Toon posts:

Ik word gek van DivX op TV!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
DivX spelen op TV zuigt echt met mijn leadtek kaart. De tv out heeft namelijk een maximale resolutie van 800x600. Laat een TV nou net iets meer pixels hebben (hoeveel?). Wat valt hier aan te doen:
-Iets met software?
-MPEG-2 kaart kopen (kan je daar divx mee afspelen?)
-TV-kaart met tv-out kopen (bestaan die?)
-Gewoon accepteren en ongelukkig wezen. :'(

Leadtek kaartje geeft trouwens wel supergoed beeld op TV :+

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Crosspost

[topic=301052/1/100]

:(

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 23:10 schreef rogier271 het volgende:
Wat valt hier aan te doen:
-Gewoon accepteren en ongelukkig wezen. :'(

Verwijderd

DivX spelen op TV zuigt echt met mijn leadtek kaart. De tv out heeft namelijk een maximale resolutie van 800x600. Laat een TV nou net iets meer pixels hebben (hoeveel?).
Bullshit, een tv komt amper aan de 512 keer nogwat, of zelfs minder.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

:?

TV Max res = 800x600 = zat voor strak DivX kijken op TV

MPEG kaart kan geen DivX decoden.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 23:11 schreef Sick_Nick het volgende:
Crosspost

[topic=301052/1/100]

:(
Oeps, sorry, internet deed een beetje moeilijk dacht dat ie niet gepost was de eerste keer.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 23:18 schreef yGiDoRp het volgende:

TV = 800x600 = zat voor strak DivX kijken op TV

Kan jij dan in clone mode je media player op full-screen zetten en alles zien?
HOE??

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Op woensdag 24 oktober 2001 23:21 schreef rogier271 het volgende:

[..]

Kan jij dan in clone mode je media player op full-screen zetten en alles zien?
HOE??
Als antwoord op je vraag: Ja. Ik heb een ATi Radeon ViVo en dat werkt perfect.

Maar ik snap jouw probleem niet helemaal. Je kan niet alles zien ?

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:33
Je bedoelt dus dat je zwarte balken om je beeld hebt.

Is een tooltje voor, TVtool :)

Tot versie 4.06 of zo was ie freeware, nu shareware:

http://www.tvtool.de

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Radeons en Matrox zijn errug goed voor TV !
Maar een tv kaart erbij kopen is een beetje overkill. Er zwerft vast wel een proggie rond op het web waarmee je dit probleem kan fixen !

veel geluk

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik bedoel dat als ik een film fullscreen draai op m'n tv, er aan de zij- en boven/onderkant een deel buiten het beeld van m'n tv valt. Als ik m'n muis helemaal naar boven beweeg, beweegt het beeld mee.
Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk uitleg.
ps. resolutie tv schijnt 720x576 te zijn :?

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Op woensdag 24 oktober 2001 23:18 schreef yGiDoRp het volgende:

TV Max res = 800x600 = zat voor strak DivX kijken op TV

De Hollywood Plus MPEG-kaart kon toch wel DiVX encoden ? :?

Verder zijn Matrox DualHead kaartjes van harte aan te bevelen!!

-

Verwijderd

Topicstarter
Zou inderdaad voldoende moeten zijn (800x600), vreemd. Misschien andere instellingen?

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:33
Op woensdag 24 oktober 2001 23:42 schreef rogier271 het volgende:
Nee, ik bedoel dat als ik een film fullscreen draai op m'n tv, er aan de zij- en boven/onderkant een deel buiten het beeld van m'n tv valt. Als ik m'n muis helemaal naar boven beweeg, beweegt het beeld mee.
Dat is normaal voor TV, dat heet overscanning. 't overscannen mag nou ook weer niet extreem veel zijn, maar dat kun je ook met TVtool oplossen.

Maar dat 't beeld met je muis meebeweegt vind ik wel vaag. Welke software gebruik je eigenlijk om DivX te bekijken?

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Denk je niet dat het slim is om je desktop ff op 800x600 te zetten als je divx op je tv gaat kijken! :?

Dan heb je dat gelul niet meer

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Idd, zet je desktop op 800x600, en je bent van je probleem af. Dan hou je een bijna helemaal gevuld TV scherm over.

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

Verwijderd

resolutie van een TV is:
300-600 (geen standaard) bij 625.

(VHS = 352x288 en DVD = 720x596)

en als het beeld te groot is en buiten het scherm valt dan heet dat idd, overscan. Een TV-uitzending of videoband etc heeft altijd overscan omdat er een stuk van de beeldbuis achter de omranding van de TV zit. Dit is om een geheel beeldvullend plaatje te krijgen. Als er dus geen overscan was dan zat je dus altijd met zwarte randen om het beeld. Dat heet dan weer underscan.

Greetz

Verwijderd

Trust Televiewer resolutie van 1024x768. Heb ik ook en bevalt heel goed hier :)

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Mensen, kijk effe naar zen 4de post of zo, daar kun je lezen wat echt het probleem is...

EN niet zo liggen te lullen wat jij hebt en hoe happy je erover bent

Gebruik dat tvtool ding maar eens, dan zal het wel lukken

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

resolutie van een TV is:
300-600 (geen standaard) bij 625.

