aanlevering voor drukwerk, en de problemen!

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
wie werkt er ook in de grafische wereld en word er ook ziek van hoe mensen aankomen met hun WORD files waarbij het lettertype altijd mist en de RGB-plaatjes op scheit lijken??

ziek word ik er van :r

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Haha, en klanten die een animated gif hebben laten maken door een stagair en die willen implementeren in hun naamkaartjes |:(

Ik snap wat je bedoelt... helaas.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Sja, ik zou zeggen, voed je klant op. Gewoon een keer tijd steken in een uitleg richting de klant of een standaard checklist voor de klant. Bij ons weten de meeste mensen van account ook niet dat ze geen logootje van inet kunnen plukken om in drukwerk te gebruiken.. maar dan zeg je een keer op duidelijke toon dat het niet kan en is het weer een accountman/vrouw minder die dat doet.. zo gaat het bij ons steeds beter. Al merk ik wel dat de gemiddelde Mac doed/ette niet weet hoe ie wat voor een PC moet aanleveren.. en dat stamp je er wat lastiger in over het algemeen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Ja, ik weet ook hoe het is. Maar zoals ozboz zegt een checklist ofzo scheelt een hoop. Ik denk voornamelijk het feit dat je duidelijk maakt dat ze niet zo maar met iets aan kunnen komen dragen, dat wat ze aanleveren wel aan bepaalde eisen moet voldoen. Dan zijn ze eerder geneigd om het te vragen als ze er niet helemaal zeker van zijn.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:55
true.

true.

Ja, en niet alleen in de 'tastbare' grafische industrie helaas... wij komen ze nogals eens tegen die inderdaad een heel erg verschraald gifje in hun website design willen hebben als logo.

Wat we dan doen is even bellen met de klant en vragen naar z'n drukker of reclamebureau. Die hebben meestal wel een .EPS of anders .TIFF

Hebben ze geen drukker, of hebben ze uberhaupt een pauperlogo, bieden we ze per direct aan een nieuw logo c.q. huisstijl te ontwikkelen, vast te leggen en te bewaken.

Werkt altijd.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Yep, ik ken die taferelen met ingescande logo's van papier.
No problem! Nog geen eps, ai, vector logo? Meteen aanbieden wat Willem zegt. ;) De klant blij, jij blij enz enz. Als jij het niet doet, gaan ze wel naar dat andere veel goedkopere bedrijf, dat wel gifjes op t-shirts drukt. lol

Natuurlijk moet je ze een stuk voorlichting geven, en jah dat is best lastig voor de non-graphics-print-design-leek. Maar het scheelt zoveel ergernis, telefoontjes, meetings, als het maar iedere keer op keer fout blijft gaan. ARGH

btw, zag laats een mega reclamebord voor koophuisjes(jeweetwel 6 a 8 ton p/stuk). Het bord was zeker 8 bij 6 meter groot, mooie jpg quality. Niet normaal meer zo lelijk :)

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Op donderdag 25 oktober 2001 17:32 schreef Spud het volgende:
btw, zag laats een mega reclamebord voor koophuisjes(jeweetwel 6 a 8 ton p/stuk). Het bord was zeker 8 bij 6 meter groot, mooie jpg quality. Niet normaal meer zo lelijk :)
Moet je eens opletten, in de metro en sp!ts staan ook altijd advertenties en stripjes die zo gaar zijn als boter.

Verwijderd

Word-documenten aangelverd krijgen > gebeurt hier regelmatig, idd zeeeer irritant.

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 15:42 schreef ivy het volgende:
Word-documenten aangelverd krijgen > gebeurt hier regelmatig, idd zeeeer irritant.
Best geinig op zich, hebben ze helemaal zelf al een layout gemaakt...

Een drukker heeft hier weinig aan natuurlijk. Gewoon plaintext is toch een stukkie handiger, hoef je die opmaakzooi er ook niet uit te vissen :)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op vrijdag 26 oktober 2001 15:46 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Best geinig op zich, hebben ze helemaal zelf al een layout gemaakt...

Een drukker heeft hier weinig aan natuurlijk. Gewoon plaintext is toch een stukkie handiger, hoef je die opmaakzooi er ook niet uit te vissen :)
Bij ons in de studio krijgen we alles in Word aangeleverd, gewoon vanuit Word 4 Mek koppie-peesten en komt geen opmaakcode mee.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1