[Freesco] Linux binarys en Compiler voor FreeSCO

Pagina: 1
Acties:

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:46
Weet iemand, of je bijv. SuSE Binary's ook gewoon voor FreeSCO kunt gebruiken? Of moet je dan opnieuw compileren.
En weet iemand waar je een compiler kunt vinden voor Freesco

Hier had uw advertentie kunnen staan!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:42

JJJ

Je bent volgens mij aangewezen op de beschikbare progjes. Het kan geloof ik wel, maar hoe? I don't know.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op woensdag 24 oktober 2001 23:22 schreef hardrocker het volgende:
Weet iemand, of je bijv. SuSE Binary's ook gewoon voor FreeSCO kunt gebruiken? Of moet je dan opnieuw compileren.
En weet iemand waar je een compiler kunt vinden voor Freesco
Als je een programma van source compileerd, en goed let op de libc versie enzo, dan _zou_ het theoretisch moeten gaan, maar echt makkelijk zal het niet zijn.. Waarom installeer je niet gewoon SuSE ? Die kan ook vuurmuurtje spelen ten slotte..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• EWS99
mja, moet ik nog een keer proberen. Dit lukte binnen een korte tijd dus, ik doe het voorlopig zo maar

Verwijderd

Geeft de eerste regel van dmesg niet de kernelversie en de compilerversie aan ? Ik neem aan dat dmesg ook bij FreeSCO zit. Kernelversie lijkt 2.0.38 te zijn.

Verwijderd

Dit kan wel (je kunt je linux versie naaturlijk helemaal ombouwen) maar het is een enorme hoeveelheid werk (alle bestanden staan op andere plaatsen en er is bijna geen een library geinstalleerd) je kunt beter gewoon suse erop gooien is volgens mij minder werk
/me wordt er een beetje moe van dat er een enorme sloot mensen is die freesco willen uitbreiden tot een grote distro mensen dit kan niet.
MIsschien is het handig op hierover iets op te nemen in de faq?

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op donderdag 25 oktober 2001 08:36 schreef ultimate het volgende:
/me wordt er een beetje moe van dat er een enorme sloot mensen is die freesco willen uitbreiden tot een grote distro mensen dit kan niet.
Hmm, tis niet onmogelijk hoor, daar wil ik wel een kistje bier op zetten :-) Feit is gewoon, dat een doorgewinterde linux gebruiker geen FreeSCO gebruikt, en alleen dat soort gebruikers acht ik in staat , om van FreeSCO (Of een andere floppy-based distributie), een volwaardige Linux versie te maken..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• EWS99
Nou, ik vind freesco juist zo makkelijk, omdat het erg compact is. Ik heb natuurlijk wel wat linuxervaring (SuSE, maarja, ieder zijn smaak).
Freesco is erg makkelijk in te stellen, en ik heb nu al een hoop pakketjes geinstalleerd. Het voordeel van Freesco is dat het klein begint, en als je meer wenst dat dan ook installeerd. Veel distro's beginnen groot, daarna haal je het onnodige eruit. Tis gewoon een compact systeem wat prettig werkt.
De doel van deze vraag was eigenlijk om WakeOnLan aan de praat te krijgen voor mijn locale netwerk. Ik dacht dat dat perse met een binary moest, maar dit is inmiddels gelukt met een Perl script. Als iemand daar interesse in heeft, dan laat het maar weten.

• blaataaps
  • Niet online
veel distro's beginnen groot, maar goeie distro's (debian) beginnen klein

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Slackware & Debian beginnen ook klein ( als je alleen base install / A + N ) installeerd en later kan je ze nog met alle gemak van de wereld vergroten/aanpassen

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

FreeSCO is eenvoudig te installeren en in te stellen. Het is echter wel een oude kernel. Als je er dan toch tijd in wilt steken, probeer je Suse goed onder de knie te krijgen of installeer inderdaad iets als Debian of (persoonlijke voorkeur) Slackware. Kan ook kaal zonder de nadelen van FreeSCO.Ook zonder de voordelen overigens. Maar voor makkelijk configgen van een Linuxbak zijn inmiddels al een heel aantal erg goede tools als webmin beschikbaar.

• EWS99
ach, ik heb nu een mooie FreeSCO router, en ik wil dit topic nu voor gesloten verklaren. Ik kan niet veel meer zeggen dan: Linux, een kwestie van smaak. Ik ben toevallig een SuSE en een FreeSCO fan, maar een echte RedHat fan zal hierbij :r
In iedergeval bedankt voor het medenken :)

Pagina: 1