uit en stop ze in je standaar .txt file die je op de desktop hebt staan.

werkt perfect voor mij. Hier is mijn lijstje van dingen die ik niet mag vergeten te backuppen:

mijn documenten
desktop
Favorieten IE
Favorieten Netscape
Fonts in rar inpakken
Log files van IRC
Napster-> music map
ICQ, AIM, MSN
Temp map
Outlook Express -> windows\applications
Savegamez van spellen
Bulletproof site lists
WarFTPD
G6 server list

• blackd
  • Niet online
Thanx voor de tip..

maarruh
Op donderdag 25 oktober 2001 02:41 schreef Rolex het volgende:
outlook express stopt bij mij altijd z'n files in dezelfde dir. En maak gewoon een lijstje aan van welke dingen je allemaal wilt backuppen, print ze uit en stop ze in je standaar .txt file die je op de desktop hebt staan.
daar gaat het al fout...
ik vergeet namelijk ook altijd mijn c:\windows\desktop :)
nu heb ik XP dus slaat ie alle persoonlijke bestanden buiten de c:\winnt map op!

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 02:22 schreef blackd het volgende:

[..]

Typisch geval van FART :)
FART = :? Die heb ik nog niet voorbij zien komen :o

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 02:51 schreef Oracle het volgende:

[..]

FART = :?
Format
And
Reinstall
Time

nog nooit gehoord?

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 02:53 schreef blackd het volgende:

[..]

Format
And
Reinstall
Time

nog nooit gehoord?
Nee :o niet van gehoord. Wel tot in uit ten treure ( :? ) meegemaakt :P

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 02:56 schreef Oracle het volgende:

[..]

Nee :o niet van gehoord. Wel tot in uiten treure ( :? ) meegemaakt :P
:P :P

strange, khebum toch ech nie zelf verzonnen...

ach ja, we kennen 't fenomeen, we hebben er alleen nog geen naampje aan gegeven :P

• SliderTPP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
Zo`n soort probleem heb ik ook gehad met t aanleggen van mijn netwerk.
Ik heb het opgelost door in de client de geluidskaart te verwisselen met de netwerkkaart :-)
Klinkt vreemd, weet ik, zou niets uitmaken bij twee PCIkaarten, maar die tip vond ik ergens op een forum toen ik ook zo aan het kloten was.
probeer t es....

grtzz

Sli

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 02:58 schreef blackd het volgende:

[..]

:P :P

strange, khebum toch ech nie zelf verzonnen...

ach ja, we kennen 't fenomeen, we hebben er alleen nog geen naampje aan gegeven :P
Anyways, het houdt je van de straat :P

• Ed.
Op donderdag 25 oktober 2001 03:00 schreef SliderTPP het volgende:
Ik heb het opgelost door in de client de geluidskaart te verwisselen met de netwerkkaart :-)
Klinkt vreemd, weet ik, zou niets uitmaken bij twee PCIkaarten, maar die tip vond ik ergens op een forum toen ik ook zo aan het kloten was.
probeer t es....

grtzz

Sli
hehe, hey, dat kan best het probleem zijn, want ik heb het nl. 3 dagen geleden hetzelfde gedaan, toen deed ie het ineens wel. Ben nu te moe om dit nog te gaan proberen,

:Z morgen is er weer een nieuwe dag

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 03:00 schreef Oracle het volgende:

[..]

Anyways, het houdt je van de straat :P
idd...

en uit je bed... (blackd moet gaan :Z :Z :Z)

• Ed.
Op donderdag 25 oktober 2001 03:00 schreef SliderTPP het volgende:
probeer t es....

grtzz

Sli
ik kon het niet laten, heb het dus toch nog ff geprobeert, alleen werkte helaas ook niet :(

* Ed. envies the guy in the Guinness Book of Records who only needs 67 minutes of sleep every night

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Ik snap ergens iets niet volgens mij. Je hebt op je server 192.168.1.1, met als gateway een chello-IP?!

Je maakt geen melding van 2 netwerkkaarten in je server, wat dus echt wel nodig is wil je de boel niet vervuilen. Je zult op je ene netwerkkaart 192.168.1.1 moeten configgen, zonder gateway, en op de andere gewoon dhcp van chello.

Wat er nu nl gebeurt is dat een pakketje van 192.168.1.2 bij .1 aankomt, die hem beantwoordt. Dat pakketje wordt dan richting de chello-gateway gestuurd, die hem vervolgens dropt. Ook als je vanaf .1 naar .2 pingt gebeurt dat.

Een hub met daarop 2 verschillende netten is doorgaans -erg- fout.

• Ed.
Nou ik ben net wakker, heb dus dat ene peeceetje gebackupped en geformateerd.

