Toon posts:

Sinds 2 dagen rare problemen met chello

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds twee dagen rare problemen met chello (in eindhoven).
Als de computer opgestart wordt valt na een minuut of 10 de verbinding weg, het ip adres wordt vrijgegeven en het is niet meer te verversen totdat de computer opnieuw wordt opgestart. iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 09:57

highking

Langharig tuig

Kweenie, kzit hier zelf met Quicknet en die was gister en vandaag niet vooruit te branden! Volgens mij zijn die 2 samen gegaan ofzo, duzzz.... nee, sorry kweene....

Verwijderd

Chello DHCP regio brabant heeft de laatste dagen weird gedaan (ook leases geven van max 1 uur enzo).

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03:04
Als je op http://test.brabant.upc.nl/bb/ kijkt, dan zie je dat de dhcp server in Brabant problemen heeft. Ik hoop dat chello dit ook door heeft, want ik wordt een beetje moe ven het telkens resetten van de server :(

PS: ik zit dus ook in eindhoven, en de verbinding valt ongeveer elke 20 minuten weg

Verwijderd

Topicstarter
mooi, dan ben ik dus nie de enige met het probleem :)

Verwijderd

mmmm bij ons is niets bekend....
die dhcp brabant wordt niet meer gebruikt, is nu een andere die in combo met nieuwe systeem werkt. die staat er nog nie bij (/me zal aanvraag doen)

Verwijderd

Topicstarter
tnx, al iets te weten gekomen? het probleem bestaat nogsteeds, ook na clean install

Verwijderd

op de site stond dat de dns-server 142......66 problemen had. Gisteren was ie in Gelderland (zelfde dns server0 oolk traag, pings van 1000.
nu weer OK vanmorgen pings van 25-30 naar chello en ik ben een iso van linux aan het downen met 139 kbytes/s en dat is iets langzamer dan normaal (ftp van nluug). Kost ca een uurtje.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Er zijn diverse bronnen om erachter te komen of je probleem lokaal is of wijder verspreid. Als je daar nou eens mee begint. Het is werkelijk vervelend dat iedereen, elke keer als ze maar ff geen verbinding hebben, meteen weer dit forum volspamt. Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf ook Chello (Gelderland) en ook vaak zat problemen, maar ik ga niet elke keer hier vragen of anderen het ook hebben. Is erg irri imo......

Werkt de chello portal niet meer, kijk dan op chelloo.com of er netwerkproblemen zijn, voordat je hier post.

Verwijderd

Topicstarter
Noem je dit een normaal probleem, dit is niet zomaar ff een downtime van 5 minuten of meer.
Na een minuut of 10 valt de verbinding uit en is het ipadres niet meer te verversen, zodat er een reboot nodig is. Met een andere pc heb ik dezelfde problemen. Het zou hooguit nog aan de netwerkkaart kunnen liggen maar ik krijg het niet voor elkaar om internet op een andere kaart binnen te laten komen.

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 13:27

Theuno

Da Devil Crew

ALs je na een clean install dit probleem nog hebt moet je naar de Helpdesk bellen, hun kunnen dan iets aan je instellingen van je verbinding doen, waarna je een procedure moet doorlopen, en dan dus van dit probleem af bent.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
First of all hoort dit eigenlijk in [forum=4], maar gezien er daar al tich "ik heb troubles met mijn provider" topics open staan gaat 'ie hier op slot.

Als je problemen hebt met je provider kun je het beste eerst even (zoals eerder al gezegd) contact met je provider opnemen, en áls je dan een topic op GoT openen wil, check dan even of er niet al een topicje over die provider loopt.

Je kunt hier verder gaan:
[topic=304073]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.