Een vriendin van me heeft me gebeld: als ze de computer start, krijgt ze het gezeik van invalid system disk etc. etc. Zou je zeggen van haal die diskette er ff uit, die fout maakte ik 15 jaar geleden ook... Probleem is alleen dat er géén diskette in zit... En dan begin ook ik met mijn oren te flapperen... Iemand die wél de oplossing heeft..?
Verwijderd
IO.SYS misschien verwijderd ? probeer dat ding eens terug te zetten.
ff in de BIOS aangeven dat je boot van een diskette, vervolgens zet je de IO.sys terug
Is een bestand wat je terug vindt in de C dir, wel hidden btw.
Onder DoS moet je ff Attrib intypen, dan zie je het meteen
ff in de BIOS aangeven dat je boot van een diskette, vervolgens zet je de IO.sys terug
Is een bestand wat je terug vindt in de C dir, wel hidden btw.
Onder DoS moet je ff Attrib intypen, dan zie je het meteen
zeg dat ze ff de kast openmaakt en de kabels naloopt, had mijn nicht ook, en de FDD lag van het mobo af! Succes!
Invalid System Disk krijg je als de FAT van je HD om zeep is, 'n fdisk /mbr kan misschien helpen ?
En anders, format c: en reinstall
Of disk dood -> nieuwe disk kopen
.K
En anders, format c: en reinstall
Of disk dood -> nieuwe disk kopen
.K
This space intentionally left blank.
heb het probleem ook een keer gehad
heb de hd goed geformateerd maar kreeg windows er niet meer terug op.
de schijf is niet dood
heb windows toen maar op de D schijf geinstalleerd en nu draaid die pc weer als een trein
ps. de d schijf was een ander schijf en geen andere partitie. :y
heb de hd goed geformateerd maar kreeg windows er niet meer terug op.
de schijf is niet dood
heb windows toen maar op de D schijf geinstalleerd en nu draaid die pc weer als een trein
ps. de d schijf was een ander schijf en geen andere partitie. :y
een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling
Tja,kan van alles zijn :
HDD die kaduuk is
per ongeluk wat opstartbestanden weggeknikkerd
MBR verziekt door virus/crash windows etc.
kabeltje los geschoten.
Gewoon ff nakijken. Doet ie het b.v. wel als je via een opstartfloppy opstart ?
HDD die kaduuk is
per ongeluk wat opstartbestanden weggeknikkerd
MBR verziekt door virus/crash windows etc.
kabeltje los geschoten.
Gewoon ff nakijken. Doet ie het b.v. wel als je via een opstartfloppy opstart ?
[removed]
Probeer eens met een opstartdiskette met het juiste OS het commando 'sys c:' (zonder aanhalingstekens) uit te voeren.
Lukt dit niet, en fdisk /mbr werkt niet, dan zal toch de HD een keertje geformatterd moeten worden.
Lukt dit niet, en fdisk /mbr werkt niet, dan zal toch de HD een keertje geformatterd moeten worden.
Verwijderd
Opstartdiskette maken....
het commando SYS.COM erbij zetten.
Booten vanaf die flop....
Op de A-prompt tik je in SYS c:
Diskette eruit en opnieuw opstarten.
Bedenkt wel dat je een opstartdiskette moet hebben van het OS wat jij draait
Succes
Succes
Verwijderd
De HD is al eens geformatteerd en windows is er vervolgens opnieuw opgezet (dit hielp niet). Maar fdisk is nog niet geprobeerd. Misschien dat dat helpt.
Dat is wel een held van een nichtjeOp Wednesday 24 October 2001 23:10 schreef Carnivorous1 het volgende:
zeg dat ze ff de kast openmaakt en de kabels naloopt, had mijn nicht ook, en de FDD lag van het mobo af! Succes!
Je kan in je BIOS ook de Bootsequentie veranderen, zodat hij eerst op de c gaat zoeken en dan pas op de a
Denk dat dit eerder een kleine kans op slagen heeft, maar misschien is het wel een mogelijke oplossing
Denk dat dit eerder een kleine kans op slagen heeft, maar misschien is het wel een mogelijke oplossing
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
yupsOp Thursday 25 October 2001 08:48 schreef Headbanger het volgende:
Opstartdiskette maken....
Succes
en dan even fdisk/mbr erachteraan miss?
Verwijderd
Dit had ik ook, bij mij kwam het door een virus die mijn HD had gesloopt. dan kan hij geen opstartbestanden vinden en lult ie wat vaags over invalid system disk... suc6
Dit kan zo verschrikkelijk veel verschillende dingen betekenen. Bel maar een vriend of vriendin met nog meer verstand van computers, voordat je het nog verder verneukt.Op woensdag 24 oktober 2001 23:08 schreef Aristos het volgende:
Een vriendin van me heeft me gebeld: als ze de computer start, krijgt ze het gezeik van invalid system disk etc. etc. Zou je zeggen van haal die diskette er ff uit, die fout maakte ik 15 jaar geleden ook... Probleem is alleen dat er géén diskette in zit... En dan begin ook ik met mijn oren te flapperen... Iemand die wél de oplossing heeft..?
Het zou een zeer nietig probleem kunnen zijn (de verkeerde partitie is "actief", de kabels zitten los of de bios-instellingen zijn verkeerd).
Maar ook zou het kunnen zijn dat de hele schijf totaal leeg is (of stuk).
De oplossing van Headbanger maakt het misschien weer mogelijk om van de schijf op te starten. Als het lukt, zul je in i.i.g. niet meer in Windows komen.
[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]
Ik vraag me af wat hier vaag aan is ? een disk (hard of floppy) zonder bruikbare opstart (system) bestanden is een invalid system disk.Op zondag 28 oktober 2001 21:59 schreef Takar het volgende:
Dit had ik ook, bij mij kwam het door een virus die mijn HD had gesloopt. dan kan hij geen opstartbestanden vinden en lult ie wat vaags over invalid system disk... suc6
Oftewel een schijf waarvan niet kan worden opgestart.
Duz
Pagina: 1