Draait nu stukken sneller, alleen het netwerk wil nog steeds niet... :(

Heb nu de instellingen
server:
Gateway: geen
DNS: chello DNS instellingen

client:
DNS: chello DNS

Ook heb ik bij het dns al geprobeerd bij host de naam van m;n server in te vullen en de server ip als eerste zoekmogelijkheid bij de 'search order' neergezet, alleen helpt ook niet.

Ik kan op beide comps wel zichzelf pingen als localhost, dus de kaarten werken gewoon...

Verwijderd

[misschien stomme vraag modus]

Heb je wel je inet-verbinding gedeeld, dat heb ik nog nergens gelezen? Of werkt dat anders als je sygate gebruikt :?

[/misschien stomme vraag modus]

• Ed.
Sygate is het programma dat m'n inet deelt.

Maar daar gaat het niet eens om. De PC's zien elkaar niet eens op het netwerk, dat is het vreemde aan het hele verhaal...

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 16:29 schreef Rolex het volgende:
Sygate is het programma dat m'n inet deelt.

Maar daar gaat het niet eens om. De PC's zien elkaar niet eens op het netwerk, dat is het vreemde aan het hele verhaal...
Je hebt gelijk :o Was ook nog niet zo lang wakker :7

Heb je al een ander progje dan sygate geprobeert. Alhoewel dit natuurlijk niet zo mogen uitmaken, maar toch ...

• Ed.
Ik ga nu naar de compstore om een nieuwe utp kabel van 10 meter plus een ethernetkaart te halen...

de huidige ethernetkaart in de client is een ISA geval, kijken of het uitmaakt als ik er een PCI inzet, en als het dan allemaal nog niet werkt smijt ik het hele zooitje m'n raam uit... ik had me een hele andere vakantie voorgesteld als 3 dagen non stop met een simpel 2 comp netwerkje bezig te zijn :(

Verwijderd

Gokje: maar
je zal misschien een route tabel aan moeten maken zodat je servertje je interne adres door routeerd naar het adres van chello
dat doe je door de dos box te openen en dan
in typen
ROUTE PRINT
dan krijg je je routeringstabel te zien.
met ROUTE /? krijg je alle opties en met
ROUTE ADD 192.168.1.0(netwerk) MASK 255.255.255.0 <ipadres Gateway chello(geloof ik)>
note:
ik heb dit een paar keer gedaan op mijn werk , dus ik weet er niet zoo veel vanaf, ik weet ook niks van chello want ik heb @home maar misschien heb ik je hiermee wel geholpen
maar ik zou maar eens gaan kijken wat er in je route tabel staat.

Verwijderd

heej, hoe is je inet nou gedeelt, we lezen allemaal dat je maar 1 ethernet kaart hebt, dan kun je toch nooit i-net delen...

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

ff over dat pingen van jou dat niet wil....

Ik had laatst zelf een UTP kabel gemaakt, dus ik die testen door hetm gewoon aan 2 compuiters te hangen en kijken of ik kon pingen ,mijn switch gaf trouwens wel ACT/LINK aan EN Full Duplex dus ik was er bijn 100% zeker van dat ik hem goed geknepen had. jaja je voelt de bui al hangen... Ik kon NIET pingen :( me 2000 bak zei Host unreacheable ofzo, en me 98 bak zei Timed-out, ik heb toen me ouwe kabeltje er weer aangehangen en toen deed ie het weer.

Me geknepen kabel was dus brak, ik heb toen de stekkertjes van mijn goede en mijn geknepen kabel vergeleken en toen bleek dat de koperen aansluitingen op mijn geknepen kabel niet goed verbonden waren, Ik geef nu de schuld maar aan de knijptang want ik kan best kabels knijpen :P
Nou heb ik die knijptang geleend van een vriend die hem had gekocht voor 35 piek dus wat wil je (hij had trouwens ook nog geen goede kabel geknepen)

Janao! als je dit leest, ik eis bij deze OF een goede kabel van je OF 4 UTP stekkertjes

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Vraagje,..

Heb je nou al je login op de client in orde?
Dus het inlogscherm voor microsoft netwerken ?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Op donderdag 25 oktober 2001 16:56 schreef ZyberTEQ het volgende:
ff over dat pingen van jou dat niet wil....

Ik had laatst zelf een UTP kabel gemaakt, dus ik die testen door hetm gewoon aan 2 compuiters te hangen en kijken of ik kon pingen ,mijn switch gaf trouwens wel ACT/LINK aan EN Full Duplex dus ik was er bijn 100% zeker van dat ik hem goed geknepen had. jaja je voelt de bui al hangen... Ik kon NIET pingen :( me 2000 bak zei Host unreacheable ofzo, en me 98 bak zei Timed-out, ik heb toen me ouwe kabeltje er weer aangehangen en toen deed ie het weer.