(VHS = 352x288 en DVD = 720x596)

en als het beeld te groot is en buiten het scherm valt dan heet dat idd, overscan. Een TV-uitzending of videoband etc heeft altijd overscan omdat er een stuk van de beeldbuis achter de omranding van de TV zit. Dit is om een geheel beeldvullend plaatje te krijgen. Als er dus geen overscan was dan zat je dus altijd met zwarte randen om het beeld. Dat heet dan weer underscan.

Greetz

• OJ_Simpson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-12-2023
Soms levert het ook wel problemen op als de videokaart op 32 bit staat. Probeer eens 16 bit en als het goed is moet je de positie van je beeld ook wel softwarematig in kunnen stellen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan staat je desktop ook NIET op 800x600 ! Dat doet ie alleen als je desktop hoger staat.

Verwijderd

dan moet je de resolutie van je desktop lager zetten

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Gewoon overscan op je kaart aanzetten... staat hier boven ook al.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 13:13 schreef Skinkie het volgende:
Gewoon overscan op je kaart aanzetten... staat hier boven ook al.
Hoe zet je die aan bij een ASUS Geforce2Mx met Det 22.40 drivers.

Heb ik hier misschien de ASUS drivers voor nodig?

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 15:17
nou, ik heb ook een Leadtek en TV zou fatsoenlijk moeten werken als je het volgende doet:

installeer 21.83 (22.50 heb ik nog niet geprobeerd op de TV maar zal het vast ook wel doen)

haal TVtool (nieuwste versie, want dat is de enige die jouw TV chip ondersteunt)

zet je desktop op 800*600*32

douw op die grote groene knop van TVtool, en stel dan het beeld in, ik heb 'm op fullscreen als ik een film kijk (hij rekt 'm dan op zodat windows er niet op past maar die film dus wel precies)

o ja, TVtool 5.5 doet het maar 10 minuten ofzo, lang genoeg om te zien of ie werkt, als het dan werkt kun je of eenofander programmaatje speciaal voor die TV-chip van jou downloaden van dezelfde site, of een gekraakte TVtool 5.5 regelen zoals ik heb gedaan (gna gna)

succes drmee

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
uhhhm ik heb een leadtek geforce 3 en heb mijn beeld op mijn tv gewoon op 1024 x 768 ;)
doet het nu prima...
moets wel mijn tv aarden voor normaal beeld..
zoek maar ff op mijn nick en dan vind je er wel wat posts over.. suc6

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Verwijderd

Ja met TV tool werkt het wel prima dat wist ik al. Maar ik wil het zonder extra programma. Gewoon volledig scherm en geeb vervelende zwarte randen. Kun je niet in het register overscan aanzetten ofzoo, zodat je altijd volledig beeld hebt

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:12
je gebruikt volgens mij windows zelf voor tvout... en dan zulje zelf wel een res van 800x600 draaien maar ik denk dat windows je tv op 640x480 heeft staan... ( of je hebt zelf je resolutie niet omlaag gezet )

gebruik een proggie als tvtool en je hebt nergens meer last van

https://wren.co/join/Devian

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Ik heb ook een Geforce2MX gehad.

En ik ben blij dat ik er vanaf ben! Vooral de tv-out zuigt inderdaad. Ik heb er niet heel lang meegewerkt ik kon het ding niet verdragen...maar ik zag ook dat vage scrollen. Zet je desktop op 640*480 en hij scrollt zeker niet meer (en ja dat is nog genoeg voor DivX, niet zeuren AUB). Volgens mij had die leipe Gf2MX van mij helemaal geen overscan optie, dat zuigt ook wel. Die hele kaart zuigt. De kleuren zijn ook nog eens duidelijk minder dan van mijn Ati Rage Pro Turbo (8MB, agp, oude kaart maar werkt heel goed voor 2D) en het beeld was ZELFS op mijn vage commodore 15 inch buis die ook alweer wat jaartjes oud is duidelijk iets vager in 1024*768 in vergelijking met die ati kaart. Misschien kun je op zoek naar wat software, er is een hoop vaag spul voor die kaart...waaaaaaaardeloos ding

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

idd. voor TV beeld gaat er nix boven een ATI of Matrox.

(Die GF2MX/T is ook bocht)

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
DivX spelen op TV zuigt echt met mijn leadtek kaart. De tv out heeft namelijk een maximale resolutie van 800x600. Laat een TV nou net iets meer pixels hebben (hoeveel?).

Leadtek kaartje geeft trouwens wel supergoed beeld op TV :+
PAL
PAL stands for the Phase Alternating Line. This is a video standard used by the color television industry and is the common standard used in Europe. This video signal format sets the video to playback at 25 frames per second which contain 625 lines of pixels in each frame.

There are various divisions within the PAL standard which determine what pixel and frame aspect ratios are used. These formats are as follows:

· PAL (resolution 720 x 486)
· D-1 PAL (resolution 720 x 576)
· D-1 PAL Square Pix (resolution 768 x 576)

Dus wat lul je nou? Het is goed beeld maar omdat de technische specificaties volgens jou slecht zijn ga je zeuren? Zet gewoon een film op, neem er wat popcorn bij en welterusten!
Pagina: 1