Toon posts:

vanuit DOS bestanden kopieren naar WIN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

k heb een probleempje.
ik kan met men laptop niet meer op windows, maar ik moet echt bestanden kopieren naar een andere pc met windows.

beide pc's hebben een netwerkkaart, maar hoe moet ik vanuit DOS (laptop) naar windows (desktop) kopieren?

thx anyway

Verwijderd

Je zal eerst een DOS bootdiskette moeten maken voor je laptop met daarop de dos drivers voor je PCMCIA kaartje.

Als je die hebt, bestands en printerdeling aanzetten op windows bak. Schijf delen. En dan vanaf laptop met NET USE * \\WINDOWSBAK\SHARE een verbinding maken.

Verwijderd

Anders met een nulmodem kabeltje via compoort en het programmatje FX (geloof ik). Wel traag maar het werkt en je hebt geen drivers nodig.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 23:41 schreef ElectricRock het volgende:
Je zal eerst een DOS bootdiskette moeten maken voor je laptop met daarop de dos drivers voor je PCMCIA kaartje.

Als je die hebt, bestands en printerdeling aanzetten op windows bak. Schijf delen. En dan vanaf laptop met NET USE * \\WINDOWSBAK\SHARE een verbinding maken.
En je moet IPX op de computers hebben geinstalleerd... toch?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

IPX? Je kan gewoon tcp/ip laden in je bootdisk.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:48

pistole

Frutter

Op woensdag 24 oktober 2001 23:41 schreef ElectricRock het volgende:

Vergeet hierbij niet dat je dus ook een SMB (microsoft's protocol voor bestanden delen over het netwerk, zeg maar) client nodig hebt onder DOS.
Wie weet dat je op www.bootdisk.com iets kan vinden.

[edit]
Of natuurlijk Ghost, maar dat moet je natuurlijk weer net hebben liggen. Of je HD van je laptop in je PC hangen, maar dan moet je weer een converter hebben.... Nul-modemkabel is ook een optie, maar dan moet je weer NC of Parac (lekker oud) hebben....

Ik frut, dus ik epibreer

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 09:35
Op donderdag 25 oktober 2001 02:02 schreef blackd het volgende:

[..]

En je moet IPX op de computers hebben geinstalleerd... toch?
IPX is voor Novell, niet echt nodig dus, je moet wel zorgen dat je TCP/IP ook Netbios support, anders kan je niet connecteren op 'n windows share.

.K

This space intentionally left blank.

Verwijderd

Waarom boot je laptop niet meer met windows?? Als je cd rom in je laptop heb t kun je setup opnieuw uitvoeren en windows misschien herstellen....
Pagina: 1