Toon posts:

[OC] Welke cooler voor tb1333??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ff jullie advies nodig.
Ik ben van plan m'n tb1333(AXIA) verder te gaan overclocken, dus wil ik er een andere cooler op gaan zetten.
Hij loopt nu op 1460 (11*133), met een Coolermaster EP5-6I11, en dan wordt ie stressed over de 60 graden.
Die temp vind ik nog net aan kunnen, maar veel verder overclocked krijg ik hem daar niet mee (en heter wil ik hem ook niet hebben)
Ik heb met t.net en google en de faq/search al een hoop reviews opgezocht, maar allemaal roepen ze weer wat anders, en ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik wilde bij alternate een koelertje halen (en gelijk ook arctic silver II)

Mij leken op het eerste gezicht deze koelers wel wat, maar welke het beste is hiervoor weet ik dus niet:

• Alpha 6035 'power' (wat zit daar voor fan op?? delta 60HP?)
• GlobalWin CAK38
• GlobalWin WBK38
• Silver Mountain (is dat wat? soort hedgehog maar dan verzilverd)

Iemand die hier wat zinnigs op kan zeggen. Eventueel een helemaal andere cooler.
(ik ben alleen niet zo'n voorstander van postorders, dus wel iets wat gewoon in een winkel te koop is, regio zuid holland (zoetermeer))

Verwijderd

Alpha PAL8045, zoek nog eens in de search op GoT naar deze cooler. Je komt mij dan ongetwijfeld vaak genoeg tegen. Hij is trouwens te koop bij OC-Shop in Dordrecht (Zuid-Holland) :9~

Verwijderd

En in Noord-Brabant... en volgens de laatste berichten is hij ook al gespot in Flevoland... duh

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 00:08 schreef okidokie het volgende:
En in Noord-Brabant... en volgens de laatste berichten is hij ook al gespot in Flevoland... duh
Wat nou duh :? Okee, jij hebt dan misschien een 10 voor je Nederlands topografie, maar niet iedereen weet waar Dordrecht is hoor :( en ik vertelde het gewoon voor de zekerheid.

Verwijderd

OC shop stond er eerst niet bij. Niet om 0.11 uur iets gaan wijzigen als mijn reactie komt om 0.08 uur. Die was dus omdat je zegt dat ze in Dordrecht Zuid-Holland verkrijgbaar zijn....
edit:
alsof ze ergens anders niet te koop zijn

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 00:19 schreef okidokie het volgende:
OC shop stond er eerst niet bij. Niet om 0.11 uur iets gaan wijzigen als mijn reactie komt om 0.08 uur. Die was dus omdat je zegt dat ze in Dordrecht Zuid-Holland verkrijgbaar zijn....
Maakt niet uit of ik OC-Shop erbij hebt gezet of niet. Bovendien heb ik het niet eens gewijzigd omdat jij wat zei, maar gewoon omdat ik zag dat ik vergeten was om de naam van de winkel erbij te zetten.

Dordrecht ligt nog steeds in Zuid-Holland |:(

Verwijderd

Okee :P

We hebben elkaar gewoon verkeerd begrepen... back ontopic nu dan 8-)

Verwijderd

Heb ik ooit gezegt dat dat niet zo was?
Je zegt iets anders dan je bedoeld te zeggen OK, maar dat neemt niet weg dat het erg ongelukking overkomt. Daar reageer ik op.

Verwijderd

Topicstarter
relax nou :)

Díe alpha ziet er ook wel goed uit... dat ding is nogal groot ofnie? (80mm fan?)
Ik hoop dat die op m'n mobo past (MSI K7T Turbo)
Als ie te ver buiten de socket uitsteekt komt ie denk ik tegen de heatsink op de northbridge aan (niet zo'n heel groot probleem, met een dremel past alles* :))

Afbeeldingslocatie: http://inode.xs4all.nl/images/got/k7talpha.jpg

(vrije vertaling naar de huidige hamer rage)

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:28
Alpha PAL8045

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Hoei Alpha pal 8045 rules! Ik heb hem nu ook in combinatie met Papst 8412NGL (noisecontrol) dat is echt muisstil en koelt nog goed ook! :z

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:28
Op donderdag 25 oktober 2001 00:27 schreef Operations het volgende:
relax nou :)

Díe alpha ziet er ook wel goed uit... dat ding is nogal groot ofnie? (80mm fan?)
Ik hoop dat die op m'n mobo past (MSI K7T Turbo)
Als ie te ver buiten de socket uitsteekt komt ie denk ik tegen de heatsink op de northbridge aan (niet zo'n heel groot probleem, met een dremel past alles* :))

[afbeelding]

(vrije vertaling naar de huidige hamer rage)
Past wel denk ik. Er zitten namelijk inkepingen aan de hoekpunten.

| I've got permission to color outside the lines |

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 20:12

Whuzz

Dodgeball!

