Toon posts:

Waarom maakt de 7110 geen connectie met pc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 7110 en normaal sluit ik die op mijn pc aan om bv een backup te maken. Ik heb nu Win XP en het lukt maar niet om een connectie te maken. Kabel is goed en zit aangesloten op com1. Toch zegt logomanager dat er geen telefoon gevonden kan worden of dat de poort in gebruik is.
Wie kan mij helpen?

• ederooij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 10:26

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

ik kon met mijn vorige Nokia ook geen verbindin via Ir krijgen in XP. Morgen krijg ik een nieuwe Nokia en hoop dat het dan wel lukt. Ook heb ik de nieuwste versie van Logomanager erop gezet en hoop dat het daarmee wel lukt.

Bennie gek, ben een koe!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 14:28

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Je maakt waarschijnlijk niet gebruik van de juiste datakabel. Nokia heeft twee type kabels een die aangesloten kan worden op toestellen zoals de 5110, 6110 en de 6150 en een voor de 6210 en 7110. Ik had ook een 6150 en een daarvoor geschikte datakabel maar met deze datakabel kan ik alleen nog maar de netmonitor aan en uitzetten op de 6210 die ik nu heb. Alle andere functies werken niet.

De kabel voor de 6210 heeft bij Nokia het serienummer DLR-3P en voor de 6150 was dat geloof ik de DLR-2P. Er zit in ieder geval een verschil tussen.

Raadzaam is om op Google eens te zoeken naar datakabel en 6210 en dan vindt je waarschijnlijk genoeg alternatieven die goedkoper zijn dan de Nokia kabel.

Antenne en masten malloot

• Speedyb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Op woensdag 24 oktober 2001 23:42 schreef The_Wireless_Guy het volgende:
De kabel voor de 6210 heeft bij Nokia het serienummer DLR-3P en voor de 6150 was dat geloof ik de DLR-2P. Er zit in ieder geval een verschil tussen.
De kabel heet DLR-3 voor 51** & 61**.

Het is een probleem inderdaad. ik denk dat onder XP een iets ander protocol gebruikt.
Is er niets te vinden bij Nokia op de site??

Verwijderd

Topicstarter
Even nog een keer voor alle duiselijkheid; ik HEB een kabel voor de 7110!!! En het heeft allemaal perfect gewerkt!!!

Verwijderd

Zijn de porten wel geinstalleerd? (zie device manager) :)
Pagina: 1