Toon posts:

Haperende muis, wachten op printen na extra 128MB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heyz,

ik heb (toen het bij de Mycom in de aanbieding was voor fl. 25,-) 2x 128MB SDRAM gekocht. Eentje daarvan heb ik de PC van mijn vader erbij gedaan. Hij had eerst 128MB (2x 64MB), dus nu 256MB onder Win98SE.
Het andere reepje heb ik in een andere PC gedaan; Celly633 64MB met nu dus 192MB RAM.

Nu komt het probleem. Bij beide computers blijft regelmatig de hangen; hij begint dat ineens te haperen, zonder dat de PC echt iets aan het doen is. Dit is dus pas van na het bijplaatsen.

Op die Celly633 hangt nog een HP710, en als ik daar nu mee wil printen duurt het meestal een minuut voordat hij eens begint. Dat moet toch niet nodig zijn voor slechts 3 regels tekst.

Zelfs na een clean install blijven de problemen.

Iemand enig idee waar dit aan ligt; het zal toch niet het geheugen zijn?! Wel toevallig dan dat ik net 2 kapotte reepjes heb... :?

Alvast bedankt...

[Edit] Zou het probleem misschien op kunnen lossen door de DIMM's van plaats te verwisselen!?
[Edit2] Nopz,... heb de DIMM's in alle mogelijke manieren gezet, en nog apart geprobeerd, maar het probleem blijft...

Verwijderd

Topicstarter
Niemand enig idee!? :'(

Verwijderd

dat probleem heb ik ook na invoeren van 256 mb
iemand id

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
single sided en dubble sided geheugen conflict??

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

als je statbar op je pc zet zul je zien dan hp printertjes niet aleen geheugen vreten maar ook proccessor..
als ik ga printen/scannen vliegt mijn cpu usage naar 100%
en kan dan ook niks/weining doen...

what?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 18:17 schreef Kev0867 het volgende:
single sided en dubble sided geheugen conflict??
Kunnen die dan niet samen!?
In die P2 300 zit 2x 64MB single sided en een 128MB double sided...

Wat er in die Celly zit weet ik niet... iig double sided 128MB, maar wat die 64MB is... :?

[Edit] Op die P2 300 flipt WinAmp em trouwens ook helemaal, als ik IE opstart blijft WinAmp helemaal hangen... De cpu usage schiet dan naar 100%, maar eerst gaf dat geen problemen. Nu maakt het niet meer uit hoe ik het geheugen er in doe (2x 64 of 1x 128 of 1x 64 + 1x 128); WinAmp slaat dan stukken over of blijft gewoon hangen... :(

Verwijderd

Topicstarter
He thnx,

het probleem van de P2 300 is opgelost, lag dus aan het single sided gemixed met double sided geheugen...
Een dezer dagen even kijken of die Celly hetzelfde probleem heeft, maar ik verwacht van wel...

Iig bedankt voor de hulp! :)
Pagina: 1