Tja, ik kan sinds m'n mod niets anders meer roepen dan:
Waterkoeling! :P

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Topicstarter
Stel nou dat ik die alpha pal8045 wel een mooie koeler vind, maar nogal een beetje behoorlijk veel te duur...
(200 piek voor een cooler!?)
Wat zou dán een goede zijn?? (zo rond de 100 gulden, niet veel meer - van bovenstaand lijstje bijvoorbeeld)

Verwijderd

Op zaterdag 27 oktober 2001 10:29 schreef Operations het volgende:
Stel nou dat ik die alpha pal8045 wel een mooie koeler vind, maar nogal een beetje behoorlijk veel te duur...
(200 piek voor een cooler!?)
Wat zou dán een goede zijn?? (zo rond de 100 gulden, niet veel meer - van bovenstaand lijstje bijvoorbeeld)
Dat snap ik dan niet. Waarom zou je gaan bezuinigen op je CPU cooler :? Hoe beter je koeler des te langer je processor meegaat. Dus doe nog eens 60 piek bij die 100 gulden en je hebt meteen de beste koeler op dit moment >:)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, het is toch een hoop geld. Er zit nu een cooler in van 4 tientjes die z'n werk redelijk doet (die coolermaster)
Om vervolgens een cooler van bijna 200 piek te 'verantwoorden' (voor mezelf) dan moet die cooler het wel extreem veel beter doen. (dat zal ie dan ook wel, maar of dat nou echt zoveel geld waard is ben ik zelf nog niet helemaal uit)
En het lang meegaan van de cpu is een beetje een non-issue.
Die cpu wordt over een jaar toch wel vervangen ofzo voor een dan actueel model (amd 2.5 ghz ofzo of voor mijn part weer eens een intel) waar deze cooler misschien helemaal niet meer oppast.
In dat geval zouden die 'oude' (nu huidige) spullen worden doorgeschoven naar m'n servertje, waar echt hoge performance niet echt nodig is, en die toch niet wordt overclocked. (dat ding staat 24*7 aan, dus moet zo stil mogelijk zijn, en liefst niet teveel warmte produceren)

[edit]
Maar okay, als ik die toch zou kopen, wat kan ik beter doen; (bijv bij oc-shop) de heatsink+fan combo kopen (alpha 8045 + Delta 80MP/HP fan) of los de heatsink en een andere fan erbij?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Los de heatsink kopen, en ergens uit een oude voeding een 80mm fan slopen. Die zijn vaak redelijk stil, en dan heb je voor 160 gulden een goede en stille koeler.
Voor die 60 gulden extra heb je een betere, maar vooral STILLERE koeler. Die 3 die jij noemt zijn straaljagers, en die zijn echt niet relaxed!!!

Geen inspiratie

Verwijderd

Ik zou voor een swiftech 462 gaan en die bij de oc shop halen,, met een mp'tje erop ofzo

Verwijderd

Op Saturday 27 October 2001 14:17 schreef Lomu het volgende:
Ik zou voor een swiftech 462 gaan en die bij de oc shop halen,, met een mp'tje erop ofzo
Hij zegt toch al dat hij een zo goedkoop mogelijke koeler wilt kopen, dus Swiftech is geen optie... Alpha koelt trouwens zelfs een 1/2 graad beter 8-)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

hahaha ;)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

ik zou (als geld geen rol speelde, en je voor luchtkoeling ging) voor een swiftech mc 462 gaan en em dan modden met de vetste 80mm koeler via mijn fanadapter!

zie topic: wat zouden jullie van een houten fanadapter vinden

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:13
Op Sunday 28 October 2001 16:39 schreef McD_Rulz het volgende:
ik zou (als geld geen rol speelde, en je voor luchtkoeling ging) voor een swiftech mc 462 gaan en em dan modden met de vetste 80mm koeler via mijn fanadapter!

zie topic: wat zouden jullie van een houten fanadapter vinden
Hier zit toch standaard al een 80mm fan op :?