Me geknepen kabel was dus brak, ik heb toen de stekkertjes van mijn goede en mijn geknepen kabel vergeleken en toen bleek dat de koperen aansluitingen op mijn geknepen kabel niet goed verbonden waren, Ik geef nu de schuld maar aan de knijptang want ik kan best kabels knijpen :P
Nou heb ik die knijptang geleend van een vriend die hem had gekocht voor 35 piek dus wat wil je (hij had trouwens ook nog geen goede kabel geknepen)

Janao! als je dit leest, ik eis bij deze OF een goede kabel van je OF 4 UTP stekkertjes
Ik heb hier thuis ook een netwerk tussen 2 pc's met inet deling.

EN IK HEB ME KABEL WEL GOED GEKNEPEN MET EEN TANG VAN 35 PIEK 8-)

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 01:51 schreef Rolex het volgende:
Trouwens, nog iets vaags:

Als ik vanaf client de server ping

dus 192.168.1.1
dan geeft ie time out aan.

terwijl als ik een echt inet ip opgeef, geeft ie aan dat het doel onbereikbaar is.

de client 'voelt' dus wel dat er a.h.w. een verbinding is met de server, alleen hij maakt hem dus blijkbaar niet.
timeout geeft die als een ping wel op het goede subnet komt maar de client niet reageert...

destination host unreachable geeft die als die niet eens op het subnet komt (hier dus niet over de eerste router (je server))

dus de meldingen kloppen....

kan je wel pingen vanaf je client naar je clients' ip?

• Ed.
Op donderdag 25 oktober 2001 17:01 schreef DEM0N het volgende:
Vraagje,..

Heb je nou al je login op de client in orde?
Dus het inlogscherm voor microsoft netwerken ?
Ja, ik heb geformateerd, dus dat zit in orde

• Ed.
Op donderdag 25 oktober 2001 17:12 schreef betweter het volgende:

[..]

timeout geeft die als een ping wel op het goede subnet komt maar de client niet reageert...

destination host unreachable geeft die als die niet eens op het subnet komt (hier dus niet over de eerste router (je server))

dus de meldingen kloppen....

kan je wel pingen vanaf je client naar je clients' ip?
Ja, dat had ik gisteren ook uitgevogeld :) en ja, hij kan zichzelf wel pingen

• Ed.
Op donderdag 25 oktober 2001 16:54 schreef arjo_kamp het volgende:
heej, hoe is je inet nou gedeelt, we lezen allemaal dat je maar 1 ethernet kaart hebt, dan kun je toch nooit i-net delen...
Gaat een beetje moeilijk hè, met 1 ethernetkaart inet delen :)

dus tuurlijk zitten er 2 in. Alleen de inet ethernetkaart heeft nix met het netwerk te maken behalve dan dat ie de client pc laat inetten, dus die heb ik buiten beschouwing gelaten. Het gaat om de verbinding tussen de twee ethernetkaarten, en niet tussen de ethernetkaart van de client naar de ethernetkaart van de server

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

heb je die PCI er al ingeknald?

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

:?

bezig zeker?

• Ed.
Ja, ik heb een nieuw utp kabeltje van 15 meter gekocht met een simpel unex 10/100 mbit kaartje.

Ik kan ze nu eindelijk wel pingen in dos en ze zien elkaar ook in netwerkomgeving.

Maar nu krijg ik internet ff niet aan de praat op de client pc, sygate... pff.. ik pak ff winroute, kijken of die m'n netwerk aankan :)

• Ed.
Okay, het antwoord op de vraag waarom het netwerk het niet deed bij mij:

Heel misschien werkte de ethernetkaart niet helemaal naar behoren. Ik zeg dit met opzet met twijfel omdat ik het bijna niet kan geloven dat een ethernet precies op het moment kapot gaat nadat je hebt zitten formateren, hij kon zichzelf wel zien en kon ook de localhost pingen. Ik heb voor de zekerheid een PCI (de andere ethernetkaart was een ISA) kaartje gekocht, deze erin gestopt + een nieuw utp kabeltje, en toen werkte alles ineens weer. Winroute erop gezet en yep, alles deed het weer.

Had ik dit eerder geweten had me dit 2 dagen van m'n vakantie bespaard :)

Nou heb ik m'n oude UTP kabel er weer terug op aangesloten, en hij doet het nog steeds. Het moet dus wel bij die ISA kaart liggen, of aan de sloten of aan de kaart zelf, of aan de incompatibiliteit tussen PCI en ISA?

Als iemand nog iets zinnigs weet waar dit nou aan gelegen kan hebben... ik ben zeer benieuwd. Het vage is nl. dat 'dezelfde' pc (met een andere kast+mobo+proc) ook altijd enorm veel problemen gaf met het netwerk, alleen dit keer was het wel heel erg in vergelijking tot de vorige keren.
Pagina: 1