[OC] zilver lijm

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 19:25
Even een snel vraagje voor de zekerhied:
Arctic Silver lijm, dat is toch geschikt om mijn athlonnetje me te kleuren ipv met een piotlood? Die lijm geleid toch ook en bljift langer zitten dan mijn potloodstreepjes??

...

• []InTeR[]
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik heb een achter-ruit-reperatie-set gebruikt daarvoor...

Werkt echt perfecto.

ps: geleid lijm stroom? das je vraag.

Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.

• Haranaka
Op woensdag 24 oktober 2001 23:40 schreef interwork het volgende:
...
ps: geleid lijm stroom? das je vraag.
Geleid zilver lijm stroom?

...

• Haranaka
^^^
:?

...

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 11:30

schizofreen

ik & jij

ik mag toch hopen dat het geen stroom geleid
anders zou je bij het onnauwkeurig opbrengen van koelpasta(/lijm) je proc kunnen opblazen

of kan dat gewoon?

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:09
Kan het? - Mischien
Is het er voor bedoelt: - Zeker niet

Neem het zekere en gebruik electrokit of iets soortgelijks (achteruitverwarming reparatie spul)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Haranaka
Goed, het leek me niet nodig om vor mijn volgende vraag een nieuwe topic te openen want het past wel in het verlengde hiervan.

Ik heb Bison Electro gezien bij een winkel in de buurt. Het is een Elektrisch geleidende coating, met puur zilver erin. Op de achter kant staat
Toepassing: Voor het maken en repareren van elektrisch geleidende verbindingen. HEcht op glas, metaal, rubber en bakeliet. Niet geschikt voor geleidende verbindingen waar spanining op komt; dan eerst de verbinding verlijmen.

Is dit spul wel geschikt?? Lijkt me toch wel :? ik neem aan dat een potloodstreepje ook geen spanning aan kan.

edit:

Dat spul moet trouwens 38 gulden kosten, is dat een beetje normaal of is dat afzetterij van hun?

...

Verwijderd

Haranaka,
ja op alle vragen van de laatste posting. Het is zo duur, maar het werkt. Ik heb mijn vorige CPU, Duron 600@1000 er ook mee behandeld.

En die Arctic Silver lijm is niet (voldoende) geleidend, het is een Epoxy lijm die hitte geleidt, niet stroom, bedoeld om koelblokjes op chipsets van b.v. grafische kaarten te lijmen.
:Y)

• Haranaka
Thanks, dan zal ik zo even de stad weer in fietsen en dat spul kopen :) En vannavond mijn 2 1GHz athlonnetjes behandelen en er gelijk zilveren koelpasta onder smeren, dat heeft mijn huisgenoot van de week gekocht :7

...

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 16:11 schreef Haranaka het volgende:
Ik heb Bison Electro gezien bij een winkel in de buurt. Het is een Elektrisch geleidende coating, met puur zilver erin. .
edit:

Dat spul moet trouwens 38 gulden kosten, is dat een beetje normaal of is dat afzetterij van hun?
Ligt eraan hoeveel je krijgt :)
(als het een liter is, is het niet duur :9 )

Verwijderd

Goed idee Haranaka.
Aanbrengen doe je het best met een vergrootglas en een speld, je kunt het verwijderen met nagellak remover en toilet papier, als het niet meteen goed gaat.

Succes !!
Op donderdag 25 oktober 2001 16:59 schreef wassup het volgende:

[..]

Ligt eraan hoeveel je krijgt :)
(als het een liter is, is het niet duur :9 )
Jij hebt thuis zeker geen deurkrukken op de deuren ????? 8-)

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Het is gemaakt om bv Ramsinks op een videokaart te plakken...

"echte" arctic silver geleidt warmte beter maar "plakt" niet. Dit is dus handig voor je processor, omdat die nog altijd z'n "klemsysteem" heeft... Enneuh, als je die lijm te dik doet, dan is je cooler voor eeuwig en drie dagen aan je Athlonnetje gekleefd...

Waarschijnlijk zal het wel geleiden, maar ik denk dat je beter silverpaint gebruikt dan ASTA (AS thermal adhesive).
Of potlood, dat is nog altijd veruit het beste, heel goedkoop en kan je weggommen.

• Haranaka
Goed, ik heb dat spul (electrisch geleidende coating) gekocht :)

Maar hoe haal ik de oude potlood streepjes weg?? Gum heb ik niet in mijn bezit en heb geen zin om te wachten tot de winkels weer open gaan morgen. Dus waar kan ik het nog meer mee vanaf halen?

...

Verwijderd

Alcohol of zoiets dergelijks.......alvohol verdampt ook lekker snel en je krijgt het daar ook mee weg :)

Suc6 !!

Verwijderd

Wasbenzine en toiletpapier.
Pagina: 1