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 16:50 schreef Melvin15 het volgende:
Hier zit toch standaard al een 80mm fan op :?
Misschien dat ie met z'n fanadapter weer een 60mm fan op de Swiftech wilt zetten, LOL :9

Verwijderd

n0bas

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-05 08:36
Op Thursday 25 October 2001 00:29 schreef Brabus het volgende:
Hoei Alpha pal 8045 rules! Ik heb hem nu ook in combinatie met Papst 8412NGL (noisecontrol) dat is echt muisstil en koelt nog goed ook! :z
Das toevallig, net een mailtje gestuurd of TB 1333 op vooraad is *D

Maare wat is die Papst 8412 nou eigenlijk, hoe werkt ie ? En waar is te koop ?

Verwijderd

Dat is het serienummer van een Papst 80mm fan, specs in detail:
> Sleeve bearing
> 19 CFM
> 12 dBA

Te koop in meerdere winkels, check de PriceWatch eens :)

Verwijderd

Zegges even jongens,
ik ben ietwat kippig. Heeft dat MSI bord die 4 gaten rond de socket er wel in zitten..?

(ik zie ze niet, maar ja zoals gezegd ben ik wat kippig.. :+ )
Of misschien is die foto wat slecht van kwa;iteit...

Je kunt natuurlijk altijd nog zo'n Swift of Alpha proberen op de core te lijmen.. *uche uche*
:P

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 20:50 schreef Hooi het volgende:
Zegges even jongens,
ik ben ietwat kippig. Heeft dat MSI bord die 4 gaten rond de socket er wel in zitten..?

(ik zie ze niet, maar ja zoals gezegd ben ik wat kippig.. :+ )
Of misschien is die fot wat slecht van kwa;iteit...

Je kunt natuurlijk altijd nog zo'n Swift of Alpha proberen op de core te lijmen.. *uche uche*
:P
Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/php/upload/mb_pics/K7T-Turbo.jpg

Hopelijk zie je het hier beter ;) en 500-700 gram lijmen op je core is een aanrader, LOL :z

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik denk dat het toch die Alpha PAL8045T gaat worden, maar nu nog de fan.
Een Delta 80HP is een orkaan geloof ik dus dat wordt hem niet, hoe is de 80MP?? beetje stil ofnie?

Andere optie is een fan die ik nog heb liggen erop zetten; ik heb hier nog een Papst 8112GL liggen, een 80*80*40 volledig stalen fan (ding komt nog uit m'n allereerste PC (Ericsson XT) en het is de enige fan die het ooit voorelkaar kreeg om een hap uit m'n duim te nemen...)
Ik weet geen specs ervan, maar hij blaast voor m'n gevoel harder dan menig ander plastic PSU fannetje. Misschien is die alleen te zwaar?

Verwijderd

Die fan Papst fan zou ik gewoon proberen ja. En een Delta MP doet nauwelijks onder voor die Straaljager, ik heb zelf eerst die gekocht voor mijn Swift. Werkt prima en is veel stiller dan een Delta 60 HP.
:Y)

Maar voor mij nog niet stil genoeg, ik heb er een Panaflo 80 mm 47 CFM opgezet, met een draadgewonden 5 watt 10 ohm potmeter om hem te regelen.
(Alleen www.Millisec.com verkoopt die specifieke fan zover ik kon vinden)

Verwijderd

Topicstarter
*update*

Zojuist de Alpha PAL8045T + Delta AFB80MP gemonteerd, klein beetje Arctic Silver II ertussen :)
Eerste resultaat:
TBird 1333@1463 idle temp van 56ºC (Coolermaster DP5-6I11) naar 41ºC !! :D
Stressed moet ik nog testen, maar de eerste indruk... :)

(Wel rottig te monteren die alpha, die busjes op het mainboard zijn niet echt lekker vast te zetten met die nylon moertjes.. volgende week nog maar ff slopen en nylon ringetje + stalen moertje ipv dit...)

Verwijderd

Aardige temp verschil met eerdere situatie, maar ik ben benieuwd hoeveel casefans je hebt. Die Delta fan van jou moet toch beter kunnen koelen dan mijn Papst :)
Pagina: 1